13.12.2018
LJ
/ -5°
Endokrini sistem To moramo vsi vedeti o hormonih Mafini Praznična sestavina, ki je povsem zdrava Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Debelost Poglejte jo danes, ko ima 58 kilogramov manj

8 nasvetov za močnejše kosti!

Po 50. letu starosti pa do konca življenja si kost zaradi neodkrite ali nezdravljene osteoporoze zlomi skoraj vsaka druga ženska in vsak peti moški, zato začnite krepiti svoje kosti že danes! Preberite,kako.

sonce
Brez vitamina D telo iz zaužite hrane ne more absorbirati kalcija! (Foto: iStockphoto)

Imate osteoporozo? Jo ima kdo od vaših najbližjih? Preberite nekaj nasvetov, kako lahko z majhnimi prehranjevalnimi in življenjskimi spremembami okrepite svoje kosti in poskrbite za preventivo pred osteoporozo.

1. Kalcij za močne kosti

Osteoporoza
Z majhnimi spremembami lahko veliko prispevate k zdravju vaših kosti!

Ker je kalcij ena pomembnejših kostnih komponent, je uživanje tega elementa bistvenega pomena za čvrstost vaših kosti. Na voljo imate kalcijeve tablete, še bolje pa je, če uživate prehrano, ki vsebuje veliko kalcija. Najdete ga v mlečnih izdelkih in nekateri zeleni zelenjavi. Mlade ženske do 18. leta starosti naj bi dnevno zaužile 1300 miligramov kalcija (toliko ga je na primer v lončku nemastnega jogurta), ženske med 19. in 50. letom vsaj 1000 miligramov, po 50. letu pa 1200 miligramov.

2. Vsak dan uživajte vitamin D

Vitamin D omogoča vašemu telesu, da iz hrane, ki jo uživate, kar se da učinkovito absorbira kalcij. Vitamin D lahko zaužijete s hrano, največ pa ga proizvaja človeška koža, ko je izpostavljena sončnim žarkom. Bogat vir tega vitamina predstavljajo polnomastno mleko, ribe in jajca. Količino vitamina D merimo v mednarodnih enotah (ME). Ženske med 19. in 50. letom naj bi dnevno zaužile 200 ME vitamina D, ženske med 51. in 70. letom pa 400 ME. Po 70. letu strokovnjaki priporočajo 600 ME vitamina D. Videti je veliko, a naj povemo, da 100 gramov lososa vsebuje 360 ME, skodelica mleka 98 ME, eno jajce pa 20 ME.

3. Brez zdrave prehrane ne gre

Koža pri 50 ih
K trdnosti vaših kosti bosta veliko prispevali tudi zdrava prehrana in rekreacija. (Foto: iStockphoto)

Medtem ko sta kalcij in vitamin D temeljnega pomena za krepke kosti, je pomembno vedeti, da k ohranjanju močnih kosti veliko prispeva tudi zdrava prehrana. Ostala hranila, kot so vitamin K, C, magnezij, cink in beljakovine so prav tako nepogrešljivi. K sreči veliko teh hranil najdemo kar v mleku, prav tako pa tudi pusto meso, ribe, zelena zelenjava in pomaranče.

4. Bodite aktivni

Aktivnost bo veliko prispevala k zdravju vašega okostja, saj spodbuja razvoj močnejših kosti. Če se boste redno gibali, bodo vaše kosti počasneje izgubljale gostoto, poleg tega pa boste okrepili mišice, ki podpirajo vaše kosti, izboljšali ravnotežje in zmanjšali verjetnost padcev in s tem zlomov. Sprehod, ples, vzpenjanje po stopnicah, igranje tenisa, joga in podobni športi vam bodo okrepili kosti in vas sprostili.

5. S cigareti v koš!

Kajenje zmanjšuje raven estrogena v vašem telesu. Glede na to, da je estrogen hormon, ki pospešuje zmanjševanje kostne gostote, ni potrebno razlagati, da kajenje vodi v osteoporozo.

6. Zmerno z alkoholom!

Tako kot kajenje na kostno gostoto vpliva tudi alkohol. Čeprav so nekatere raziskave pokazale, da je kozarec vina tu pa tam koristen za zdravje, z njim nikar ne pretiravajte. Omejite se na največ kozarček na dan, saj alkohol preprečuje telesu absorpcijo in porabo kalcija. Prekomerno uživanje alkohola lahko prizadene tudi vaš center za ravnotežje in vodi do padcev in zlomov.

Kajenje
Kajenje zmanjšuje raven estrogena v organizmu! (Foto: iStockphoto)

7. Naredite stanovanje varno

Poleg tega da je za kosti treba poskrbeti najprej z zdravstvenega vidika, je pomembno, da poskrbite tudi za svojo varnost. V kopalno kad ali tuš kabino namestite gumijasto podlogo, ki bo preprečila zdrse, s tal umaknite preproge ali kakršne koli kable, ob katere bi se lahko spotaknili, v kopalni kadi pa lahko namestite tudi ročice, ob katerih boste lažje vstali po kopeli. Če imate v stanovanju kakršne koli stopnice, ob njih namestite ograjo, poleg tega pa je priporočljivo nositi nedrseče copate.

osteoporoza
Če ste nagnjeni k osteoporozi, se z zdravnikom pogovorite o preventivnem jemanju zdravil. (Foto: iStockphoto)

8. Zdravila – da ali ne?

Če ste nagnjeni k osteoporozi, razmislite o jemanju zdravil, ki preprečujejo zmanjševanje kostne gostote. O tveganju in možnostih zdravljenja oziroma preventive se vsekakor najprej posvetujte z zdravnikom!

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave