20.08.2018
LJ
32° / 17°
Trebuh Zaščitite se pred drugim najbolj nevarnim rakom Jajce To morate jesti po športni aktivnosti Voda z limoninim sokom Voda z limono na tešče: Napaka, ki jo delamo prepogosto Aretha Franklin Zakaj je raka trebušne slinavke tako težko zdraviti?

9 pozitivnih učinkov kofeina

Radi pijete kavo? Tu je nekaj pozitivnih učinkov kofeina, zaradi katerih boste kavo lahko pili še bolj z užitkom in popolnoma brez slabe vesti. Kljub vsemu pri vsaki stvari velja, da je najboljša zdrava mera, zato strokovnjaki svetujejo, da na dan spijete največ tri skodelice kave.

Kava
Kofein pomaga tudi pri hujšanju, saj je termogeničen, kar pomeni, da v telesu ustvarja toploto in spreminja kalorije v energijo. A le, če je kava nesladkana in ji ne dodajamo drugih kaloričnih dodatkov, kot je denimo smetana. (Foto: iStock)

1. Zaradi kofeina smo manj zaspani

Preko dneva naši možgani naravno pričnejo proizvajati hormon zaspanosti adenozin. Ko se tega proti večeru nabere veliko, postanemo zaspani in zaspimo. Zjutraj, ko se zbudimo, je adenozina znova manj, saj ga možgani ponoči med spanjem 'očistijo', nato pa se prične znova nalagati. Znanstveniki pravijo, da nam to pomaga, da se zvečer lažje sprostimo in zaspimo. Kofein pa vpliva na receptorje, na katere vpliva tudi adenozin v možganih in jih na nek način zasede, zaradi česar postanemo bolj budni in pozorni. Kot pravijo strokovnjaki kofein tako pravzaprav izpodrine adenosin, ki deluje na te receptorje, zaradi česar prične adenozin ustvarjati nove receptorje za spanje in sčasoma za enak učinek potrebujemo več kofeina. A prav na ta način nam kofein pomaga, da ostanemo budni.

Kava
Kava nas prebudi in nam da nov zagon. (Foto: iStock)

2. Izboljša telesno aktivnost

Kofein izboljša sposobnosti atletov in športnikov, saj odloži občutke utrujenosti in blokira receptorje za adenozin. To pomeni, da lahko treniraš dlje časa ne da bi bil utrujen.

3. Pomaga kuriti maščobo

Kofein je termogeničen, kar pomeni, da pomaga v telesu ustvarjati toploto in spreminjati kalorije v energijo. Študija objavljena leta 2005 v reviji Obesity Research je pogledala učinke kofeina iz mešanice zelenega čaja kot substanco za ohranjanje zdrave telesne teže pri nekoč debelih posameznikih po hujšanju.

Študija je pokazala, da vso posamezniki, ki so spili več zelenega čaja, dosegli večjo izgubo maščobnega tkiva, nižjo telesno težo in ožji pas v primerjavi s tistimi, ki so spili manjšo dozo kofeina.

4. Za polovico lahko zmanjša tveganje za raka jeter

Redno pitje kofeina lahko zmanjša tveganje za razvoj najpogostejše oblike raka jeter, je pokazala študija Univerze Southampton. Raziskava je pokazala, da več kave, kot spijemo, bolj smo varni pred hepatocelularnem raku (HCC). Pitje ene skodelice kave s kofeinom na dan je bilo povezano z 20 odstotnim manjšim tveganjem za razvojem te oblike raka jeter, pitje več kot dveh skodelic kave na dan pa z 35 odstotnim manjšim tveganjem. Tisti, ki so spili pet skodelic kave na dan, so prepolovili tveganje za razvoj te oblike raka.

Kava
Redno pitje kofeina lahko zmanjša tveganje za razvoj najpogostejše oblike raka jeter, je pokazala študija Univerze Southampton. (Foto: iStock)

5. Izboljša lahko dolgotrajno spomin

Strokovnjaki iz Univerze John Hopkins so odkrili, da bi kofein lahko izboljšal dolgotrajni spomin. Udeleženci njihove raziskave, ki so zaužili 200 miligramov kofeina na dan, so imeli v študiji po določenem času boljše rezultate pri testiranju spomina. ''Vedno smo vedeli, da ima kofein vpliv na kognitivne sposobnosti, a do sedaj nismo še preverjali njegovega vpliva na krepitev spomina in na pozabljanje,'' je dejal vodja raziskave Michael Yassa, profesor psihologije na Univerzi Johns Hopkins.  

Kava
Strokovnjaki iz Univerze John Hopkins so odkrili, da bi kofein lahko izboljšal dolgotrajni spomin. (Foto: iStock)

6. Zmanjša lahko tveganje za Parkinsonovo bolezen

Več študij je že pokazalo povezavo med uživanjem kofeina in zmanjšanim tveganjem za razvoj Parkinsonove bolezni. Med njiimi meta-analize, ki so pokazale, da se tveganje za Parkinsonovo olezen zmanjša za 31 odstotkov pri ljudeh, ki redno pijejo kofein v primerjavi s tistimi, ki ga ne pijejo. Nekatere individualne raziskave so pokazale celo, da lahko kofein zmanjša tveganje za Parkinsonovo bolezen za 80 odstotkov, če spijemo preko štiri skodelice kave na dan.

7. Zmanjša lahko težave s srcem

Številni raziskovalci so predvidevali, da lahko kofein povzroča težave pri ljudeh, ki imajo težave s srcem, kot so denimo aritmije - neredno bitje srca. A zadnja raziskava je pokazala, da temu ni tako. Študija, ki je vključevala več kot 300 000 udeležencev, je pokazala, da se je tveganje za aritmijo zmanjšalo za 6 do 23 odstotkov pri ljudeh, ki so redno pili kavo. Ista študija je pokazala, da se je ljudem, ki so preživeli srčni infarkt in uživali kofein (v povprečju 353 mg na dan, kar je nekoliko več kot tri skodelice kave na dan) v resnici izboljšal utrip srca in so imeli manj težav z nerednim bitjem srca.

Znanstveniki menijo, da kofein z blokiranjem adenozina zmanjšuje tveganje za razvoj bolezni srca, saj je prav adenozin tisti, ki sproža neredno bitje srca.

8. Ne sanjate, zares se po njej počutite bolje

Kofein je stimulant za centralni živčni sistem, zaradi česar poveča vašo budnost in celo izboljša razpoloženje. To  je zaradi enakega učinka, s katerim blokira adenozin. Ko blokira adenozinovo sposobnost, da nas sprošča, kofein spodbuja proizvodnjo večje količine dopamina - hormona sreče, zaradi česar postanemo bolj budni, manj nam je dolgčas, razpoloženje je boljše.

Kava
Kofein izboljšuje razpoloženje. (Foto: iStock)

9. Kofein zmanjša depresijo in tveganje za samomor

Pitje nekaj skodelic kave na dan lahko zmanjša tveganje za samomor pri moških in ženskaj za 50 odstkotkov je pokazala večika študija znanstvenikov iz Univerze Harvard. Raziskovalci so pregledali podatke treh večjih ameriških študij in odkrili, da je tveganje za samomor pri odraslih, ki so pili dve do štiri kofeinske kave na dan zmanjšano za polovico v primerjavi z odraslimi, ki so pili nekofeinsko kavo ali kave niso pili.

Kofein ne stimulira le centralnega živčnega sistema, a deluje tudi kot blag antidepresiv in izboljšuje razpoloženje. Predvsem s spodbujanjem proizvodnje določenih nevrotransmiterjev v možganih, vključno s serotoninom, dopaminom in noradrenalinom. To bi lahko pojasnilo, da se je pokazalo tudi manjše tveganje za depresijo pri ljudeh, ki redno pijejo kofein.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Prebavne težave

Ste se že kdaj spopadali z vnetjem mehurja?

Uporabne povezave