21.10.2017
LJ
19° / 8°
Možganska kap Bi pravočasno prepoznali možgansko kap? Utrujenost Stres, neprespane noči ... Vse to lahko načne naše zdravje. A tu je rešitev Srce To lahko uniči vaše srce in povzroči infarkt ter kap Sperma Poznate dejavnik, ki močno vpliva na kvaliteto moške sperme?

Preprečite infarkt ali kap: 8 navad, ki jih ne ignorirajte

Srčni infarkt in kap sta glavna vzroka smrti v svetu. Zaradi njiju je leta 2015 umrlo 15 milijonov ljudi po svetu, zadnjih 15 let pa ostajata glavna vzroka smrti med ljudmi, kažejo podatki Svetovne zdravstvene organizacije. Prav zato je pomembno, da vemo, kako ju preprečiti.

 

Kap
(Foto: powerofpositivity.com)

Zaradi bolezni srca in ožilja najpogosteje umirajo tudi Slovenci, celo pogosteje kot zaradi raka. Ishemična bolezen srca je stanje, kjer se arterije zožijo in povzročijo zmanjšan dotok kisika do srca. Bolezen je poznana tudi pod imenom koronarna srčna bolezen in lahko vodi do srčnega infarkta.

Do kapi pa pride, ko je pretok krvi prekinjen v določenih delih v možganih. Celice ne dobijo več kisika, zaradi česar pričnejo odmirati. Posledica je izguba funkcije možganov na predelu, ki je prizadet. Več kot 6 milijonov ljudi umre zaradi kapi vsako leto, dodatnih 5 milijonov pa je nepopravljivo prizadetih.

Obe stanji sta posledica genetske predispozicije in/ali življenjskega stila. Prve stvari ne moremo nadzorovati, drugo pa v veliki meri lahko. Tu je osem navad, s katerimi lahko močno zmanjšate tveganje za srčni infarkt inkap. Že majhne spremembe življenjskega stila lahko prinesejo velike rezultate.

1. 30 minut vadbe vsak dan

Pol ure lahke zmerne vadbe na dan je dovolj, da zmanjšate tveganje za bolezni srca in ožilja. Lahko greste na krajši sprehod, tek, lahko plavate, delate jogo, plešete, igrate košarko, odbojko ... Vse to so izjemno zdrave izbire. Če je možno, vmes naredite sekvenco vaj, kjer se vam na 10 do 15 minut nekoliko bolj poviša srčni utrip, nato pa znova umiri. Vadbo izvajajte petkrat na teden, ostala dva dni pa bo dovolj, če boste naredili nekaj lahkih razteznih vaj ali vaj za moč.

2. Opustite kajenje

Če kadite, opustite kajenje. Morda se sliši že kot izrabljena fraza, a kajenje resnično izjemno škodi vašemu zdravju. Ne gre za kliše, ampak za dejstvo. Kajenje poveča tveganje za bolezni srca in ožilja ter za kap za 200 do 400 odstotkov, odvisno od količine kajenja in genetske predispozicije. Tudi pasivno kajenje ni nedožno. Ljudje, ki so vsakodnevno izpostavljeni pasivnemu kajenju doma ali v službi, imajo za 25 do 30 odstotkov večje tveganje za razvolj bolezni srca in ožilja in za 20 do 30 odstotkov večje tveganje za kap. Nekatere države v svetu so prepoznale nevarnost pasivnega kajenja in zato prepovedale kajenje v zaprtih prostorih. To velja tudi za Slovenijo.

3. Jejte zdravo

Vsak dan jejte zdravo uravnoteženo prehrano. Najbolje mešanico sadja in zelenjave, polnozrnatih žitaric, rib in pustega mesa. Uživajte manj sladkorja, predelane in vnaprej pripravljene hrane, manj soli.

4. Alkohol pijte zmerno

Zmerno pitje alkohola lahko pomaga zdravju vašega srca. Kar pomeni, da ženska ne bi smela spiti več kot ene enote alkohola na dan, moški pa ne več kot dveh enot alkohola na dan. Prekomerno pitje alkohola lahko vodi do številnih težav z našim zdravjem, vključno s previsokim krvnim pritiskom, boleznimi srca in kapjo.

5. Izgubite kakšen odvečen kilogram

Večina ljudi je nekoliko pretežkih, zato je pripročljivo, da izgubite kakšen odvečen kilogram. Seveda ne v primeru, da ne sodite v to kategorijo. Če izgubite 5 do 10 odstotkov vaše telesne teže, boste takoj izboljšali nivo holesterola, sladkorja in pritiska v krvi.

6. Jemljite predpisana zdravila za srce

Nihče ne mara jemati predpisanih zdravil, a če vam je zdravnik predpisal zdravila za srce, jih jemljite. Če niste pomirjeni z jemanjem zdravil zaradi strahov pred stranskimi učinki, zaradi tega, ker jih pozabite vzeti ali drugega razloga, se o tem pogovorite s svojim zdravnikom. Dobro je tudi, da jemljemo prehranski dodatek Omega-3 maščobnih kislin, ki so blagodejne za srce.

7. Jejte nekaj ČRNE čokolade

Črna čokolada - tista, ki vsebuje več kot 70 odstotkov kakavovih delcev - je bogata z antioksidanti, ki varujejo naše srce. Priporočljivo je, da si privoščite tri majhne koščke črne čokolade na dan. A pazite, da je res tista, ki je narejena iz kakava. Prav kakav je namreč tisti, mi vsebuje antioksidante.

8. Bodite pozorni na svoje simptome

Tri nevarni simptomi, na katere morate paziti so kratka sapa, bolečine v prsih in odrevenelost/mravljinčenje enega dela telesa. Če opazite te simptome, obiščite zdravnika.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 2
est 20.09.2017 19:32:07
Moj vzornik je nono, ki jih je dočakal že 94 in na dan spije vsaj litrček kraškega-slovenskega terana.
šnellpepi 20.09.2017 08:29:28
spet topla voda za odkrivat....
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Izgorelost

Ste veliko pod stresom?

Uporabne povezave