14.08.2018
LJ
26° / 19°
Krompir Se boste zaradi krompirja res zredili? Bolečina v hrbtu Skrivnost, kako se znebiti bolečin v hrbtu, je v resnici v vaših nogah Lasje To je hrana za lepše, bolj sijoče lase Kamilica V hipu do večje pomirjenosti in sproščenosti

Prehrana, ki za več kot 10 odstotkov zmanjša tveganje za depresijo

Prehrana, ki vsebuje veliko sadja, zelenjave ter polnozrnatih žit, za več kot 10 odstotkov zmanjša tveganje za depresijo pa tudi pojav drugih duševnih motenj. Tveganje pa se poveča, če uživate predelana živila in sladkor ter sladkane pijače, je pokazala ameriška študija.

Zelenjava
Naš način prehranjevanja vpliva tudi na naše duševno zdravje. (Foto: iStock)

Raziskovalci z univerze Rush v Chicagu so raziskovali, ali obstaja povezava med prehrano in duševnim zdravjem. Ugotovili so, da lahko z nekaj spremembami na področju prehranjevanja zase naredimo veliko.

Že prej so študije pokazale, da sveža hrana izboljša razpoloženje ljudi, jim daje več energije ter jim omogoča, da lažje razmišljajo in se osredotočajo.

Polnozrnati makaroni
Uživajte polnozrnata žita, sadje, zelenjavo, pusto meso in ribe, oreške. To Američani imenujejo DASH dieta. (Foto: Thinkstock)

Kaj pa je pokazala ameriška raziskava?

Američani so šest in pol let preučevali 964 ljudi, ki so imeli povprečno starost 81 let. Prehranjevali so se, ali zdravo ali pa so uživali veliko predelanih živil in sladkorja. Spremljali so, ali so se pri njih pojavili simptomi depresije. To so pesimizem, obupavanje, občutki krivde, manjše zanimanje za tisto, v čemer ste do sedaj uživali, pomanjkanje energije, nemir, težave s spanjem, manj apetita, težave z osredotočanjem in spominom ... Naj tu opozorimo, da ima vsak od nas občasno določene simptome depresije. K strokovnjaku pa je treba po pomoč, če imamo najmanj pet ali več simptomov depresije vsaj dva tedna vsak dan ali skoraj vsak dan ter to zmanjšuje kakovost našega življenja.

Kaj je DASH dieta?

Tisti udeleženci študije, ki so se prehranjevali zdravo, so se prehranjevali po pravilih DASH diete. Pri njej se prehranjujemo z veliko sadja in zelenjave, s polnozrnatimi žiti, pustim mesom ter ribami in oreški. Izogibamo pa se predelanim živilom, sladkorju in sladkanim pijačam, rdečemu mesu in prevelikim količinam soli.

Že prej so študije pokazale, da takšno prehranjevanje pomaga pri preprečevanju in nadziranju hipertenzije ter pri izgubljanju odvečne teže. Sedaj so ameriški raziskovalci ugotovili, da lahko DASH prehranjevanje pomaga tudi pri duševnemu zdravju.

Duševne težave lahko povzroči preveč aktiven imunski sistem

Že prej so na univerzi Cambridge ugotovili, da lahko težave z duševnim zdravjem povzroči tudi preveč aktiven imunski sistem. To se zgodi tako, da ta povzroča vnetja v telesu, ki nato vodijo v občutke nesrečnosti in obupa.

Včasih se imunski sistem tako zbudi, kadar doživimo kaj travmatičnega ali hujšo bolezen. Takrat nam na ta način pomaga. A lahko se zgodi, da tudi, ko bolezen prebolimo, ne neha delovati s takšno močjo. Tudi druge raziskave so pokazale, da imajo ljudje, ki preživijo čustveno travmo v telesu znake vnetij, zaradi česar je njihov imunski sistem dejavnejši. K boljšemu duševnemu zdravju lahko torej pripomoremu tudi tako, da se trudimo zmanjševati ta vnetja v telesu. To dosegamo tudi z zdravo hrano.

Vitamin C
Za boljše razpoloženje, več energije pa tudi zmanjšano tveganje za težave z duševnim zdravjem v svojo prehrano vključite obilico sadja in zelenjave. (Foto: Thinkstock)
Oreščki
Ne pozabite tudi na oreške, ki so zelo zdrava in priročna malica. (Foto: Thinkstock)

Še nekaj o depresiji

Pri premagovanju depresije je potrebna strokovna pomoč. Redko je dovolj samopomoč. Je pa, da bi se pozdravili, vseeno nujno spremeniti kaj v svojem življenjskem slogu. Ker je depresija bolezen, ki vleče v pasivnost, zelo pomaga več telesne dejavnosti pa tudi druženja, stika z ljudmi. Očitno lahko pomaga tudi bolj zdravo prehranjevanje. Vsekakor pa depresija ni noben znak človekove šibkosti, zaradi česar je ni mogoče premagati samo z močno voljo.

Če imate težave s spanjem, si preberite tudi intervju s klinično psihologinjo Vito Štukovnik.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Vročina

Kako prenašate vročinski val?

Uporabne povezave