20.08.2018
LJ
32° / 17°
Trebuh Zaščitite se pred drugim najbolj nevarnim rakom Jajce To morate jesti po športni aktivnosti Voda z limoninim sokom Voda z limono na tešče: Napaka, ki jo delamo prepogosto Aretha Franklin Zakaj je raka trebušne slinavke tako težko zdraviti?

Ste nenehno zaskrbljeni? Obstaja rešitev

Naši možgani razmišljajo tako takrat, ko si mi to želimo, kot tudi takrat, ko bi raje, da nas kakšne misli pustijo pri miru. In to je treba sprejeti. Naši možgani pač razmišljajo. To je njihovo delo. Toda kako kljub temu narediti svoje življenje prijetnejše?

Glavobol
Bi si želeli, da vas skrbi vsaj včasih pustijo pri miru? (Foto: iStock)

Ste med tistimi, ki jih še posebej muči zaskrbljenost, misli – kaj bo, če bo, ko bo ... Mnogokrat se zdi, da življenje le prinaša nove in nove skrbi. Vendar pa je res tudi, da ni treba, da ste vedno znova v skrbeh. Ni mogoče vedeti, kaj točno bo prinesla prihodnost, pa če skrbimo ali ne. Kako torej lahko dosežemo, da bi nas skrbi in strahovi vsaj malo pustili pri miru? Verjetno se strinjate, da vam ravno ne izboljšujejo življenja?

1. Kaj lahko naredite?

Scenarij: skrbi vas nekaj, kar se lahko zgodi v prihodnosti, razmišljate, ali se bo odvilo tako ali se bo odvilo drugače ... Pomislite, ali lahko storite kar koli konstruktivnega. Če imate odgovor, to storite. Sicer pa pustite prihodnost prihodnosti. Ko bo prišel ta prihodnji trenutek, boste ugotovili, kaj se bo zgodilo. Ali je res treba pred tem premišljevati in premišljevati, če ni ničesar, kar bi zares lahko storili? Potem je bolje živeti v sedanjosti, se boste zagotovo strinjali.

2. Ujemite se, ko imate nekonstruktivne misli

Mnogokrat ljudje ne vedo, da ni treba, da jih imajo njihove misli v primežu. Ravno tega se učite z meditacijo. Pri meditaciji se zaveste, ko na nekaj mislite. Ter se takrat mirno odločite, da v tej misli ne boste sodelovali. Ko se tega naučite skozi meditacijo, lahko to počnete tudi v življenju. Pomembno se je zavesti, kdaj razmišljamo, da se lahko ustavimo, ko te misli postanejo za nas slabe in nekonstruktivne. Če razmišljate kaj lepega, nekaj, v čemer uživate, si seveda dajte duška. Če pa celo popoldne zapravite tako, da razmišljate nekaj, kar vam sploh ne koristi – potem je bolje, da se naučite zaustaviti. Naše misli enostavno niso vedno najboljše za nas. Včasih se je treba spopasti z neprijetno situacijo. Vendar pa nas velikokrat misli delajo nesrečne tudi, ko za to sploh ni potrebe.

To so dokazi o učinkih meditacije

Meditacija
Meditacija vas nauči, kako opustiti misli, ki so nekonstruktivne. (Foto: iStock)

Pomivanje posode
Si želite živeti v sedanjosti? Čuječnosti se lahko začnete učiti tako, da pomivate posodo povsem osredotočeni na to, kar delate. (Foto: iStock)

3. Kdaj razmišljati o prihodnosti?

O prihodnosti res razmišljajte samo tedaj, ko lahko nekaj naredite. Ko lahko na banki uredite varčevalni načrt, ko lahko začnete varčevati za stanovanje ali potovanje … Takrat razmišljajte o prihodnosti. A ko uredite, kar ste morali urediti, začnite spet živeti v sedanjosti. Mnogim pa to ni lahko. Da bi to zmogli, je namreč treba najprej usvojiti sposobnost čuječnosti. Dobra novica je, da se je tega vsekakor mogoče naučiti. Naslednjič, ko pomivate posodo, denimo ne dovolite, da se izgubite v mislih … Osredotočite se na to, kar delate, začutite vodo, začutite njeno toploto, zahvalite se, da imate vse to, kar sedaj pomivate. Tudi hvaležnost je zelo pomembna za srečno življenje. Če se boste ozrli okrog sebe in se zahvalili za vse lepo in dobro, kar imate, boste manj krat sploh čutili potrebo, da ste tako v skrbeh. Vedeli boste, da življenje enostavno prinese marsikaj lepega. Sploh pospravljanje in čiščenje res ni treba, da ostaneta dejavnosti, ki ju opravljate godrnjaje. Raje se takrat učite čuječnosti ter se zahvaljujte za vse, kar vas obdaja. S hvaležnostjo v srcu se boste počutili srečnejši. Z večjo sposobnostjo, da ste čuječni, pa boste živeli bolj v sedanjosti. In življenje je resnično samo tu – v sedanjosti.

Intervju z Rebeko Dremelj: “Naučila sem se sprejemati pomoč”

4. Zamotite se

Ko vas zajamejo skrbi, se lahko poskusite tudi zamotiti. Najbolj učinkovito je, če se zamotite takoj, ko lahko, ter tako negativnim mislim preprečite, da bi se razbohotile in vam popolnoma pokvarile razpoloženje. Kako se zamotiti? Z vsem, kar imate najraje. Najljubša hrana, sprehod, najlepši razgled, najljubši ljudje, domači ljubljenčki, knjige in glasba … Življenje je tu, da ga uživate in namesto, da bi bili v skrbeh, ko je to povsem nepotrebno, si dajte duška z vsem, kar vas veseli.

5. Osredotočite se na pozitivno

Imate v življenju ljubezen, imate vi nekoga radi in ima nekdo rad vas, imate radi svoje delo ali pa radi kuhate ali imate najljubši šport ... Najdite uteho v vsem, kar je lepega in kar v vas vzbuja najboljša čustva. Napolnite svoje življenje s temi čustvi!

Intervju s psihiatrinjo prof. dr. Mojca Zvezdana Dernovšek, dr. med., spec. psihiatrije: Rdeča luč naj zasveti, ko preležite cel vikend in ste utrujeni še v ponedeljek

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Prebavne težave

Ste se že kdaj spopadali z vnetjem mehurja?

Uporabne povezave