20.02.2017
LJ
13° / -1°
Kap 6 znakov kapi, ki jih po navadi žal spregledamo Jutro 6 jutranjih ritualov, da boste polni pozitivne energije cel dan Lux Krema - 1
Naravna krema proti gubam, ki zares deluje
Kokosova voda 5 razlogov, zakaj je dobro piti kokosovo vodo

Kdaj uporabiti vroč in kdaj mrzel obkladek?

Ko govorimo o poškodbah, je eno najpogostejših vprašanj to, ali je bolje uporabiti topel ali hladen obkladek. No, seveda je odvisno od poškodbe, zato preverite, kdaj je bolje uporabiti katerega!

poškodba
(Foto: iStockphoto)

Obkladki so pri poškodbah izjemno priljubljeni, saj lajšajo bolečino in zmanjšujejo oteklino. Toda kdaj je koristnejši ledeni in kdaj vroč obkladek ter kakšna je razlika med njima?

Zakaj uporabljati ledene obkladke?

Najvarnejša izbira pri zdravljenju poškodb je uporaba ledenega obkladka. To metodo uporabljamo pri poškodbah in ob pojavu bolečin, ki trajajo manj kot 24 ur, ter pri vseh poškodbah, pri katerih razbolelo mesto tudi oteka. Led namreč zmanjša bolečino in povzroči zoženje krvnih celic, zaradi česar se zmanjša oteklina, ki se pojavi takoj po udarcu, poleg tega pa ima led tudi blažilen učinek na živčevje, zaradi česar se zmanjša bolečina.

Ledu ali ledenega obkladka ne smete nikoli položiti neposredno na kožo, saj obstaja nevarnost ozeblin. Ledeni obkladki so poleg tega lahko tudi hladnejši kot sam led, zato oboje uporabljajte zgolj tako, da jih na oteklino ali poškodbo položite prek tkanine in nikoli za dlje kot 30 minut. Oteklino pa boste še dodatno zmanjšali, če boste medtem, ko na poškodbi držite obkladek, poškodovani del telesa nekoliko privzdignili. Upoštevate pa lahko tudi katerega izmed spodnjih nasvetov:

Oteklina
Ledeni obkladki vam bodo pomagali zmanjšati oteklino, ker led povzroči ožanje krvnih žilic. (Foto: iStockphoto)

- Da bi se izognili prekomernemu hlajenju območja, za hlajenje uporabite kocko ledu. Z njo nato drgnite po oteklini, dokler se kocka ne stali. Za večje poškodbe uporabite dve kocki.

- Brisačo ali manjšo krpo namočite v ledeno vodo, jo nato ožmite in položite čez poškodovano mesto. Na krpo nato položite vrečko zmrznjene zelenjave ali zmrznjeno meso ter obkladek pritrdite z drugo brisačo.

- Če si želite zmanjšati oteklino na stopalih, dlaneh in prstih, ta del telesa namočite v mrzlo vodo za 10 do 15 minut.

Kdaj poseči po vročih obkladkih?

Toplota sprošča mišice, zato je tovrstne obkladke najbolje uporabiti za lajšanje bolečin v mišicah, ki so pogosto posledica napačne oziroma nerodne drže telesa, kot so bolečine v spodnjem in srednjem delu hrbta in v vratu. Poleg tega z vročimi obkladki zdravimo razbolele mišice in krče, pomagajo pa tudi bolnikom z osteoartritisom. Toplota bo namreč povečala sposobnost njihovega gibanja in zmanjšala bolečino. Tako kot ledenih tudi vročih obkladkov ne smete uporabljati dlje kot pol ure naenkrat.

Bolečine v vratu
Z vročimi obkladki ne boste zmanjšali otekline, boste pa olajšali bolečine v mišicah. (Foto: iStockphoto)

Ko topel obkladek položite na poškodovano mesto, se lahko vnetje ali otekanje še poslabšata, saj toplota povzroči, da se krvne celice razširijo. Nevarno pa je tudi uporabljati vrele obkladke, saj lahko na področju pregrevanja pride celo do opeklin. Med pregrevanjem je vredno upoštevati naslednje nasvete:

- uporabljajte električno grelno blazino;

- prizadetega mesta ne pregrevajte dlje kot 30 minut;

- med grelno površino in kožo vedno položite kos tkanine in med pregrevanjem večkrat preverite površino kože (vsaj vsakih pet minut preverite barvo in temperaturo kože);

- električni grelnik naj bo naravnan na najnižjo možno temperaturo, ki jo še čutite (višje temperature ne bodo nič kaj bolj koristne, le opekli se boste).

Koliko časa mora preteči med enim in drugim obkladkom?

Za vse obkladke, ne glede na to, ali so vroči ali mrzli, velja, da je med eno in drugo 30-minutno terapijo treba počakati vsaj toliko, da se koža povrne v prvotno stanje (po barvi in temperaturi). To običajno traja od 30 do 60 minut, odvisno od posameznika. Z obkladki nikoli ne pretiravajte in jih ne polagajte na pordelo kožo, ki si od prejšnjega obkladka še ni opomogla.

Atletika
Izmenjavanje ledenih in vročih obkladkov najpogosteje uporabljajo športniki, saj oteklina na ta način hitro uplahne. (Foto: iStockphoto)

Kako pa je z izmenjavanjem vročih in mrzlih obkladkov?

Kontrastne kopeli, kjer izmenjavamo vroče in mrzle obkladke, so zelo priljubljene med športniki, ki morajo čim hitreje zmanjšati oteklino. Ta metoda povzroča naglo oženje in širjenje krvnih žilic, zaradi česar oteklina zelo hitro izgine. Pri tem je pomembno poudariti, da obkladki ne smejo biti ekstremno vroči ali izjemno mrzli, temveč mlačni in hladni. Obkladke je treba menjavati na pet do deset minut, terapija pa naj traja dlje kot 45 minut. Namesto obkladkov lahko uporabimo tudi kopeli, tako da v vedro natočimo vodo in poškodovani del telesa namakamo vanj. Ta tehnika sicer zmanjša oteklino, ne pomaga pa pri lajšanju bolečin.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Kašelj

Poznate razliko med suhim in mokrim kašljem?

Uporabne povezave