19.09.2017
LJ
10° / 9°
Nespečnost Nespečnost lahko vodi do resnih težav. A mogoče si je pomagati! Matcha 4 najbolj zdravi čaji na svetu - dokazano najbolj zdravi! Kap Neverjetno, kako preprosto lahko zmanjšamo tveganje za kap! Makeup Mati izgubila oko zaradi pogoste napake, ki jo delamo pri ličenju

Preprečite tako nadležen 'muskelfiber'

Čeprav je telovaditi zdravo, tudi na tem področju kot povsod v življenju pretiravanje škoduje. Športa se torej le lotevajte, vendar se hkrati naučite paziti, da vas ne presenetijo boleče in otrdele mišice.

Mišični krči
Po športni aktivnosti bolečine v mišicah poskušajte preprečiti z nekaj nežne masaže. (Foto: iStockphoto)

Nekateri se s svojim "muskelfibrom" celo ponašajo, saj jim daje občutek, da so za svoje telo res nekaj naredili. A v resnici so se tako samo poškodovali. Gre za opozorilo telesa, da smo šli predaleč. Bolečina pomeni, da smo s preveliko obremenitvijo mišična vlakna dejansko poškodovali, zaradi česar je nato v mišicah prišlo še do vnetja. Neprijetni občutki bodo minili, ko se bo tkivo regeneriralo. A v prihodnje bi bilo priporočljivo bolj paziti, da do takih bolečin sploh ne pride. Kako?

Prha
Pomagala vam bo hladna prha. (Foto: iStockphoto)

Vadite zmerno

Trudite se, da bi bili v življenju vedno približno enako aktivni. To pomeni, da nimate najprej obdobja, ko samo lenarite, ki mu sledi obdobje, ko trenirate za maraton. Vaše mišice vam bodo hvaležne, če boste intenzivnost in dolžino aktivnosti vedno povečevali zlagoma. Svoje telo morate poslušati, njegove meje morate upoštevati.

Spočijte se

Aktivnosti naj sledi počitek. Mišice potrebujejo oboje. To je še bolj pomembno, če imate po svojem športnem udejstvovanju občutek, da ste morda le pretiravali. V tem primeru pazite, da svojih mišic ne obremenite še dodatno. Namesto po stopnicah se denimo v tem primeru raje odpravite z dvigalom.

Ne pozabite na raztezanje

Ko se gibate, najprej intenzivnost vadbe povečujte, nekaj časa določeno intenzivnost vzdržujte, nato pa jo začnite še zmanjševati. Tako se najprej ogrejete, na koncu pa mišice še malo sprostite. Da bi preprečili 'muskelfiber', se tudi dobro raztegnite. Zamenjajte več raztezalnih položajev in vsakega držite dovolj dolgo, da razteg res začutite.

Privoščite si masažo

Če imate občutek, da bi se naslednjo jutro lahko zbudili z bolečimi in otrdelimi mišicami, poleg raztezanja ne pozabite še na malo masaže. Zavedajte se le, da mora biti ta zelo nežna, saj vlaken niti slučajno ne želite poškodovati še bolj, kot ste jih morda že. Na ta način boste preprečili, da bi prišlo do prehudega vnetja.

Stopite pod hladno prho

Da bi 'muskelfiber' preprečili, se po vadbi nikakor ne oprhajte z vodo, ki je prijetno topla. Vsaj v del telesa, za katerega sumite, da bi vas lahko naslednji dan pričel močno boleti, uprite curek, ki je hladen. To namreč pospeši krvni obtok in povzroči hitrejšo regeneracijo tkiva. Če mrzlega tuša ne prenesete, si pripravite hladen obkladek.

Raztezanje
Po vadbi ne pozabite na raztezanje. (Foto: iStockphoto)

Naredite si kopel

Namesto prhe si lahko privoščite osvežilno kopel. Ta naj bo hladna, vanjo lahko vmešate sol Epsom. Ta je zelo bogata z magnezijem, ki je blagodejen za mišice.

Vzemite zdravilo

Če se naslednji dan kljub vsem tem nasvetom, prebudite v bolečinah, takoj vzemite protibolečinsko sredstvo. To bo zmanjšalo vnetje in preprečilo, da bi 'muskelfiber' postal še hujši. Ne jemljite pa zdravil v ta namen prepogosto. Raje nehajte pretiravati.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Ples

Radi plešete?

Uporabne povezave