Pečeno meso povečuje tveganje za raka prostate!
Dobro pečeni zrezki in hamburgerji naj bi povečevali tveganje za razvoj raka na prostati, pravijo strokovnjaki. Povezavo med rakom in pečenim mesom pa potrjujejo tudi nekatere raziskave.
Najbolj nevarno je močno pečeno rdeče meso na žaru
Skrbno preučevanje prehranjevalnih navad skoraj tisoč moških je razkrilo povezavo med dobro pečenim rdečim mesom in rakom prostate. V najnovejši raziskavi se je uživanje pečenega mletega mesa izkazalo za najbolj nevarno obliko mesnega prehranjevanja, saj je možnosti napredovanja razvoja raka prostate ne le povečalo, ampak celo podvojilo. Pa četudi je bilo zaužito le v majhnih količinah.
Bolje je jesti srednje zapečeno meso
Raziskava, ki je potekala na univerzi v Kaliforniji, je zajela 470 moških z diagnozo raka na prostati ter približno enako število zdravih moških. Strokovnjaki so jih povprašali o prehranjevalnih navadah in o tem, kakšen je bil njihov izbor hrane v preteklem letu. Vprašali so jih tudi o tem, ali jedo meso z žara. Izkazalo se je, da so hamburgerji, jetra in nekateri mesni izdelki povezani z možnostjo razvoja raka prostate. Podrobnejša analiza je izpostavila intenzivno toplotno obdelavo na visokih temperaturah kot bistvo celotnega problema. Torej moški, ki so jedli dobro pečeno meso z žara, so bili izpostavljeni dvakrat večjemu tveganju za razvoj raka prostate kot pa tisti, ki mesa niso jedli nikoli ali pa so si raje privoščili srednje zapečeno meso. Enaki rezultati so bili v primeru uživanja govejih zrezkov.
Na dan do 70 gramov rdečega mesa
Zagovorniki rdečega mesa raziskave ne upoštevajo in trdijo, da morda ni tako zanesljiva, saj se moški zagotovo ne morejo spomniti, kaj vse so pojedli v zadnjem letu. Sicer so tudi nekatere študije iz preteklosti rdeče ter predelano meso povezovale z rakom črevesja in strokovnjaki so se načeloma strinjali, da je uživanje 70 gramov rdečega ali predelanega mesa na dan sprejemljiva ter zdrava količina te vrste prehrane. V celem tednu bi to pomenilo tri klobase, en majhen zrezek in tri koščke jagnjetine.
Ne glede na raziskave, se dr. Rachel Thompson s Svetovnega sklada za raziskovanje raka (The World Cancer Research Fund) strinja, da kljub vsemu, že z vidika splošnega zdravja, obstajajo dobri razlogi, da smo glede rdečega in predelanega mesa v svoji prehrani malce previdni. Rdeče meso naj bi namreč po njenem mnenju povečevalo možnosti razvoja črevesnega raka in dobro je, če uživanje le-tega omejimo na 500 gramov na teden, uživanju predelanega mesa pa se je dobro izogibati še bolj.
Več o podobnih temah preberite na www.intimatemedicine.si.
Ste se nam že pridružili na naši Facebook strani ? To lahko storite s klikom na
Povezani članki
Glasuj
Prenesi v
!!!Malo pameti ne more škodit
Ce meso peces na ponvi oz na elektricnem grilu, seveda ni nic narobe. Samo ne sme biti 'zazgano' zapeceno, torej crno.



'Vsak pogled je bil zame metek v srce'
Kako odpraviti trdo kožo na petah?
8 korakov do resne zveze
Ta fotografija ji je spremenila življenje

















































