19.02.2018
LJ
/ -0°
Srčni infarkt Živilo, ki nam je na dosegu roke in zmanjšuje tveganje za srčni infarkt Partner Če moški ustreza TEM kriterijem, ga nikar ne spustite iz rok Rak prostate Simptomi raka, ki jih morajo poznati tako moški kot ženske Lepotica brez rok - 6 Lepotica brez rok skušala storiti samomor zaradi krutih komentarjev

Ne le mediteranska prehrana - pomaga celoten mediteranski slog življenja!

Nova španska študija je pokazala, da lahko mediteranski slog življenja zmanjša tveganje za to, da razvijemo depresijo. A pomaga ne le uživanje rib, olivnega olja, paradižnika … Mediteranski slog življenja je mnogo več kot prehrana.

Sreča
Mediteranski slog življenja zmanjša tveganje za depresijo. (Foto: Thinkstock)

Tako kot to, kar se znajde na krožniku, je pomembno gibanje in druženje. Vse to skupaj blagodejno vpliva na duševno zdravje.

V študiji so bili tisti, ki so uživali prehrano, bogato s sadjem in zelenjavo, ribami, oreški, stročnicami in olivnim oljem, hkrati pa so telovadili in ohranjali družabne stike, izpostavljeni mnogo manjšem tveganju, da bodo razvili depresijo v primerjavi s tistimi, ki niso imeli takšnega življenjskega sloga.

Že prej so študije pokazale povezavo med mediteransko dieto ali katero drugo, ki upošteva smernice zdravega prehranjevanja, ter zmanjšanim tveganjem za depresijo, pove vodja študije Almudena Sánchez-Villegas, profesorica preventivne medicine in javnega zdravja na univerzi Las Palmas na Kanarskih otokih. Toda njihova študija je prva raziskala povezavo med mediteranskim slogom življenja in depresijo. Niso upoštevali le prehrane.

11.800 Špancev so izprašali, kaj običajno jedo, koliko telovadijo, koliko se družijo s prijatelji. Ocenili so, v kakšni meri živijo mediteranski slog življenja. Nato so spremljali, koliko jih je v naslednjih osem in pol letih dobilo diagnozo depresije.
To je bilo 806 ljudi.

V študiji so bili tisti, ki so uživali prehrano, bogato s sadjem in zelenjavo, ribami, oreški, stročnicami in olivnim oljem, hkrati pa so telovadili in ohranjali družabne stike, izpostavljeni mnogo manjšem tveganju, da bodo razvili depresijo v primerjavi s tistimi, ki niso imeli takšnega življenjskega sloga.

Ko so preučili rezultate, so ugotovili, da so imeli tisti, ki so se držali mediteranskega sloga življenja, za 50 odstotkov manj možnosti, da so razvili depresijo v osem in pol letih, v primerjavi s tistimi, ki niso tako živeli.

Raziskovalci še ne vedo, zakaj mediteranski slog življenja zmanjšuje tveganje za depresijo. Mislijo, da gre za več mehanizmov delovanja. Nekatera živila, ki jih vsebuje mediteranska prehrana – olivno olje, oreški, stročnice, sadje, zelenjava in ribe imajo hranila s protivnetnimi lastnostmi, je povedala Sánchez-Villegasova. Te snovi v telesu preprečujejo vnetja, ta pa so že povezali z večjim tveganjem za depresijo.

Gibanje prav tako ščiti pred vnetji. Poleg tega se med gibanjem poveča izločanje endorfinov v telesu, to pa so snovi, zaradi katerih se dobro počutimo. Tudi to preprečuje depresijo. Že prej so raziskave tudi pokazale, da druženje izboljšuje psihično počutje ljudi. Pomaga že to, da imamo občutek, da imamo ljudi, na katere se lahko obrnemo v težkih časih.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 2
kajenje je zdravo 26.09.2016 09:58:44
Japonci imajo daljšo življensko dobo, kot Italijani /Italijani so drugi/, njihova prehrana in način življenja se pa krepko razlikujeta. Mislim, da je štos v tem, da oba ta naroda ohranjata tradicionalen način prehrane, ki izhaja iz njihove pretekle revščine /cuccina povera/. Vsakemu normalnemu je danes jasno, da življenje podaljšuje skromnost v krmljenju, od rojstva do smrti, ne pa basanje z vso svinjarijo, ki jo servira prehrambena industrija.
diana7788 26.09.2016 18:48:02
Depresijo preprečuje vitamin D, ki ga dobimo s soncem....mediteransko podnebje je povezano z veliko sončnimi dnevo. Seveda pa tudi hrana in druženje pri
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako krepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave