18.11.2017
LJ
/ 3°
Nespečnost Vas muči nespečnost? Preverite, kako si lahko pomagate! Zgaga Izogibajte se tem živilom, če se spopadate z zgago! Preverite, kako si hitro pomagati! Kava Kava vas lahko obvaruje pred to pogosto boleznijo Prostata Revolucionarno zdravljenje raka prostate, in to popolnoma brez operacije
Oglasno sporocilo

To lahko uniči vaše srce in povzroči infarkt ter kap

Med vsemi boleznimi največ Slovencev umre zaradi srčno-žilnih bolezni. Tudi trpljenje je lahko zelo hudo, opozarjajo zdravniki. A dobra novica je, da jih lahko preprečite. Vedeti morate le, kaj lahko uniči vaše srce in kaj mu lahko pomaga.

Srce
Kaj škoduje in kaj pomaga? ( (Foto: Thinkstock)

Največ ljudi v Sloveniji umre zaradi srčnega infarkta ali možganske kapi, poroča NIJZ. To sta nenadna zapleta koronarne bolezni srca oziroma bolezni možganskega žilja. A dobra novica je, da se boleznim srca in ožilja lahko izognemo, če upoštevamo, kaj so dejavniki tveganja. Poglejmo torej, kaj nam škodi in kaj nam lahko pomaga.

1. Enostavni ogljikovi hidrati in visokokalorična živila z veliko sladkorja in slabih maščob

Za zdravo srce je treba izbrati zdrave maščobe – mastne ribe, avokado, oreške ali olivno olje. Odrecite se sladkorju. Pa tudi enostavnim ogljikovim hidratom. Namesto tega posezite po polnozrnatem kruhu in še raje kot po pšeničnem – po pirinem, ajdovem, ovsenem. Kuhajte rjavi riž, ajdo, proso. Uživati je treba hrano, ki ne bo nenadoma močno povišala krvnega sladkorja. Njegovi nenadni skoki in padci zelo škodijo.

jajca
Prava prehrana močno zmanjša tveganje za bolezni srca in ožilja in s tem za infarkt in kap. (Foto: Thinkstock)

2. Jajca so dovoljena

Ker vsebujejo veliko holesterola, so se znanstveniki nekaj časa bali, da lahko ta neposredno vpliva na človekovega. A vrsta študij je pokazala, da narava ne deluje tako preprosto. Nasprotno. Vsak dan si lahko privoščimo jajce ali dve, saj so dober vir beljakovin. Holesterol v resnici višajo enostavni ogljikovi hidrati, sladkor in slabe maščobe.

3. Pomembna je prava mera

Živimo v okolju, ki nas ves čas obdaja z različnimi dobrotami, zato se marsikdaj želimo pregrešiti. Zaradi vsakega prekrška še ne bomo kaznovani. A dolgoročno – več kot jih bo, večja bo možnost za kazen – bolezen. Na srce in ožilje zelo slabo vplivajo tudi preveliki obroki. V telesu se prelevijo v energijo, ki je telo ne more pokuriti. Zato jo shrani v maščobno tkivo. Posledica je, da se maščoba nabira, in to še posebej na trebuhu. Trebušna maščoba pa vpliva na jetra, ki se odzovejo tako, da je v žilah več holesterola.

4. Zakaj je treba imeti zdravo težo?

Prekomerna teža pomeni večje tveganje za nastanek bolezni srca in ožilja. A tudi kratkotrajne drastične diete so škodljive. Ko stradate, se spremeni prehajanje hranil v telo. Ko se spet začnete prehranjevati normalno, telo hrano bistveno bolje izkorišča. Navadilo se je na manj. Zato se zgodi, da ste kar naenkrat težji, kot ste bili na začetku diete. Zdravo hujšanje pomeni postopno spreminjanje slabih navad. Če jih spreminjate počasi, tega ne dojemate kot mučenje, zato je manj možnosti, da boste odnehali.

Japonski dresnik
Korenino japonskega dresnika so uporabljali že v tradicionalni kitajski medicini, kjer je veljala za vir energije in varovalo za naše srce ter ožilje. (Foto: Thinkstock)

5. Pomaga vam resveratrol

Kardiologi zaradi številnih pozitivnih učinkov svetujejo tudi redno uživanje prehranskega dopolnila resveratrola. Več kot 9000 študij je bilo že objavljenih o tej molekuli in o njenem blagodejnem delovanju poročajo tako univerze kot znanstvene inštitucije. V knjigi Sodobna fitoterapija (urednika sta prof. dr. Samo Kreft in prof. dr. Nina Kočevar Glavač) so molekulo zaradi vseh pozitivnih učinkov na naše celice označili za čudežno.

Najboljši vir resveratrola je japonski dresnik. To rastlino so uporabljali že v tradicionalni kitajski medicini, kjer je veljala za vir energije in način, kako znižati slab holesterol. Od drugih virov resveratrola je bolj blagodejna tudi, ker je japonski dresnik rastlina, ki se zna zelo učinkovito braniti pred bakterijami in glivicami. Tako deluje tudi v našem telesu.

Resveratrol lahko v prehrani užijemo z grozdjem, arašidi in jagodičjem. A žal v zelo majhnih količinah. Da bi imel učinek, ki je poznan iz študij, bi morali zaužiti okoli 10 kilogramov borovnic. Resveratrol je tudi v rdečem vinu, a tega zaradi alkohola kljub temu ni zdravo uživati v prevelikih količinah.

Če boste posegli po prehranskem dopolnilu, preverite, da vsebuje vsaj 200 mg resveratrola. Koristno je, če ima dodane še druge fenolne spojine, ki njegov učinek dopolnjujejo. Ker ščiti pred boleznimi srca in ožilja, vliva energijo ter hkrati skrbi za dobro počutje, po njem posega veliko ljudi tudi v Sloveniji. Zadnja štiri leta je med vsemi prehranskimi dopolnili najbolj prodajan in zaželjen ravno Resveratrol Forte, proizvajalca Pharmalife Research. Za vir resveartrola uporablja prav japonski dresnik in ima dodane še druge fenole.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako najbolj učinkovito okrepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave