27.05.2017
LJ
25° / 12°
Melanom Bi prepoznali nevarno znamenje? Tegobe Preverite, ali so vaše težave morda posledica dolgotrajnega stresa Tetovaža - 1
Zakaj navadne kreme niso primerne za nego tetovaž?
Čokolada Kdaj vam lahko čokolada celo izboljša zdravje?

4 pravila za dobro prebavo

Ko imate dobro prebavo, se bolje počutite in imate več energije. Ker se v prebavnem sistemu nahaja tudi 70 odstotkov imunskega sistema, pa tako poskrbite tudi za svoje zdravje. Držite se naslednjih štirih pravil in prebava vam ne bo več povzročala preglavic.

Prebava
Pravila so preprosta in jim ni težko slediti. (Foto: Thinkstock)

1. Vsak dan uživajte prebiotike

Veste, kaj so prebiotiki? Bolj jih poznamo pod besedo – vlaknine. Da bi imeli dobro prebavo, jih morate uživati, ker so hrana probiotikom – bakterijam, ki živijo v našem prebavnem sistemu. Preprosto razloženo poznamo tiste, ki so za nas dobre, in tiste, ki so za nas slabe. Vlaknine so hrana prvim, škodljive sestavine, kot je sladkor, pa so hrana drugim. Če se druge preveč razrastejo, imamo slabo prebavo.

Da bi hranili dobre bakterije, vsak dan uživajte sadje in zelenjavo, stročnice (fižol, čičerika, leča ...), polnozrnata žita in semena.

Stročnice
Vsak dan uživajte dovolj stročnic pa tudi sadja, zelenjave, žit in semen. Naj bo vaša izbira čim bolj raznolika. (Foto: iStock)

2. Ne pozabite na probiotike

Uživate lahko tudi probiotike. Ti povečajo število dobrih bakterij v prebavnem sistemu. Vsebujejo jih probiotični jogurti, kefir, kislo zelje, tudi za nas malo bolj eksotična kimči in kombuča. Gre za živila, ki so fermentirana ali pa so jim probiotične kulture dodane.

3. Res uživajte dovolj sadja in zelenjave

Sadje in zelenjavo bomo omenili še enkrat, saj je res ključno, da sestavljata večino vaše prehrane. Idealno je tudi, da uživate čim več različnih vrst sadja in zelenjave, pa tudi stročnic in žit. 

Bolj mehko sadje in zelenjava sta sicer lažje prebavljiva – denimo banana ali avokado. Trša zelenjava, kot je cvetača ali ohrovt, pa je za prebavni sistem malo težji zalogaj. Kar pa ne pomeni, da bi se ji morali izogibati, temveč le, da jo je priporočljivo pred zaužitjem malo bolje podušiti ali prepražiti, saj postane tako lažje prebavljiva.

4. Uživajte dovolj vode

Če ne boste uživali dovolj vode, prebavni sistem ne bo mogel potiskati vsebine naprej, ker bo postala pretrda. Zastajala bo in povzročala najrazličnejše težave.

Ves čas torej uživajte dovolj vode. Manj je lahko spijete le, ko ste ravno pojedli živila, ki so bogata z vodo - denimo lubenica, kumara, paradižnik. Sicer pa nikakor ne pozabite piti.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Sinusi

Ste se že kdaj spopadali s kroničnim vnetjem sinusov?

Uporabne povezave