16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Trebuh To pomaga izgubiti maščobo na trebuhu Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

5 “zdravih” živil, ki so v resnici potrata denarja

Seveda vam bo vsak prehranski strokovnjak odsvetoval nakupe belega kruha, rogljičkov, gaziranih pijač, bonbonov, čokolade in čipsa. Toda vsi vemo, da to ni hrana, ki bi pripomogla k našemu zdravju. Bolj problematično je, da so nekatera živila predstavljena kot zdrava, so zato morda celo dražja. V resnici pa bi marsikdaj prav lahko namesto njih pojedli tisto čokolado, ki si jo zares želimo.

Kruh
Kruhu, ki ne vsebuje glutena, so namesto njega pogosto dodane stvari, ki niso prav zdrave. Preverite vedno sestavine. (Foto: Thinkstock)

Jogurt z okusom

Jogurt je zdravo živilo, a bolje je kupiti navadnega in vanj vmešati sadje in kakšen med, da bo bolj sladek. Jogurti z okusom lahko vsebujejo ravno toliko sladkorja kot kakšna tablica čokolade. Če so vam že zelo všeč, ga torej jemljite kot občasno pregreho ob sicer zdravi, uravnoteženi, sezonski prehrani.

Sadni jogurt
Sadni jogurt lahko vsebuje toliko sladkorja kot kakšna čokolada. (Foto: Thinkstock)

Zelenjavni čips

Proizvajalci prehrane predvidevajo, da smo navajeni na določena živila, denimo na čips. Nato bi nam radi ponudili na videz bolj zdrave različice. A če radi jeste pred televizijo ali pa imate družbo, ki bi ji radi ponudili prigrizek, bo boljša ideja, da narežete različno zelenjavo in morda pripravite še razne zdrave omake za pomakanje. To so lahko kakšne doma narejene omake iz jogurta ali tahinija; v našem uredništvu denimo obožujemo humus. To bo veliko bolj zdravo kot kakšen zelenjavni čips, ki ni niti prav dober niti zdrav.

Pripravljeni solatni prelivi

Raje si doma pripravite svojega. Tako boste dobro vedeli, kaj je v njem. In res dober preliv je mogoče pripraviti iz zdravih živil, kot so olivno ali bučno olje, kis in različna zelišča. Še cenejše bo kot pa v trgovini kupljen preliv, ki je zelo redko zdrav. Le preberite si sestavine, ki so napisane na embalaži.

Sadni sokovi

Sadje je zdravo, torej bo zdrav tudi sadni sok? Če ste si že res zaželeli piti sok, si poskusite doma pripraviti svojega. A tudi doma tega ne počnite prepogosto, saj je bolje sadež pojesti cel. Tako namreč pojemo tudi vlaknine, ki jih vsebuje. Zaradi tega se počasneje prebavlja in nas zasiti za dlje časa ter manj dvigne krvni sladkor. Pri sadnem soku pa je težava, da nima več toliko vlaknin. Tako se hitro prebavi in preveč dvigne krvni sladkor. Za povrh lahko v trgovini kupljen sok vsebuje različna sladila in aditive.

Solatni preliv
Solatni preliv si vedno raje pripravite sami. Ne kupujte tistih, ki so v trgovini. (Foto: Thinkstock)

Hrana brez glutena

Seveda lahko uživate hrano, ki je naravno brez glutena. Če nimate celiakije, pa ni nobenega dokaza, da bi se morali glutenu izogibati. Hrana, ki naravno vsebuje gluten, nato pa je proizvedena tako, da tega ne vsebuje, je pogosto zelo draga in velikokrat dejansko precej nezdrava. Pri kruhu, denimo, je namreč treba gluten nekako nadomestiti in velikokrat to naredijo na načine, ki nam prav nič ne koristijo.

Tukaj si preberite, kaj nam je še o glutenu povedala prehranska strokovnjakinja.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave