16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

5 živil za večjo odpornost

Recept za večjo odpornost sploh ni zapleten. Nobenih superživil ni treba jesti in nobenega čudeža ni treba odkriti. Uživati je treba raznoliko, zdravo prehrano, s katero naše telo dobi vse potrebne vitamine in minerale. Mnogi delajo napako, da ves čas posegajo le po par zdravih živilih.

Ćebula
Pozimi ne sme manjkati čebula. (Foto: iStock)

Toda obstaja tudi nekaj živil, ki so še posebej dobrodejna pri krepitvi imunskega sistema. Kar ne pomeni, da morate ves čas jesti le njih. Jih je pa pametno v tem času povečanega tveganja za okužbe vključiti v svoje obroke.

Čebula

Ima malo kalorij, a ogromno vitaminov, mineralov in antioksidantov. Z njo zaužijemo zelo veliko vitamina C in vitamina B6. Oba odlično vplivata na imunski sistem. Poleg tega vsebuje čebula mnogo mangana pa še malo manj kalcija, železa, magnezija in kalija. Ima tudi antioksidant kvercetin. Prav tako je bilo odkrito, da ta krepi imunski sistem.

Še zanimivost

Čebula vsebuje snov, ki zmanjšuje ravni aminokisline homocistein. Ta preprečuje, da bi kri in hranila prišla do možganov, zmanjšuje tudi proizvodnjo hormonov, kot sta serotonin in dopamin. Tako lahko čebula dejansko vpliva na naše razpoloženje, spanje, celo apetit.

Ingver
Privoščite si ingverjev čaj z medom in limono. (Foto: iStock)

Kislo zelje

Še eno nizkokalorično živilo, ki je polno za nas koristnih hranil. Spet vsebuje veliko vitamina C pa tudi vitamin K, vitamin B6, mangan, železo in kalij. Še posebej je kislo zelje dobrodejno zaradi postopka fermentacije. Zaradi njega je poln probiotičnih bakterij, ki zelo pozitivno vplivajo na naše črevesje. In to je odlična novica za naš imunski sistem. Kar 80 odstotkov se ga nahaja v črevesju in zdravo črevesje zato pomeni tudi bolje delujoč imunski sistem.

Preberite si še, katero sadje in zelenjavo nutricistka svetuje pozimi.

Ingver

Ta začimba vsebuje gingerol, močan antioksidant, ki deluje tudi protivnetno ter zmanjšuje tveganje za okužbe. Proti mikrobom se lahko celo bori, zato na čaj iz ingverja ne pozabite niti, ko ste že zboleli. Ingver za povrh deluje tako, da telo greje od znotraj. Si predstavljate idealnejše zimsko živilo? Z ingverjem zaužijemo še nekaj vitamina C, železa in kalija.

Sladki krompir
Ne boste verjeli, kako zdrav je sladki krompir. Je eden najboljših virov vitamina A. (Foto: iStock)

Sladki krompir

Blagodejen je zaradi karotenoidov, ki se v telesu spremenijo v vitamin A. Ta še posebej v kombinaciji z vitaminom C zelo krepi imunski sistem. In sladki krompir ga vsebuje res ogromno, saj je eden najboljših virov. Vitamin A je ključen, če želimo imeti zdravo sluznico črevesja in dokazano je, da smo bolj izpostavljeni okužbam, če ta ni zdrava. To pa se zgodi, ko imamo v krvi premalo vitamina A. Poleg tega je sladki krompir spet še eno izjemno hranljivo živilo. Bogat je z vitaminom B6, pantotensko kislino (to je vitamin B5), niacinom (vitaminom B3), kalijem in manganom. 

Česen

Živilo, ki krepi imunski sistem in se telesu pomaga boriti proti mikrobom. Če ste že bolni, pa bo celo skrajšal čas, v katerem bo vaše telo premagalo okužbo. S česnom zaužijete mangan, vitamin C in vitamin B6. Ter tudi nekaj kalcija, kalija in železa. Za povrh vsebuje nekaj snovi, ki niso dobro znane po imenu, vendar nam izredno koristijo. Najbolj znana med njimi je alicin. Zaradi te snovi moramo česen nasekljati ali streti, tik preden ga pojemo, sicer izgine in mi ne doživimo njenih učinkov.

Še nekaj pomembnih podatkov o odpornosti

Zavedati se je treba, da odvečna maščoba znižuje našo odpornost. Telo namreč obremenjuje tudi tako, da izčrpava imunski sistem.

Vitamini, minerali in antioksidanti imunski sistem krepijo. Vendar pa vsako pretiravanje škoduje. Vsega morate zaužiti ravno prav in ne preveč. Zato je pomembno uživati raznolike obroke.

Imunskemu sistemu škodi pretiravanje s slabimi maščobami. Ne škodijo pa mu zdrave maščobe, predvsem redno uživajte omega-3 maščobe.

Preberite si še, kaj nam je farmacevt povedal o medu.

Trebuh
Zavedajte se, da odvečna maščoba slabi imunski sistem. (Foto: iStock)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave