16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Rebeka Dremelj Rebeka ni mogla verjeti svojim očem Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

Srbečica na koži, rdečina in izpuščaji. Ste že slišali za alergijo na sonce?

Alegija na sonce

Alergija na sonce je vse pogostejša težava, s katero se danes spopada že eden od petih ljudi. Kljub temu pa mnogi za njo še niso slišali. Gre za alergijo na sončno svetlobo, ki povzroči srbečico na koži in majhne rdeče izpuščaje, ki se pojavijo nekaj ur po izpostavitvi kože soncu.

Alergija na sonce
Alergiji na sonce rečemo tudi polimorfni izbruh svetobe (PMLE) in je pogosta kožna reakcija pri ljudeh, ki so občutljivi na ultravijolično svetobo. (Foto: iStock)

Srbeča koža in rdeči izpuščaji se običajno pojavijo na najbolj izpostavljenih delih kože, kot so zadnja stran rok, obraz, koža na dekolteju, nogah. Simptomi alergije na sonce se pojavijo nekaj ur po izpostavitvi soncu in lahko trajajo nekaj ur ali več dni. Alergiji na sonce rečemo tudi polimorfni izbruh svetobe (PMLE) in je pogosta kožna reakcija pri ljudeh, ki so občutljivi na ultravijolično svetobo. Natančenga vzroka za nastanek še ne poznamo, a verjetno gre za alergijo na UVA sončne žarke ali na druge ultravijolične žarke. Edina učinkovita zaščita pred alergijo je izogibanje sončenju in uporaba širokospekterne sončne kreme, ki kožo varuje pred UVA in UVB žarki - pri farmacevtu se prepričajte, da sončna krema varuje pred obema vrstama UV žarkov, saj imajo nekatere le UVB zaščitne filtre.

Tudi nekatera zdravila, parfumi, mila ali deodoranti lahko vašo kožo naredijo bolj občutljivo na sončne žarke in sprožijo izpuščaje na koži. Najpogosteje so za težave kriva zdravila, kot so kontracepcijske tabletke, antihistaminiki (čeprav se prav ti prav tako lahko uporabljajo za zdravljenje nekaterih oblik alergije na sonce), diuretiki, nekatera zdravila proti sladkorni bolezni in antibiotiki.

sončenje
Ključnega pomena je, da se na poletno sonce privajate počasi. Če se sončite, se zavarujte s kremo z visokim sončnim faktorjem (50) in se izogibajte sončenju, ko je sonce najmočnejše, to je med 11. in 16. uro. (Foto: Thinkstock)

Kako si pomagati?

Ključnega pomena je, da se na poletno sonce privajate počasi. Če se sončite, se zavarujte s kremo z visokim sončnim faktorjem (50) in se izogibajte sončenju, ko je sonce najmočnejše, to je med 11. in 16. uro. V tem času ostanite v senci in zavarujte svojo kožo z lahkimi dolgimi oblačili, pokrivali in sončnimi očali.

Če se alergija pojavi, kožo zaščitite s kremo z visokim zaščitnim faktorjem (50) in se izogibajte sončnim žarkom. Vse dokler se stanje ne umiri. Če se pojavi alergija, nikar ne nadaljujte s sončnjem, saj se stanje lahko močno poslabša.

Kako ublažiti opekline?

Če ste opazili izpuščaje in sončne opekline, lahko te blažite z vlažilno in hladilno kremo. Dolgo se učinkovito v ta namen uporablja kreme po sončenju, ki so narejene iz aloe vere. Opekline lahko blažite tudi z obkladki iz skute ali jogurta. Skuto zmešajte s pinjencem in jo namažite na platneno krpo. Položite jo na prizadete predele za 20 do 30 minut, 2-krat na dan.

Koža
Če ste opazili izpuščaje in sončne opekline, lahko te blažite z vlažilno in hladilno kremo. Dolgo se učinkovito v ta namen uporablja kreme po sončenju, ki so narejene iz aloe vere. Opekline lahko blažite tudi z obkladki iz skute ali jogurta. (Foto: iStock)

Pomembno je tudi, da pijete veliko tekočine, saj koža potrebuje dovolj hidracije, prav tako se pogosto po sončenju spopadamo z dehidracijo. Voda pa je ključna za obnovo in hidracijo kože. Uživajte tudi več vitamina E in C, ki sta odlična za bolj zdravo kožo. Oba vitamina sta močna antioksidanta in preprečujeta vnetja kože ter pospešujeta obnovo poškodovanih kožnih celic, tako da odstranita proste radikale, ki so se pri opeklini sprostili. Zato uživajte veliko svežega sadja in zelenjave, ki so bogat vir vitaminov in mineralov. Citrusi, kivi, paprika in drugo sezonsko sadje so bogat vir vitamina C, Najbogatejši vir vitamina E pa so rastlinska živila, ki so bogata z nenasičenimi maščobnimi kislinami, predvsem rastlinska olja, oreški, kalčki, semena, ter živila, ki so z vitaminom E obogatena.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 1
 
posojila386 08.07.2018 22:46:56
priložnostne ponudbe Pozdravljeni, Posojila posredujemo posameznikom in podjetjem v znesku od 5000 € do 10.000.000 €. Obrestna mera znaša 3% letno. Odpovedni rok bo 1-30 let. Imamo vlagatelje, ki se zanimajo za financiranje velikih projektov in dajamo posojila z vnaprejšnjimi provizijami. E-pošta: posojila386@gmail.com Viber: +22 995608568
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave