27.05.2017
LJ
25° / 12°
Melanom Bi prepoznali nevarno znamenje? Tegobe Preverite, ali so vaše težave morda posledica dolgotrajnega stresa Tetovaža - 1
Zakaj navadne kreme niso primerne za nego tetovaž?
Čokolada Kdaj vam lahko čokolada celo izboljša zdravje?

'Bala sem se ogljikovih hidratov,' pripoveduje nutricistka

Avstralska nutricistka Jessica Sepel je na svojem blogu spregovorila o svojih strahovih pred ogljikovimi hidrati, s katerimi se je spopadala v času odraščanja. Danes prav zaradi svoje izkušnje, ko je imela težave z motnjami prehranjevanja, lažje pomaga drugim.

Jessica Sepel
(Foto: Instagram)

Avstralska nutricistka Jessica Sepel je vedno odkrito spregovorila o svojem negativnem odnosu do hrane, ki ga je imela v času odraščanja. Sedaj pa je na svojem blogu priznala, da se je nekoč dobesedno bala ogljikovih hidratov. Spregovorila je o tem, kako je nekoč iz svoje prehrane popolnoma izločila ogljikove hidrate in jih je kasneje postopoma znova dodala v prehrano. ''Razvila sem precej toksičen odnos s hrano in telesom. Bala sem se hrane. Velik del strahov in anksioznosti okoli hrane je bil povezan z ogljikovimi hidrati,'' je povedala.

Ogljikovi hidrati so makro hranila, ki so ključna za zdravje našega telesa. Avstralka, ki se je nekoč spopadala z motnjami hranjenja, se je potem ko je premagala svoje težave, posvetila študiju nutricistike in danes svetuje mladim dekletom, ki gredo skozi podobne težave. Kot pravi, ima večina ljudi, ki danes uživa ogljikove hidrate, težave zaradi glutena in ne zaradi ogljikovih hidratov. ''Prav gluten je tisti, zaradi katerega smo lahko utrujeni. Ko sem svetovala ljudem, sem odkrila, da je zmanjševanje količine zaužitega glutena mnogim ljudem pomagalo, da so pozdravili svoje črevesje in da so si povišali nivo energije.''

Tudi sama je iz svoje prehrane izločila večino glutena in ga danes v svoji prehrani zaužije le 10 odstotkov. Kot pravi, pa to ne pomeni, da se moramo odpovedati ogljikovim hidratom. ''Ljudem svetujem, naj uživajo žitarice brez glutena in stročnice, kot so na primer kvinoja, riž, fižol, leča, sladki krompir, bučke, rdeča pesa, ajda ... Odkrila sem, da ljudje bolje prenašajo ta živila, saj jih je lažje prebaviti.''

Žitarice so bogate z vlakninami, kar pomaga telesu ohraniti hormonsko ravnovesje, prav tako so odlične za čiščenje črevesja. Zato se žitaricam ni dobro odpovedati: ''Vlaknine pomagajo tudi, da smo dlje časa siti in da se sladkor v kri sprosti počasneje – s tem se zmanjšajo veliki vzponi in padci sladkorja v krvi.''

Žitarice vsebujejo tudi vitamin B, ki je pomemben za to, da imamo dovolj energije, da smo dobrega razpoloženja, da bolje spimo, se lažje spopademo s stresom. Vitamin B je pomemben tudi za zdravo ščitnico in za splošno dobro počutje telesa.

Če opazite, da ste občutljivi na gluten, nikar ne izločite vseh žitaric iz prehrane, ampak posezite po tistih, ki ga ne vsebujejo ali ga vsebujejo manj. ''Svetujem, da namesto pice, kruha, krekerjev in pašte izberete žitarice brez glutena in škrobnato zelenjavo,'' še doda.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Sinusi

Ste se že kdaj spopadali s kroničnim vnetjem sinusov?

Uporabne povezave