14.12.2018
LJ
/ -1°
Endokrini sistem To moramo vsi vedeti o hormonih Mafini Praznična sestavina, ki je povsem zdrava Rdeče meso Samo ena porcija na dan poveča tveganje za srčni infarkt Debelost Poglejte jo danes, ko ima 58 kilogramov manj

Če hujšate, ne bi smeli piti sokov

Sadje je zdravo, torej je zdrav tudi sadni sok? Tako razmišljamo, a se žal motimo. Zelo zdravo je pojesti ves sadež. Sadnega soka pa ni dobro spiti. Ker v njem ni več vlaknin, se namreč prehitro prebavi. Sladkor tako pride do jeter v zelo veliki količini, kar je zanje enako stresno, kot če bi spili sladko gazirano pijačo. Posledica je nalaganje odvečnih maščob.

Sok
Rajši ne pijte sokov. (Foto: Profimedia)

Pet na dan pravijo. Napaka je, če mislite, da vam je s sadnim sokom uspelo pokriti eno od priporočenih porcij sadja in zelenjave. Zakaj ne?

Težava s sadnim sokom je, da v njem ni več vlaknin, ki so v sadežu. Zaradi teh vlaknin se moramo najprej zelo potruditi, da sadje dobro prežvečimo. To je že začetek prebave, ki je tako počasna. Posledično nas sadje za dlje zasiti. Pa tudi jetra nimajo nobenih težav s sladkorjem, ki je v njem, saj ta počasi prehaja v jetra v zelo majhnih odmerkih in ta organ z njegovo presnovo nima nobenih težav.

Pomaranče
Sadje nas zaradi vlaknin nasiti. Po drugi strani lahko spijemo zelo veliko soka in s tem zaužijemo ogromno energije in smo še vedno lačni. (Foto: Profimedia)

Kako pa je, ko spijemo sok?

Ker sok nima več vlaknin, se izjemno hitro prebavi. Podobno kot sladkor iz sladke gazirane pijače hitro pride v ogromnem odmerku do jeter. To je za ta organ problem. Veliko tega sladkorja nato konča kot odvečna maščoba.

Še več. To slabo vpliva tudi na krvni sladkor, zaradi česar povečujemo svoje tveganje za sladkorno bolezen tipa dva. Več o tem, koliko ljudi to bolezen celo že ima, a se tega sploh ne zaveda, si lahko preberete tukaj. To pa je resno, kajti sladkorna bolezen je največji dejavnik za bolezni srca in ožilja, tudi za kap.

Nikar za žejo

S sokom lahko zelo enostavno naenkrat spijemo kar več kosov sadja, s čimer hitro zaužijemo veliko energije. To je pri hujšanju problematično, ker ni enako kot če denimo pojemo tri krompirje. V tem primeru bomo ta dan energijsko pojedli manj druge hrane. Če bomo energijo zaužili s sokom, bomo še vedno lačni in ne bomo pojedli nič manj drugih živil.

Kdor hujša, torej vsekakor ne bi smel posegati po soku, prav tako ta ni priporočljiv za nikogar, ki ima težave s krvnim sladkorjem. Študije so pokazale, da je bolje, da se mu izogibajo tudi tisti, ki imajo težave s holesterolom in trigliceridi.

Jabolko
Raje uživajte sadje, da zmanjšate tveganje za težave s težo in krvnim sladkorjem. Tudi tisti, ki imajo previsok holesterol, naj se sokovom raje izognejo. (Foto: Profimedia)

Če se sicer prehranjujemo zelo zdravo in uravnoteženo ter se tudi dovolj gibamo, lahko občasno popijemo kakšen kozarec soka. Naj bo sveže stisnjen in čim bolj kakovosten, brez dodanega sladkorja. A če se mu lahko izognete, se mu raje izognite in pojejte sadež. Tako boste zaužili vse vlaknine, antioksidante, vitamine in minerale, vaše telo pa ne bo imelo težav s sladkorjem.

Pa je res, da sadja ne bi smeli jesti zvečer?

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
slovenc79 17.11.2018 18:35:55
problem pitja sokov je, da je to prehiter vnos veliko kalorij. hrano se je počasi in se jo prežveči, kar traja, medtem ko s sokom vse te kalorije dobimo v nekaj sekundah. če že pijete sok, ga pijte počasi. prav tako pa ne vode zamenjat s sokovi - pitje sokov NI hidracija, ki jo rabite.sok je bolj malica oz. sladkarija kot pa pijača za odžejat.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave