15.11.2018
LJ
12° / 8°
Kap 10 znakov kapi, ki jih morate poznati Avokado 7 preprostih in zdravih zajtrkov z malo kalorijami Par To bo pomagalo po prepiru s partnerjem Belinda Danes je neprepoznavna ...

Četrtina odraslih dela eno veliko napako

Več kot četrtina odraslih na svetu ali približno 1,4 milijarde ljudi se danes giba veliko premalo, je sporočila Svetovna zdravstvena organizacija, ki je na to temo opravila študijo. Zaradi tega pa povečujejo svoje tveganje, da se bodo prisiljeni spopasti z rakom, boleznimi srca in ožilja, sladkorno boleznijo tipa dva in demenco, so še zapisali.

Napaka
Pomanjkanje gibanja je postalo eden od glavnih dejavnikov tveganja za pojav mnogih bolezni in prezgodnjo smrt. (Foto: Profimedia)

Ena od treh žensk in eden od štirih moških na svetu ne dosegajo priporočene količine gibanja. To pa je vsaj 150 minut zmernega gibanja ali le 75 minut intenzivnega gibanja na teden. To je nek minimum gibanja, ki bi ga morali opraviti za svoje zdravje. In toliko časa si lahko vzame na teden prav vsak od nas. Ljudje potrebujemo gibanje, tako da bi si pravzaprav prav morali vzeti ta čas.

Preberite si več o najpogostejših napakah, ki jih delamo pri teku.

To postaja ena največjih napak, ki jih delamo

Od leta 2001 kljub vsem opozorilom ni prišlo do nobenega izboljšanja, še opozarjajo pri Svetovni zdravstveni organizaciji. Naš življenjski slog postaja vse bolj sedeč in veliko ljudi se ne giba dovolj. “V nasprotju z drugimi dejavniki, ki predstavljajo tveganje za zdravje, se statistika nezadostnega gibanja v povprečju ne zmanjšuje in več kot četrtina odraslih ne dosega priporočenih količin gibanja,” je povedala Regina Guthold iz Svetovne zdravstvene organizacije za Reuters. Tako je nezadostno gibanje postalo eden od vodilnih dejavnikov tveganja za prezgodnjo smrt na svetu. Pomanjkanje gibanja namreč poveča tveganje za vrsto bolezni, ki vodijo v prezgodnjo smrt in jih je mogoče preprečevati z bolj zdravim slogom življenja. To so bolezni srca in ožilja, rakava obolenja, sladkorna bolezen tipa dva.

Križ
Naše telo ni bilo narejeno za povsem sedeč življenjski slog. (Foto: iStock)

Za kosti, za srce, za mišice ...

Gutholdova pravi, da z bolj aktivnim življenjem izboljšamo zdravje kosti, mišic, srca in ožilja, dihal … Zmanjšamo možnost, da imamo težave s težo ali krvnim tlakom. Zmanjšamo tudi možnost, da imamo težave z depresijo, saj študije kažejo, da gibanje vpliva tudi na naše duševno zdravje in tudi na naše vsakodnevno razpoloženje.

Preberite si več o tem, kako gibanje vpliva na naše duševno zdravje. Zagotovo ste vsi že izkusili tisti občutek zadovoljstva po tem, ko ste se povzpeli na hrib ali ste končali uro aerobike?

Še večja težava v bogatejših državah

Kot je pokazala študija Svetovne zdravstvene organizacije, se ljudje v povprečju manj gibajo v bogatejših državah, pravzaprav se v primerjavi z revnejšimi državami gibajo kar za dvakrat manj. V bogatejših državah je trend, da si naredimo življenje čim udobnejše – povsod se peljemo z avtom, zelo veliko služb je sedečih … Toda človeško telo ni narejeno le za sedenje.

Vaš cel življenjski slog naj bo bolj aktiven

Pravzaprav največ zase ne bomo naredili, če bomo trikrat tedensko odšli na aerobiko ali v hrib. Najbolje je cel življenjski slog spremeniti v čim bolj aktiven. Ko le lahko, se gibajte. Namesto da sodelavcu v sosednji pisarni pošljete elektronsko sporočilo, se odpravite v sosednjo pisarno in mu povejte v živo. Ko imate v službi telefon, če le lahko, vstanite in se sprehajajte. V službo odidite peš ali s kolesom. Če se peljete z avtom, pa parkirajte bolj daleč in preostanek poti prehodite. Ko le lahko, se gibajte! Vse študije kažejo, da boste tako najlažje za svoje zdravje in preventivo pred boleznijo naredili ogromno.

Preberite pa si še, kaj naredi kajenje vašim mišicam!

Žile
Za svoje zdravje bi morali opraviti vsaj 150 minut zmernega gibanja ali 75 minut intenzivnega gibanja na teden. Tako boste ogromno naredili tudi za zdrave žile in srce, s tem pa močno zmanjšali tveganje za kap. (Foto: Profimedia)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 3
slovenc79 12.09.2018 21:33:31
samo eno veliko napako? odrasli delajo več bedarij kot otroci. otroku vsaj razume da je mlad in ne ve vsega, odraslemu tega ne moreš.
 
akam 12.09.2018 17:41:32
zakaj kažete neke suhice? ne gibljejo se takšni kpt je moja soseda, 150kg pri 40ih in takih bajsotov (morbidno debelih) je že na kile pri nas, ne da se jim pa NIČ, sej zarad špeha tud nič ne morejo,prav, nažirao se pa lahko al kaj?
slovenc79 12.09.2018 21:32:37
res je, samo najbl nevarn je, ko ima človek neke "idealne" kile in se zanemarja, češ da ima dobre gene in mu ni treba zdravo živet. pri debelih se vsaj vidi da so nezdravi, pri mnogih vitkih ne.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave