18.11.2017
LJ
/ 3°
Nespečnost Vas muči nespečnost? Preverite, kako si lahko pomagate! Zgaga Izogibajte se tem živilom, če se spopadate z zgago! Preverite, kako si hitro pomagati! Kava Kava vas lahko obvaruje pred to pogosto boleznijo Prostata Revolucionarno zdravljenje raka prostate, in to popolnoma brez operacije

Ljudje, ki to počno, živijo daljše in bolj zdravo življenje

Zadnja študija Univerze Bristol je pokazala, da imajo ljudje, ki redno uporabljajo savno in telovadijo, daljše in bolj zdravo življenje. Pokazalo se je, da ima savna na telo podobne učinke kot vadba. Kombinacija obeh pa je najboljša izbira.

Savna
Redno savnanje zmanjšuje tudi bolečine v telesu in simptome, ki so povezani z mišično-skeletnimi motnjami, kot je osteoartritis ali revmatoidni artritis. Dokazi eksperimentalne študije pa so pokazali, da redno savnanje močno zmanjša intenziteto kroničnih tenzijskih glavobolov. Zmanjša tudi pogostost obolevanja za različnimi prehladi in izboljša delovanje pljuč in dihanja pri pacientih z boleznimi pljuč, kot so astma in bronhitis. (Foto: iStock)

Da je savnanje izjemno zdravilno za naše telo, Finci vedo že dolgo. Sedaj pa njihova prepričanja potrjujejo tudi študije. Zadnja študija, ki so jo izvedli na Univerzi Bristol, je pokazala, da je redna uporaba savne lahko zelo dobra za naše zdravje, saj preprečuje tveganje za številna akutna in kronična stanja. Savnanje je oblika pasivne toplotne terapije, ki izvira iz Finske in jo s pridom že dolgo časa uporabljajo nordijske države. Večinoma se uporablja za užitek in relaksacijo, kjer gredo ljudje v savno za 10 do 20 minut, nato pa sledi počitek. To lahko ponovijo trikrat, večkrat ni priporočljivo. Danes poznamo finsko savno, turško savno, infrardečo savno in še bi lahko naštevali. A največ študij je bilo izvedenih na tradicionalni finski savni.

Leta 2015 so znanstveniki Univerze na vzhodne Finske spremljali navade savnanja 2300 moških in njihovo zdravje opazovali več kot dve desetletji. Odkrili so, da so tisti, ki so redno uporabljali savno, imeli veliko manjše tveganje za srčno-žilne bolezni in kap. Pokazalo se je tudi, da redno savnanje zmanjšuje tveganje za demenco.  

V zadnji študiji Univerze Bristol pa so strokovnjaki 22 let spremljali zdravje 1621 moških. Pokazalo se je, da je redna uporaba savne (od 4- do 7-krat na teden) pri moških znižala visok krvni pritisk za 50 %. Znanstveniki ne vedo, kako natanko do tega pride, a predvidevajo, da bi lahko do tega prišlo, ker vročina v savni poviša srčni utrip in zoži krvne žile v koži. Zaradi tega pride do povečanega krvnega pretoka, kar izboljša srčno-žilno funkcijo in močno zmanjša tveganje za povišan krvni pritisk in s tem bolezni srca in ožilja.

Telovadba
Najbolj učinkovita je kombinacija vadbe in savne. (Foto: iStock)

Pokazalo se je, da ima savna podoben učinek na telo kot telovadba, ki je prav tako dobro poznana po tem, da preprečuje razvoj številnih bolezenskih stanj. Še več, strokovnjaki so odkrili, da ljudje, ki kombinirajo telovadbo in savno močno zmanjšajo tveganje za smrt za številne bolezni, veliko bolj kot če uporabljajo le telovadbo ali le savno.

Redno savnanje zmanjšuje tudi bolečine v telesu in simptome, ki so povezani z mišično-skeletnimi motnjami, kot je osteoartritis ali revmatoidni artritis. Dokazi eksperimentalne študije pa so pokazali, da redno savnanje močno zmanjša intenziteto kroničnih tenzijskih glavobolov. Zmanjša tudi pogostost obolevanja za različnimi prehladi in izboljša delovanje pljuč ter dihanja pri pacientih z boleznimi pljuč, kot sta astma in bronhitis.

Zadnja študija je bila objavljena v reviji The Conversation.

Sreča
Strokovnjaki so odkrili, da ljudje, ki kombinirajo telovadbo in savno močno zmanjšajo tveganje za smrt za številne bolezni, veliko bolj kot, če uporabljajo le telovadbo ali le savno. (Foto: iStock)

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 1
 
karamba34 13.11.2017 14:36:52
ljudje ki pogosto seksajo, živijo daljše in bolj zdravo življenje.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako najbolj učinkovito okrepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave