14.08.2018
LJ
26° / 19°
Krompir Se boste zaradi krompirja res zredili? Bolečina v hrbtu Skrivnost, kako se znebiti bolečin v hrbtu, je v resnici v vaših nogah Lasje To je hrana za lepše, bolj sijoče lase Kamilica V hipu do večje pomirjenosti in sproščenosti

S to navado imate za 42 odstotkov manj možnosti, da bi bili pretežki

Če hrano pojeste prehitro, povečate možnost, da se boste borili s prekomerno težo, je pokazala študija. Sodelovalo je 60 tisoč ljudi in tisti, ki so jedli počasi, so imeli za 42 odstotkov manj možnosti, da bi bili pretežki.

Hujšanje
Preprosta navada lahko prinese rezultate. (Foto: iStock)

Raziskava, ki je bila objavljena v uglednem zborniku BMJ Open, je ugotovila tudi, da je večerjo priporočljivo pojesti vsaj dve uri pred spanjem. To je zmanjšalo tveganje za to, da bi bili pretežki, za 10 odstotkov.

Kaj torej lahko naredite, da bi imeli manj težav s kilogrami?

Raziskovalci so prepričani, da moramo žvečiti počasi, uživati v vsakem grižljaju, si vzeti čas za vsak obrok. Pravijo namreč, da traja okrog 20 minut, da možgani dobijo sporočilo, da je želodec poln. Če se prehranjujemo prehitro, bomo pojedli preveč, saj bomo mislili, da smo še lačni, čeprav bo naš želodec že poln. Ta informacija namreč še ni prišla do možganov.

"In ta kombiniran učinek prehitrega prehranjevanja ter prenajedanja nato vpliva na težo," so zapisali raziskovalci z japonske univerze Kyushu. "Po drugi strani počasno prehranjevanje poveča občutek sitosti, še preden pojemo preveč hrane."

Solata
V zadnjem času se veliko govori tudi o dobrih učinkih čuječnega prehranjevanja. (Foto: iStock)

Vpliva tudi na obseg pasu

Japonci so udeležence študije spremljali šest let. Ugotovili so tudi, da imajo tisti, ki se prehranjujejo hitro, za 0,62 centimetra širše pasove kot tisti, ki se prehranjujejo počasi. Obseg pasu je pomemben pokazatelj zdravja, saj je maščoba na trebuhu najbolj nevarna. Zaradi tega raziskovalci menijo, da je lahko sprememba načina prehranjevanja tudi preventiva pred vrsto boleznimi.

Kaj pa večerja?

Zelo pa je pomembno tudi, da zvečer ne pojemo preveč. Proti večeru se naša presnova upočasni, zaradi česar pokuri manj energije. Znanstveniki verjamejo, da je to še posledica naše zgodovine, ko so po navadi ljudje legli v posteljo, ko se je zmračilo.

Čuječno prehranjevanje

Sicer pa je že prej študija univerze v Severni Karolini pokazala, da je tako imenovano čuječno prehranjevanje – počasno, uživanje v vsakem grižljaju, osredotočanje na eno dejavnost, torej prehranjevanje – pomagalo ljudem izgubiti šestkrat več odvečne teže. Šest mesecev po koncu študije so ti ljudje novo težo tudi obržali. In sicer v nasprotju s tistimi, ki so se prehranjevali enako, a brez elementa čuječnosti.

Tukaj si preberite, kako je Tamari Božić uspelo v dveh letih izgubiti kar 70 kilogramov. Od takrat vzdržuje zdravo težo.

Ne zamudite pa tudi nasvetov prehranske strokovnjakinje, ki na srce polaga, kaj je treba vedeti, da bi uspešno izgubili odvečno težo.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 1
 
pmx 21.02.2018 23:16:17
Bistvena je fizična aktivnost in omejitev kalorij. Za zmanjšat občutek lakote oz. ga sploh ne imet ob dveh do treh obrokih na dan, pa je edina stvar, ki sem jo do sedaj našel, da deluje, keto prehrana. Ob tem, da je top za vsako ukvarjanje s športom, vsekakor mi je top za kolo in tek, vedno dovolj energije, nobenih nihanj v počutju, ...
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Vročina

Kako prenašate vročinski val?

Uporabne povezave