17.10.2018
LJ
16° / 12°
Vnetje To je najboljši način, da preprečite vnetje mehurja Smuti Kaj pa, če tako priljubljen smuti v resnici ni zdrav? Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Mojca Plestenjak 2 30-letna Mojca po operaciji ni mogla skrivati veselja

Se zavedate vseh koristi?

Topli jesenski dnevi so kot nalašč za rekreacijo v naravi, pa naj bo to tek, kolesarjenje, pohodništvo ali zgolj popoldanski sprehod. Gibanje na svežem zraku ima namreč številne pozitivne učinke na zdravje in počutje, zato si le vzemite čas, obujte športne copate in se podajte na pot.

Kolesarja
Kako že pravijo? Brž na kolo za zdravo telo! (Foto: Profimedia)

Čeprav nas že leta z vseh strani opozarjajo o pomembnosti redne telesne aktivnosti za splošno zdravje in daljše življenje in da se dejansko odstotek tistih, ki šport vključujejo v svoj vsakdanjik, povečuje, statistike še vedno kažejo, da se ljudje na splošno premalo gibamo. Kot poroča WHO (Svetovna zdravstvena organizacija), ena od treh žensk in eden od štirih moških na svetu ne dosegajo priporočene količine gibanja. Na to med drugim vpliva hiter in stresen tempo življenja, saj mnogi ob obilici obveznosti preprosto ne najdejo časa za gibanje. A roko na srce, pomanjkanje časa je največkrat zgolj izgovor. Že v vsakdanja opravila namreč lahko vključimo gibanje, in sicer tako, da se večkrat po opravkih odpravimo peš ali s kolesom namesto z avtom, da uporabljamo stopnice namesto dvigala, da med gledanjem televizije naredimo nekaj vaj in da na primer z otroki ali partnerjem skupni čas preživljamo kolikor je mogoče aktivno.

Vsaka od Goodyearovih 20 poti je po svoje edinstvena, vsaka obiskovalcu ponudi nekaj drugega, a čisto vsaka pripelje do želenega cilja. Podroben opis tekaških, kolesarskih, pohodniških ter kulturnih in izobraževalnih poti, fotografije in zemljevide si lahko ogledate TUKAJ, poleg tega pa se lahko v sklopu nagradne igre potegujete za eno od kar 105 privlačnih nagrad!

Že majhne spremembe namreč lahko pozitivno vplivajo na naše zdravje in počutje. Vsekakor pa si je priporočljivo vsaj nekajkrat tedensko vzeti pol ure ali uro časa za kakšno dodatno športno aktivnost, pa naj bo to obiskovanje fitnesa ali vodenih vadb ter skupinskih treningov ali pa za katero od aktivnosti na prostem. Pomembno je, da vsak najde obliko rekreacije, ki mu bo pisana na kožo, saj jo bo tako veliko lažje vključil v svoj urnik. Je pa vendarle bolje, da čim pogosteje ’pobegnete’ v naravo, saj ima gibanje na svežem zraku še dodatne prednosti. Možnosti je malo morje. Veliko boste naredili že, če boste odšli na daljši sprehod ali še bolje – peš na kakšen bližnji hrib, bodisi sami bodisi z družino ali prijatelji. V študiji, ki je bila objavljena leta 2009 v reviji Environmental Health and Preventive Medicine na Japonskem, se je pokazalo, da so imeli ljudje, ki so šli vsak dan za 20 minut v naravo (sprehod po gozdu), nižjo raven hormona stresa kot tisti, ki so bili ves čas v mestu. Med najbolj priljubljene oblike aktivnosti na prostem sodita tudi tek in kolesarjenje, ki sta tako kot hoja in pohodništvo dostopna skoraj vsakomur, hkrati pa sta ravno tako odlična za naše mentalno zdravje.

V nadaljevanju preverite, kateri so še drugi pozitivni učinki najbolj priljubljenih aktivnosti na prostem. Zagotovo vas bo zamikalo, da čim prej obujete športne copate in se odpravite na svež zrak.

Hoja

Hoja, kot rečeno, deluje antistresno in pomirjujoče, saj po tridesetih minutah telo začne izločati serotonin oziroma hormon sreče in endorfine. Za hojo ni, razen poškodb, nobenih omejitev. Je preprosta in torej zdravju prijazna, poleg tega pa zanjo ne potrebujete nobene posebne opreme. Dovolj so že kakovostni in udobni čevlji ter športna oblačila. Že kratek sprehod v naravo bo pozitivno vplival na vaše počutje, če pa si na preprost način želite shujšati in oblikovati postavo, bo kljub temu potrebno nekoliko več časa in napora. Hitra hoja po ravnem, hoja v hrib in nordijska hoja so se izkazale za najučinkovitejše oblike hoje pri topljenju maščobnih blazinic. V eni uri hitre hoje naj bi povprečen človek porabil okoli 400 kalorij (1680 kJ), odvisno od količine mišične mase, ki pri tem sodeluje. Za izboljšanje mišičnega tonusa in splošno fizično pripravljenost je hoja v hrib ali tako imenovano planinarjenje več kot idealna izbira.

Goodyear, 20 poti 2
Veliko boste naredili že, če boste odšli na daljši sprehod. (Foto: Neža Plestenjak)

Ravno tako odlično vadbo predstavlja hoja s pomočjo palic ali nordijska hoja, pri kateri deluje do 90 odstotkov mišic. Omogoča bistveno večjo porabo energije, kisika in višjo frekvenco srčnega utripa, torej krepi srčno-žilni in dihalni sistem. Hkrati dodatno učvrsti mišice nog in zadnjice ter trebušne in hrbtne mišice. Pripomore tudi k pokončni drži, bolj usklajenemu gibanju celotnega telesa in konec koncev zagotavlja več energije in življenjske moči.

Tek

Pri teku je pomembno, da pazite na tehniko in da ne pretiravate oziroma da tempo prilagajate svojim zmožnostim. Tako se boste izognili morebitnim poškodbam in boste v teku zares uživali. Z rednim tekom boste med drugim zbistrili misli, izboljšali svoj spanec, okrepili srčno-žilni sistem, zaradi povečane količine kisika v pljučih pa bodo ta močnejša in bodo kisik še hitreje absorbirala. Po raziskavah sodeč se na ta način pljuča tudi šestkrat hitreje razstrupljajo. Zaradi več kisika v možganih po teku se bo izboljšala tudi vaša sposobnost pomnjenja, učenja in koncentracije. Za piko na i pa boste na ta način uspešno pregnali stres in izgubili morebitne odvečne kilograme oziroma si oblikovali telo.

Kolesarjenje

Tudi kolesarjenje je ena izmed oblik aerobne vadbe, ki ima veliko pozitivnih učinkov na zdravje in počutje. Med drugim izboljšuje telesno držo, krepi krvno-žilni ter imunski sistem, povečuje kapaciteto pljuč, pospešuje presnovo sladkorjev in lipidov, posameznika napolni z energijo, izboljšuje njegovo počutje ter odganja stres.

Tek, poškodbe, bolečine
Tek je odličen 'preganjalec' stresa. (Foto: iStock)

Predvsem bi morali večkrat sesti na kolo tisti, ki se spopadate z odvečno težo, saj bodo z rednim kolesarjenjem kilogrami kar skopneli, hkrati pa se bodo okrepile mišice, predvsem spodnje mišice nog, sprednje in zadnje stegenske mišice ter zadnjične mišice, bolj čvrste pa bodo tudi trebušne mišice in mišice v spodnjem delu hrbta ter mišice na rokah. Po približno 25 minutah kolesarjenja bo telo začelo črpati maščobne zaloge ter pospeševati metabolizem, posledično pa bodo mišice porabile več energije tudi po končani vadbi.

Obujte športne copate in se podajte na pot

Najbolj priljubljene aktivnosti v naravi imajo torej tudi malo morje pozitivnih, zato nikar ne odlašajte, ampak se le podajte v naravo, bodisi v družbi bodisi sami. Na srečo imamo v Sloveniji ogromno možnosti za rekreacijo v naravi. Lahko združite tudi prijetno s koristnim in se v prostih dneh ali med vikendih odpravite na izlet ter odkrivate čudovite kotičke naše lepe zelene dežele. Nimate ideje? Za začetek lahko obiščete kranjsko regijo in med raziskovanjem tistih koncev sodelujete tudi v nagradni igri ter se potegujete za privlačne nagrade. Sliši se super, kajne?! In tudi je! Pred kratkim se je namreč 'rodil' projekt Goodyearovih 20 poti, ki je namenjen vsem ljubiteljem rekreacije na prostem. Gre za zakladnico dvajsetih tekaških, kolesarskih, pohodniških in izobraževalnih poti v kranjski regiji. Projekt je nastal ob 20. obletnici poslovanja kranjske gumarske družbe po okriljem korporacije Goodyear, in sicer v sodelovanju z Mestno občino Kranj ter Zavodom za turizem in kulturo Kranj. "Vsako doživetje na tej poti je prikaz naše energije in prizadevanj, napora, pričakovanj in zadovoljstva ob dosegu vsakega cilja. In vsaka pot je priložnost za razvoj novih sodelovanj, povezovanj, krepitev odnosov. S projektom želimo javnosti na konceptualno drugačen in inovativen način predstaviti svoje dolgoletne izkušnje in dosežke ter tudi raznolikost naših prehojenih poti," je pojasnila Simona Dijak, vodja komunikacij v Goodyear Dunlop Sava Tires. Vsaka pot simbolično predstavlja eno uspešno poslovno leto Goodyeara v Sloveniji, obenem pa omogoča izkušnjo Goodyeara, njegove identitete ter vrednot, ki ga odlikujejo. Podroben opis poti, fotografije in zemljevide si lahko ogledate TUKAJ!

SODELUJTE V NAGRADNI IGRI!

Goodyear v Sloveniji je ob svoji obletnici za vse ljubitelje aktivnega življenja pripravil tudi nagradno igro, ki poteka od 15. septembra do vključno 25. oktobra. Sodelujete lahko tako, da obiščete eno od 20 destinacij, ki so predstavljene TUKAJ in ko prispete na cilj, obiščete spletno stran ter poiščete pot, na kateri se nahajate in 'gumb' za sodelovanje v nagradni igri.  Pri tem si možnosti zlahka povečate, saj več obiskanih poti pomeni več možnosti za nagrado. Vsa nadaljna navodila najdete na omenjeni strani, z malce sreče pa lahko osvojite eno od kar 105-ih privlačnih nagrad.

Kranj - zemljevid
Poti so namenjene vsem, ki ljubite naravo in bi radi odkrili najlepše kotičke Kranja in njegove okolice.

Sponzorirana vsebina

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave