20.09.2018
LJ
26° / 15°
Česen Naturopatski nasveti za lažji prehod v jesen Telefon Kaj se zgodi, ko ves čas gledate v telefon? Starejši Kako ohraniti mlade možgane? Ana Klašnja Ana Klašnja razkrila, kako skrbi za vitko in zdravo telo

Stara dobra jabolka so izjemen antioksidant

Pogosto se navdušujemo nad bolj eksotičnimi živili. Še posebej, kadar so označena za tako imenovano superhrano. A ob tem pogosto pozabimo, da niso nujno nič boljša od starih dobrih živil, ki rastejo pri nas in so že od nekdaj del naše prehrane. Eno takšnih je jabolko, ki je izjemen vir antioksidantov.

Jabolko
Jabolka so odličen vir antioksidantov polifenolov. Veliko imajo tudi vitamina C. (Foto: Thinkstock)

Ni kar tako nastal rek, da jabolko na dan prežene zdravnika stran. Vsekakor gre za izjemno zdrav sadež. Ni drag pa še enostavno ga je vzeti s seboj na pot. Nikakor torej ne obstaja izgovor, zakaj ga ne bi vključili v svojo prehrano.

Izjemen antioksidant

Jabolka vsebujejo veliko antioksidantov. Te pa potrebujemo, ker naše celice varujejo pred škodljivimi zunanjimi vplivi – od nezdrave hrane, ki jo uživamo, kajenja, alkohola, sončenja, onesnaženega zraka, ki ga vdihavamo …Jabolka so dober vir antioksidantov polifenolov, poleg tega vsebujejo še veliko vitaminov A in C, ki oba dokazano krepita imunski sistem.

Preberite si, ali je res, da sadja ne smemo uživati zvečer? Govorili smo s prehransko strokovnjakinjo.

Jabolko
Imate previsok holesterol? Potem posezite po jabolkih, ki so na sploh odlična za zdravo srce in ožilje pa tudi za prebavo. (Foto: Thinkstock)

Za boljšo prebavo

Jabolka so – kot vso sadje in zelenjava – odličen vir prehranske vlaknine. Ta izboljšuje prebavo, zaradi tega pa dejansko tudi pripomore k razstrupljanju oziroma boljšemu izločanju strupov iz telesa.

Za bolj zdravo srce in ožilje

Jabolka vsebujejo tudi vitamin K, ta pa preprečuje, da bi se kri strjevala in bi nastali strdki, ki bi lahko tudi zamašili žilo in povzročili kap. Poleg tega je za srce koristno tudi uživanje prehranske vlaknine. Ta pa namreč lahko pomaga zniževati previsok holesterol. In študije so pokazale, da tudi antioksidanti polifenoli vplivajo na zdravje srca. Kar za 20 odstotkov naj bi njihovo uživanje zmanjšalo tveganje za kap.

Za bolj zdravo težo

Jabolko je nizkokaloričen sadež z nizkim glikemičnim indeksom. Ker vsebuje prehransko vlaknino, vas za dlje časa zasiti. Poleg tega vsebuje biotin oziroma vitamin B7. Ta pa pomaga pri kurjenju maščobe. Če vam sive lase povzroča preveč odvečne maščobe, torej le posezite tudi po jabolkih. Pa nasploh uživajte manj sladkorja in predelanih ogljikovih hidratov iz bele moke, ki nalaganje maščobe povzročajo. Raje posezite po polnovrednih ogljikovih hidratih ter uživajte veliko sadja in zelenjave.

Počasi prihaja jesen in preberite si več o še enem jesenskem daru narave.

Za boljši spomin

Nekaj zadnjih študij je pokazalo tudi, da nam redno uživanje jabolk lahko pomaga v starosti ohraniti spomin. Vsi vemo, kako lahko začnemo, ko se staramo, vse bolj pozabljati. Uživanje jabolk pa lahko pomaga ohranjati poseben živčni prenašalec, ki je povezan s spominom, so pokazale študije. Vsekakor si torej redno za malico privoščite kakšno jabolko. Ravno sedaj je njihov čas.

Jabolko
In nikakor ne izenačujte sadja s kakšnimi piškoti. Čeprav je naraven vir sladkorja, ga ne moremo kar enačiti z živili, ki vsebujejo rafiniran bel sladkor. (Foto: Thinkstock)

Zakaj se sadja po nepotrebnem bojimo?

Jabolka sicer ne spadajo med bolj sladke sadeže, zato se jih po navadi celo ne bojimo. A v resnici se ne bi smeli bati nobenega sadja, niti tistega najbolj sladkega. Razlog za strah je pri mnogih to, da sadje naravno vsebuje sladkor. Vendar pa ga zaradi tega še ne moremo kar izenačiti s kakšnimi piškoti ali čokolado. Sadje vsebuje drugačen sladkor. Poleg tega se zaradi vlaknin, ki jih vsebuje, prebavlja počasneje. Fruktoza, sladkor, ki je v sadju, do jeter tako prehaja počasneje in zaradi tega jetra z njim nimajo težav. Po drugi strani se navaden rafiniran bel sladkor zelo hitro prebavi in pride do jeter v ogromnem odmerku, s katerim pa se ta ne zmorejo učinkovito spoprijeti. 

Za povrh zaradi vlaknin, ki jih vsebuje, zelo težko pojemo preveč sadja, s tem pa težko zaužijemo preveč njegovega sladkorja. Po drugi strani vemo, kako hitro lahko zmažemo celo vrečko piškotov s tem pa zaužijemo ogromne količine navadnega rafiniranega belega sladkorja pa čisto nič takšnega, kar nam bi koristilo, kot so vitamini, minerali in antioksidanti, ki jih sadje ravno tako vsebuje. In to v izobilju. 

Sedaj je tudi pravi čas za buče. Preberite si več o buči hokaido. Je prav tako zelo antioksidantno živilo.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
 
fairplayy 13.09.2018 12:06:04
eh bejžte no jaz sem pa mislil da so guči jagode
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave