28.05.2018
LJ
26° / 15°
Popolna poslovna ženska Je perfekcionizem nekaj pozitivnega ali negativnega? Debelost Prekomerno težkim primanjkuje tega vitamina! Srce Tveganje se bo zmanjšalo za četrtino! Kaj je res? To je prava resnica!

Je to ključ do bolj vitke postave?

Ne bi smeli jesti po osmi uri zvečer, privoščiti pa bi si morali obilen zajtrk. Tako vsaj trdijo avstralski znanstveniki, ki so v svoji študiji ugotovili, da je pomembno ne le, kaj jemo, temveč tudi, kdaj si to privoščimo.

Trebuh
Pri hujšanju pomaga, če več pojemo v prvi polovici dneva, nato pa si pustimo 12 ur, ko dovolimo svoji prebavi odmor. (Foto: Profimedia)

Prehranjevati bi se morali le med osmo zjutraj in osmo zvečer, pravijo avstralski raziskovalci z univerze v Adelaidu. Seveda se ni treba točno držati prav te osme ure. Ključno je, da pustimo v vsakem dnevu 12 ur časa, ko ima naše telo odmor in lahko v miru prebavi ter opravi še kakšen proces, za katerega mu sicer zmanjkuje časa. Seveda pa mu da takšna navada tudi možnost, da se še malo odpočije.

Jagodičevje
Mislite, da se morate med hujšanjem izogibati sadju? Napaka. Z užitkom si ga privoščite. (Foto: iStock)

In to ni le zdravo, dodajajo Avstralci, temveč tudi pomaga doseči bolj vitko postavo. Odvečne kilograme je vsekakor priporočljivo izgubiti, saj debelost prispeva k nastanku mnogih nevarnih bolezni, od sladkorne bolezni tipa dva, do bolezni srca, kapi in tudi nekaterih rakov. Da bi zmanjšali svoje tveganje za vse te hude bolezni, pa ni težko narediti še naslednjo spremembo v življenjskem slogu: več pojejte v prvi polovici dneva. Tako tudi ne boste tako lačni proti večeru in boste lažje zdržali dvanajst ur brez hrane. Vaše telo pa bo imelo čas prebaviti, kar ste zaužili in ne bo kar naprej energije shranjevalo v maščobne zaloge.

Kako pa izbrati dieto?

Če ste za začetek uredili, kdaj jeste, lahko počasi spremenite še, kaj jeste. Če se borite z odvečnimi kilogrami, boste verjetno morali počasi začeti zamenjevati nezdrava živila z bolj zdravimi. Kar pa ne pomeni, da se sedaj nikoli več v življenju ne boste smeli pregrešiti. Le večina vaše prehrane naj bo bolj zdrava. Potem pa boste lahko od časa do časa si brez slabe vesti privoščili tudi kaj, kar vam je zelo okusno, a žal ni najbolj zdravo.

Res učinkovita dieta je pravzaprav takšna, ki se je lahko držimo vse življenje. To pomeni, da počasi ugotavljate, katera zdrava hrana vam je všeč in bi jo lahko redno uživali. Ko boste to ugotavljali, pa boste počasi tudi prevzgajali vaše okušalne brbončice. In sčasoma boste presenečeno spoznali, da vam je všeč vse več zelenjave, polnozrnatih žit, oreškov … Prej ste namreč okušalne brbončice navadili na zelo slano, sladko, mastno hrano. In sedaj jih morate navaditi na druge okuse. Izplača se, saj boste tako preprečili toliko bolezni, izboljšali pa boste tudi svoje vsakodnevno počutje.

Preberite si še zgodbo 24-letne Kaja Wernig iz Notranjih Goric. Ko je imela 15 let, je tehtala že 112 kilogramov. Danes je to le še slab spomin. Preberite si, kaj ji je pomagalo do bolj zdrave teže in srečnejšega življenja.

Polnozrnat kruh
Napačno je tudi prepričanje, da se moramo med hujšanjem izogibati ogljikovim hidratom. Ravno ti nas zasitijo in nam dajo energijo. (Foto: iStock)

Kaj so najpogostejše napake?

Ljudje napačno mislijo, da biti na dieti pomeni: da ne jemo sadja, da ne jemo ogljikovih hidratov, da ne jemo maščob … To niti slučajno ne drži. Mit je, da ni zdravo jesti sadja, saj ta vsebuje sladkor. Slednje je res, a sadje kot nekaj, kar nam je dala narava, vsebuje sladkor v obliki, ki je za nas zdrava. Poleg tega pa tudi vsebuje še kopico drugih hranil, ki nam koristijo. Tudi med hujšanjem bi vsekakor morali vsak dan posegati po sadju. Narava nam je z razlogom dala možnost, da okušamo sladko, in zaradi tega nam nudi tudi hrano, ki je sladka. Ljudje si želimo okušati tudi sladko, saj nas pomirja. Če bomo to potrebo zadovoljili z zdravo sladko hrano, pa ne bomo imeli naenkrat nezaustavljive potrebe, da posežemo po nezdravih sladkih živilih. In saj veste – ta potreba se po navadi pojavi ravno zvečer, ko smo malo utrujeni in se ne moremo več tako učinkovito zadrževati, kot smo se čez dan. Zatorej si s sadjem res dajte duška.

Enako velja za ogljikove hidrate, ki se jim vsekakor ni zdravo izgobati. Morajo pa biti polnozrnati! Pravzaprav bi morali v prvem delu dneva pojesti dovolj ogljikovih hidratov, kajti ti nam dajejo energijo, poleg tega pa nas tudi bolje zasitijo. Prav zaradi tega, ker smo pojedli dovolj ogljikovih hidratov, zvečer ne bomo lačni. Kaj pa maščobe? Naše telo potrebuje tudi njih. A spet ločimo med zdravimi in nezdravimi. Prve naj vsekakor postanejo del vaše vsakodnevne prehrane.

Hoja
Če se nikoli niste gibali, začnite s hojo. Dovolj je 10 minut. A res hodite vsak dan po 10 minut. Počasi boste izboljšali svoje gibalne sposobnosti. (Foto: Profimedia)

Ne pozabite niti na gibanje

Kako shujšamo? Tako da porabimo več energije, kot je zaužijemo. Če se dolgo časa niste gibali, vam lahko morda deluje povsem nedoumljivo, da bi se kdaj koli v življenju lahko spremenili v športnika. A napaka, ki jo ljudje delajo, je, da poskušajo preveč naenkrat. Raje začnite s kratkimi sprehodi, a naj bodo ti res vsakodnevni. Vsak dan najprej hodite deset minut. Počasi čas trajanja podaljšajte na petnajst in tako naprej. Z vztrajnostjo boste zagotovo zmogli vse več.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Tek

Kakšna je vaša najljubša oblika rekreacije?

Uporabne povezave