16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

Praznična sestavina, ki je povsem zdrava

Čokolada ni preveč zdrava. Ne velja pa enako za eno od njenih sestavin, in sicer za kakav, ki je izjemno antioksidanten. Vmešajte ga k ovsenim kosmičem, naredite iz njega med temi prazniki bolj zdravo pecivo ali pa ga le potresite po sadju.

Kakav
Kakav naredijo iz kakavovih zrn. (Foto: Thinkstock)

Je zelo antioksidanten

Vsebuje polifenole, antioksidante, ki so v sadju, zelenjavi, tudi čaju. V zadnjem času so jih veliko raziskovali in odkrili so, da zelo ugodno vplivajo na srce. Pomagajo proti holesterolu, znižujejo previsok krvni tlak, izboljšujejo ravni krvnega sladkorja. Celo pretok krvi naj bi postal boljši, zaradi česar bi kakav nujno morali uživati pred možganskimi napori. Takrat potrebujemo več krvi v možganih.

Mafini
Naredite s kakavom bolj zdravo pecivo. Še bolj zdravo bo s polnovredno moko ter brez sladkorja. (Foto: Thinkstock)

Tako dober vpliv naj bi polifenoli imeli, ker delujejo protivnetno, poleg tega pa izboljšajo ravni dušikovega oksida v krvi. To sprošča žile, kar izboljša pretok krvi, hkrati pa znižuje krvni tlak. Prav gotovo je kakav ob zdravi in uravnoteženi prehrani živilo, ki pomaga zmanjševati tveganje za infarkt ali kap.

Ker izboljšuje ravni krvnega sladkorja, pa je primeren tudi za sladkorne bolnike. Naj bi upočasnjeval razgradnjo ogljikovih hidratov ter celo izboljšal izločanje hormona inzulina.

Izboljša razpoloženje

Polifenoli lahko vplivajo na hormon in živčni prenašalec serotonin. Ker vpliva na naše razpoloženje, mu poljudno včasih rečejo kar hormon sreče. Zato pa si zaželimo čokolado, ko smo žalostni! In medtem ko se bomo zaradi slednje zredili, to ne bo krivda kakava. Ta – nasprotno – preprečuje pridobivanje odvečnih kilogramov. Poskrbi, da manj kalorij konča kot odvečna maščoba, več pa kot energija, ki jo lahko porabimo. Preprečuje torej utrujenost, zato je – še enkrat – res idealna hrana, ko smo pred možganskim naporom.

Kako uživati kakav?

Vmešajte ga v mleko in naredite kakav. Vključite ga v smutije. Kakšni smutiji so bolj zdravi, si preberite tukaj.

Lahko naredite zelenjavni smuti iz špinače, stebelne zelene, zrelega avokada, kakava in mandljev. Prilijte še malo vode ali mandljevega mleka.

Kakav
Zdrav kakav je dober napitek ob možganskih naporih, saj kakav spodbudi pretok krvi, izboljšuje tudi razpoloženje. (Foto: Thinkstock)

Poskusite tudi naslednji recept za zdrav čokoladni mus: zmešajte v mešalniku zrel avokado, kakav in mandljevo mleko. Če boste mislili, da mus ni dovolj sladek, dodajte bolj zdravo sladilo, kot je tisto iz datljev.

Kako pa si pripravimo čokoladne jutranje kosmiče? Ovsene kosmiče zmešajte s kakavom. Zalijte z mlekom in kuhajte. Če želite bolj sladek zajtrk, dodajte še bolj zrelo banano.

Lahko s kakavom za praznike pripravite bolj zdravo pecivo. Ne uporabite sladkorja, moka naj bo polnovredna. Kupite še ekološko maslo, mleko ter jajca in spekli boste lahko marsikaj, kar boste lahko pojedli brez slabe vesti. Zraven narežite še čim več sadja, kivijev, jabolk, hrušk, mandarin ...

Ko si zaželite nekaj sladkega, a bi radi, da je povsem zdravo, pa si pripravite grški jogurt z zrelo banano in kakavom.

Da boste bolj zdravi

Antioksidantna živila nam pomagajo, ker naše celice ščitijo pred vsem, kar jim škodi – od onesnaževanja do cigaretnega dima, alkohola, nezdravih živil ... Zaradi tega zmanjšujejo naše tveganje, da bi zboleli. Bolje se tudi počutimo. 

Še recept za napitek, ki krepi imunski sistem.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave