15.08.2018
LJ
27° / 16°
Bolečina v hrbtu Skrivnost, kako se znebiti bolečin v hrbtu, je v resnici v vaših nogah Utrujenost Nikar ne ignorirajte znakov hormonskega neravnovesja Joga Joga - bolečine v križu vnetje oči 14 stvari, ki jih oči povedo o vašem zdravju

Kako izbrati čim bolj zdrav sladoled?

Zdi se, da poletje in sladoled nekako sodita skupaj. Navadili smo se, da si v vročih poletnih dneh privoščimo malo sladke osvežitve. Toda kako zdrav je sploh sladoled? In kako izbrati takšnega, ki bo čim bolj zdrav? O tem, pa tudi sladkarijah na splošno, smo se pogovarjali s prehransko svetovalko in blogerko Niko Klančar.

Sladoled
Izbrati je mogoče bolj ali manj zdrav sladoled. (Foto: Thinkstock)

Nika Klančar že dolgo sledi zdravemu načinu prehranjevanja. O tem piše tudi v svojem blogu The Healthy Perspective. "Če si nadenem eno etiketo, lahko rečem, da sem entuziastka," se na njem predstavi. "Poleg tega se lahko označim tudi s farmacevtko, prehransko svetovalko, amatersko kuharico, promotorko zdravega načina življenja in še kaj bi se našlo …" Kljub temu je na njenem Instagramu mogoče najti kar nekaj fotografij sladic, ki so videti pregrešno dobre in nezdrave. A v resnici so vse narejene iz čim bolj zdravih sestavin. Z njo smo se pogovarjali, koliko sladkorja si je sploh zdravo privoščiti in kako lahko svojo potrebo po sladkem potešimo na čim bolj zdrav način.

Koliko sladkarij, pregreh bi rekli, da si lahko privoščimo? 

Mnenja sem, da je sladkor velik problem današnje družbe. Ljudje se ne zavedajo posledic rednega uživanja rafiniranih sladkorjev. Za povrh pa so v raznih izdelkih, ki jih po navadi kupimo na hitro, v kombinaciji tudi z drugimi škodljivimi sestavinami, kot so recimo rafinirane maščobe in aditivi. Seveda ni nič narobe, če si sem pa tja privoščimo kakšno sladko pregreho. Težava nastane, ker sladkor povzroča hudo odvisnost in večina ljudi ne ostane pri občasnih pregrehah, ampak jih hitro spet potegne v redno uživanje sladkorja. To neustavljivo željo, ki nas kar naprej sili, da posežemo po še enem in po še enem piškotu, vodijo zapleteni procesi v telesu, na katere sami zelo težko vplivamo. Zato se v danem trenutku, ko se ne moremo upreti, raje ne obsojajmo. Bolj pomembno je, da sprejmemo odločitev in se sladkorja znebimo na dolgi rok. Pot ni najlažja in traja kar 21 dni. Ko pa se telo enkrat očisti sladkorja, potem ne kliče več po njem in smo sposobni nadzorovati svojo željo po sladkem, tudi če si občasno kaj privoščimo.

Po čem pa bi svetovali, da posežemo, ko si občasno kaj privoščimo?

Svetujem, da se izogibamo res slabim industrijskim izdelkom. Pripravimo raje domačo sladico iz kvalitetnih sestavin. Uporabimo lahko recimo presni kokosov sladkor ali druga naravna sladila, ki so še vedno sladkorji, ampak imajo tudi nekaj hranilnih snovi in vlaknin, ki poleg sladkobe tudi nekaj nudijo našemu organizmu.

A post shared by NIKA KLANČAR (@nikoletkis) on

A post shared by NIKA KLANČAR (@nikoletkis) on

Kako pa je s sedaj najbolj aktualno sladico – sladoledom?

Sladoled je trenutno precej in. Z vseh strani nas lovijo z oglasi o proteinskih pa "light" in podobnih različicah. Malce sem opazovala ponudbo po trgovinah, ulicah Ljubljane in ob morju. Svetujem, da se raje odločate za 100-odstotno sadne sladolede oziroma za tiste, ki so označeni z vegansko oznako. Pri sladoledu namreč ni težava le sladkor, pač pa vsebnost zelo predelanih mlečnih in jajčnih sestavin. Seveda oznaka, da je sladoled veganski, ne zagotavlja, da stvar ni polna sladkorja. Kot pri vsakem živilu je dobro, da preberemo, kaj so sestavine. Sladoledi so največkrat kar zelo predelano živilo. Bolje bo, če posegamo po manjših lokalnih znamkah, ki imajo kvalitetnejše sestavine od velikih trgovinskih gigantov. Ulične slaščičarne in sladoledarne pa imajo že kar dobro ponudbo 100-odstotno sadnih in veganskih sladoledov, tako da je trenutno kar veliko ponudbe tudi med malo bolj zdravimi sladoledi. In enostavno ga lahko pripravimo tudi doma iz zamrznjenega sadja. Dodamo mu kakšno žlico agavinega sirupa, morda sirupa iz kokosovih cvetov.

Potrebo po sladkem ljudje vsekakor imamo. Kako jo še potešiti na bolj zdrav način?

Obstaja morje receptov za sladice, ki sploh ne vsebujejo sladkorja. Lahko si pomagamo s sadjem, ki bodo v recepte vnesli naravno prisotne sladkorje. Kot sem že omenila, imamo tudi kar nekaj kvalitetnejših sladkorjev, ki jih lahko brez strahu občasno dodamo v svojo prehrano. Nič ni narobe, če si v nedeljo privoščimo domač štrudelj iz kvalitetnih jabolk in kokosovega sladkorja. Večji problem so res industrijski prigrizki iz raznih paketkov, ki jih je v vsakdanjikih povprečnega Slovenca na žalost preveč. Seveda pa lahko pretiravamo tudi pri uživanju domačih sladic. Imejmo v mislih, da sladkor nima kaj iskati v naši dnevni prehrani in ga skušajmo vključiti le nekajkrat mesečno.

Mnogi ljudje se bojijo tudi sladkorjev, ki so v sadju. A zakaj te lahko uživamo?

Res je, tudi sadje naravno vsebuje sladkorje. A menim, da tudi s sadjem ni ravno za pretiravati. Privoščimo si kakšen kos ali dva na dan, saj vsebuje tudi koristne vitamine in vlaknine. Super poletna izbira so maline, robide, borovnice, melona, slive, breskve …

Kaj pa menite o konceptu tako imenovanega "cheat day-a," torej dneva, ko si v tednu dovolimo, da se pregrešimo?

Osebno mi je koncept tako imenovanega "cheat day-a" blizu. Mislim, da je to dobra metoda, paziti moraš le, da te preveč ne odnese. Z vidika telesa pa mislim, da je lahko občasen presežek vnosa kalorij zelo dobrodošel, saj malce predrami telo. Kljub temu da je "cheat day" namenjem višjemu vnosu kot sicer, pa še vedno ni dobro, da vključuje veliko predelane hrane.

A post shared by NIKA KLANČAR (@nikoletkis) on

A post shared by NIKA KLANČAR (@nikoletkis) on

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Prebavne težave

Ste se že kdaj spopadali z vnetjem mehurja?

Uporabne povezave