16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Trebuh To pomaga izgubiti maščobo na trebuhu Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

Poznate teh 7 dobrobiti kostanja?

Kostanj je plod narave, ki pred zimo poskrbi, da znova dobro okrepimo svoj imunski sistem. Bogat je namreč z vlakninami, vitamini, minerali in zdravimi maščobami. Najbolj priljubljen je pečen kostanj, ki si ga v tem času radi privoščimo v obliju na kakšnem kostanjevem pikniku. In prav je tako, saj ima kostanj številne dobrobiti na naše zdravje. Tukaj je nekaj izmed njih.

Kostanj
Kostanj je bogat vir vlaknin, vitaminov, mineralov, antioksidantov in zdravih maščob. (Foto: iStock)

1. Krepi imunski sistem

Visok nivo vitamina C in drugih antioksidantov v kostanju pomaga krepiti imunski sistem telesa. Vitamin C spodbuja proizvodnjo belih krvničk, poleg tega deluje kot antioksidant, kar pomeni, da išče proste radikale v telesu in jih nevtralizira še preden bi poškodovali zdrave celice. Prosti radikali namreč lahko povzročijo mutacijo zdravih celic in oksidacijski stres na celicah v bližini vitalnih organov. Prav zato je ključnega pomena, da jih antioksidanti pravočasno nevtralizirajo. Kostanj pa je bogat vir antioksidantov, zaradi česar pomaga krepiti imunsko odpornost.

Kostanj
Kostanj krepi imunsko odpornost, uravnava krvni sladkor, preprečuje kronične bolezni in izboljšuje delovanje možganov. (Foto: iStock)

2. Preprečuje sladkorno bolezen

Prehranske vlaknine, ki so v kostanju, imajo ključno vlogo pri preprečevanju ali uravnavanju sladkorne bolezni. Živila, ki so bogata z njimi, imajo nizek glikemični indeks, kar pomeni, da povzročijo, da krvni sladkor naraste počasi v primerjavi z živili, ki imajo visok glikemični indeks. Živila z visokim glikemičnim indeksom  hitro dvignejo nivo sladkorja v krvi in povzročijo hitre vzpone in padce krvnega sladkorja, kar je lahko nevarno za bolnike s sladkorno boleznijo. Živila, ki imajo nizek glikemični indeks, pa preprečujejo te hitre vzpone in padce krvnega sladkorja in tako pomagajo preprečevati sladkorno bolezen ali jo bolje uravanavati.

3. Povečuje kostno gostoto

Baker in magnezij nista prva minerala, na katera bi pomislili, ko je govora o zdravju kosti, a sta kljub temu zelo pomembna minerala. Baker je ključnega pomena za absorbcijo železa, ki je pomemben za rast in razvoj kosti. Magnezij pa povečuje kostno gostoto in prinaša še številne druge koristi za zdravje. Kostanj je bogat s tema dvema mineraloma, zato lahko preprečuje ali upočasnjuje razvoj bolezni, ki so povezane s staranjem, kot je na primer ostoporoza.

4. Ublaži težave s prebavo

Vsebuje izjemno veliko prehranskih vlaknin, zaradi česar je odličen pri gastrointestinalnih težavah. Vlaknine pomagajo spodbujati peristaltiko črevesja, uravnavati gibanje črevesa in preprečevati vnetja v črevesju. Poleg tega lahko optimizirajo absorbcijo hranil, kar pomeni, da iz enakih živil, ki jih zaužijemo, prejmemo več hranil.

5. Izboljšuje delovanje možganov

Kostanj pomaga izboljšati kognitivne funkcije. Predvsem, ker je bogat z vitaminom B, ki je direktno povezan z nevrološkim razvojem možganov. Poleg tega vsebuje kalij, ki spodbuja pretok krvi v možganih, izboljšuje delovanje živčnega sistema in s tem povečuje koncentracijo in spomin.

Kostanj
Na kostanjevem pikniku si ga privoščite v obilju. (Foto: iStock)

6. Preprečuje kronične bolezni

Kronične bolezni vseh vrst nastanejo kot posledica sproščanja prostih radikalov. Ti povzročijo, da zdrave celice mutirajo, zaradi česar lahko pride do razvoja rakavih obolenj. Oksidativni stres, ki ga povzročajo prosti radikali, je zato vzrok številnih kroničnih obolenj. Kostanj pa je bogat z antioksidanti, ki pomagajo nevtralizirati proste radikale.

7. Nadzoruje krvni pritisk

Ko je govora o zniževanju krvnega pritiska, so pomembni nekateri minerali, kot je denimo kalij. Kalij nadzoruje gibanje vode v telesu in deluje kot vazodilatator, kar pomeni, da povečuje pretok krvi in sprošča napetost na stisnjenih krvnih žilah in arterijah. Zmanjševanje krvnega pritiska na ta način lahko izboljša splošno zdravje srčno-žilnega sistema in zmanjša tveganje za srčni infarkt in kap.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave