27.06.2017
LJ
29° / 17°
Komar Zakaj si komarji vedno izberejo prav vas? Tu je 5 možnih razlogov Počitnice Greste na potovanje? To morate zagotovo vzeti s seboj Hujšanje Vklopite svoje hormone, ki kurijo maščobo! Tu je recept Gube1
Kdaj in kako v boj proti gubam?

Najbolj preprost trik za izgubo odvečnih kilogramov

Britanski znanstveniki so s študijo ugotovili, da ostanemo siti dlje časa, če hrano jemo počasneje. Prav tako imamo občutek, da smo pojedli več kot smo v resnici.

Trebuh
Učinkovit trik za hujšanje: jejte počasneje. Dlje boste siti, imeli boste manjšo željo po prigrizovanju, manj boste pojedli. (Foto: Profimedia)

Študijo so na univerzi v Bristolu izvedli tako, da so 40 prostovoljcev hranili po cevki in pri dveh različnih hitrostih. Paradižnikovo juho so pri prvi skupini spuščali po 11,8 mililitra na dve sekundi, sledila je štirisekunda pavza. Pri drugi pa 5,4 mililitra na sekundo, pavza je bila 10-sekundna. Po dveh urah je bila druga skupina še vedno sita, prva ne. Poleg tega so tisti, ki so hrano dobivali počasneje, povsem napačno ocenili, koliko hrane so pojedli. Vsi po vrsti so imeli občutek, da so je pojedli več. Po cevkah pa so jo prejemali ravno zato, da količine ne bi mogli oceniti vizualno. V povprečju so v primerjavi s prvo skupino mislili, da so pojedli kar za 108 mililitrov juhe več.

Pri prigrizovanju je najboljša taktika za hujšanje, da s piškoti enostavno ne začnete, saj je nato težko nehati, pa če ste lačni ali ne. Praktično to vemo že dolgo, sedaj so to potrdili še znanstveno.

V prihodnje bi znanstveniki radi podrobneje raziskali še, če imamo, ko hrano uživamo počasneje, tudi manjšo potrebo po prigrizkih med obroki. Tudi to, da med obroki nimamo želje, da bi posegli po kakšnih piškotkih, oreških, čipsu, naj bi pridoneslo k temu, da lažje pridobimo in vzdržujemo bolj zdravo telesno težo, če smo med počasnejšimi jedci. Ko so preizkusili, koliko piškotov pospravita obe skupini, če jim jih ponudijo med zajtrkom in kosilom, so namreč ugotovili, da je pri obeh število približno isto. Ne glede na to, da so eni poročali, da so lačni, drugi pa siti. Pri prigrizovanju je namreč najboljša taktika za hujšanje, da s piškoti enostavno ne začnete, saj je nato težko nehati, pa če ste lačni ali ne.

Kaj pa pravijo na Harvardu?

Pri prigrizovanju je za doseganje in ohranjanje lepe postave še posebej pomembno, da nas hrana ne premami s svojim vonjem. Na univerzi Harvard so namreč ugotovili, da nas jedi in prigrizki, ki lepo dišijo, lahko premamijo, četudi se počutimo povsem siti. Vodja študije Ann McDonald pravi, da se strinjajo tudi z izsledki bristolske študije, saj ta potrjuje tudi znanje, ki ga imamo o delovanju hormonov v našem telesu. Informacijo o sitosti namreč hormon, ki je v želodcu, pošlje v možgane. Če uživamo hrano prehitro, ne počakamo, da možgani to informacijo prejmejo. "Znano je tudi, da bomo lažje shujšali, če bomo jedli počasneje. Tistim, ki bi radi izgubili odvečne kilograme, zato priporočam, da se počasnejšega prehranjevanja navadijo tako, da najprej hrano bolj prežvečijo, zavestno naj jo poskušajo žvečiti čim počasneje. Tako si pravzaprav dajo čas, da hrano okusijo, v možganih občutijo užitek pa tudi dobijo pravočasno informacijo o tem, da so pojedli dovolj."

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 2
 
DeBill 24.04.2017 08:15:00
ko sem še redno treniral, sem takoj zgubljal težo, če nisem jedel vsaj na vsaki 2 uri, sedaj pa če bi drva jedel in to v mikro količinah gre kljub telesni aktivnosti tud v špeh. a emšo so pa kaj prverili? predvsem pa, če se gibaš ni maščobnih kilogramov.
ROSINANT 23.04.2017 09:56:33
Jaz sem uporabil enostaven trik in sem shujšal tako kot je treba. Ne jem več vse kar je iz bele moke, in odpovedal sem se vsem sladkarijam. Ni enostavno. Pa še to: pri odpovedi sladkarijam mi je pomagal hipnotizer! Bi pa šlo tudi brez njega.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Tek

Si tudi vi prizadevate, da bi pred poletjem izgubili kakšen odvečen kilogram?

Uporabne povezave