22.09.2017
LJ
20° / 6°
Kap Preprečite infarkt ali kap: 8 navad, ki jih ne ignorirajte Trebuh To je pokazatelj, kakšno je vaše tveganje za raka Nespečnost Nespečnost lahko vodi do resnih težav. A mogoče si je pomagati! Kate Walsh Kate Walsh razkrila, da so ji odkrili velik tumor

Namesto porcije mesa - pest oreškov. Poglejte, kaj se zgodi

Če bi namesto ene porcije mesa pojedli pest oreškov in bi tako vsak dan vsaj eno živilo zamenjali za bolj zdravo, bi tveganje za prezgodnjo smrt zmanjšali za 17 odstotkov, pravijo znanstveniki.

Meso
Vsako izboljšanje načina prehranjevanja zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt. (Foto: Thinkstock)

Ljudje se zavedamo, da je zdrava prehrana za nas dobra. A kaj, ko se je tako težko držati pravih pravil prehranjevanja v tej družbi, kjer je na voljo ogromno nezdravih pregreh in nas z njimi dostikrat še silijo. Denimo, ko koga obiščemo ali ko kdo od sodelavcev kaj praznuje.

Pogosto se ljudje odločijo, da se bodo od sedaj naprej pa res prehranjevali zdravo. Izkaže se, da se je čez noč težko spremeniti. Večina obupa.

Toda ameriški znanstveniki predlagajo, da raje napredujemo počasi. Veliko bomo naredili, če bomo zamenjali le eno nezdravo živilo na dan z zdravim. Recimo porcijo mesa s pestjo oreškov, pravi avtorica študije dr. Mercedes Sotos-Prieto z univerze v Ohiu. Že to občutno zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt. Počasi pa se bo na ta način zagotovo tudi zgodilo, da se bomo celostno prehranjevali čedalje bolj zdravo. Ko ni pritiska, da se ne smemo pregrešiti, in nimamo slabe vesti vsakič, ko pojemo nekaj nezdravega, se veliko lažje privadimo, da izbiramo vse bolj pravo hrano.

“Glavne sestavine zdrave prehrane so sadje, zelenjava, polnozrnata žita, oreški, stročnice,” pravi dr. Sotos-Prieto. “Manj pa moramo jesti rdečega in procesiranega mesa, sladkorja, procesiranih žit, kot sta bela moka in riž.” Drugo moramo torej menjati s prvim.

Njena ekipa je analizirala podatke 48 tisoč žensk, starih od 30 do 55 let, ter 26 tisoč moških, starih od 40 do 75 let. Ti so vprašalnik izpolnili ob začetku študije in nato vsaka štiri leta naslednjih dvanajst let. Raziskovalci so na podlagi tega ugotovili, da vsako izboljšanje v prehrani posameznika občutno zmanjša tveganje za prezgodnjo smrt. Nasprotno pa jo poveča, če pride do poslabšanja načina prehranjevanja.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 8
 
kolerika 14.07.2017 18:28:51
.....se dajo oreščki peči na žaru?
Ahil0 14.07.2017 12:16:54
Poznam vegetarijance, ki niso nikoli siti in vseskozi nekaj žvečijo. Naprej mi pridejo kot živali na pašnikih, ki kadarkoli jo pogledaš prežvekuje, tudi med počitkom.
mikpikmb 14.07.2017 13:21:44
mišek ....sem vegič,pa jem 4 do 5 obrokov na dan,pa je to to
medo90 14.07.2017 14:21:34
jutri delam drva in povabim vegiče, da bodo cel dan fizično delali. Hrane je v izobilju.
 
igornov 14.07.2017 10:35:03
Rad bi videl kmeta, gozdarja, rudarja, gradbenega delavca....., skratka vsakogar, ki opravlja težka fizična dela, da bo lahko svoje delo opravljal ob pesti oreščkov. Človek se je rodil kot mesojedo bitje in posledično je naš prebavni trakt prilagojen, da prebavlja pretežno živalske beljakovine. Res je, da jih deloma lahko nadomestimo s stročnicami in še nekaterimi produkti, ki niso živalskega izvora, vendar pa ima meso določene sestavine, ki so nujno potrebne za pravilno delovanje naših organov, ki jih ni v nobeni zelenjavi. Tudi sam sem enkrat nasedel podobni "študiji" in kaj se je zgodilo? Pomanjkanje moči na vseh področjih. Od intime do fizičnega dela, teka na daljše proge itd. Mislim, da imajo prav edino tisti, ki propagirajo raznovrstno prehrano, seveda brez pretiravanja.
blue-freezer 14.07.2017 11:50:52
Sploh hormoni, ki se nahajajo v mesu so nenadomestljivi...
igornov 14.07.2017 19:16:45
To je res. Se strinjam. Vendar so ti hormoni "luč" ugledale pred 25-30 leti, ko se je pričela intenzivna reja in phanje za čimvečjimi dobički.
Bberrry 14.07.2017 21:59:44
igornov toliko neumnosti v enem komntarju pa ze dolgo nisem prebrala. spozanimaj se, informiraj se, beri in uci se, potem pa komentiraj.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Ples

Radi plešete?

Uporabne povezave