19.02.2018
LJ
/ -0°
Srčni infarkt Živilo, ki nam je na dosegu roke in zmanjšuje tveganje za srčni infarkt Partner Če moški ustreza TEM kriterijem, ga nikar ne spustite iz rok Rak prostate Simptomi raka, ki jih morajo poznati tako moški kot ženske Lepotica brez rok - 6 Lepotica brez rok skušala storiti samomor zaradi krutih komentarjev

Kaj je izjemna prednost mediteranskega sloga življenja?

Španska študija je pokazala, da lahko mediteranski slog življenja zmanjša tveganje za to, da razvijemo depresijo. A pomaga ne le uživanje rib, olivnega olja, paradižnika … Mediteranski slog življenja je mnogo več kot prehrana.

Sreča
Mediteranski slog življenja zmanjša tveganje za depresijo. (Foto: Thinkstock)

Tako kot to, kar se znajde na krožniku, je pomembno gibanje in druženje. Vse to skupaj blagodejno vpliva na duševno zdravje.

V študiji so bili tisti, ki so uživali prehrano, bogato s sadjem in zelenjavo, ribami, oreški, stročnicami in olivnim oljem, hkrati pa so telovadili in ohranjali družabne stike, izpostavljeni mnogo manjšem tveganju, da bodo razvili depresijo v primerjavi s tistimi, ki niso imeli takšnega življenjskega sloga.

Že prej so študije pokazale povezavo med mediteransko dieto ali katero drugo, ki upošteva smernice zdravega prehranjevanja, ter zmanjšanim tveganjem za depresijo, pove vodja študije Almudena Sánchez-Villegas, profesorica preventivne medicine in javnega zdravja na univerzi Las Palmas na Kanarskih otokih. Toda njihova študija je prva raziskala povezavo med mediteranskim slogom življenja in depresijo. Niso upoštevali le prehrane.

11.800 Špancev so izprašali, kaj običajno jedo, koliko telovadijo, koliko se družijo s prijatelji. Ocenili so, v kakšni meri živijo mediteranski slog življenja. Nato so spremljali, koliko jih je v naslednjih osem in pol letih dobilo diagnozo depresije.
To je bilo 806 ljudi.

V študiji so bili tisti, ki so uživali prehrano, bogato s sadjem in zelenjavo, ribami, oreški, stročnicami in olivnim oljem, hkrati pa so telovadili in ohranjali družabne stike, izpostavljeni mnogo manjšem tveganju, da bodo razvili depresijo v primerjavi s tistimi, ki niso imeli takšnega življenjskega sloga.

Ko so preučili rezultate, so ugotovili, da so imeli tisti, ki so se držali mediteranskega sloga življenja, za 50 odstotkov manj možnosti, da so razvili depresijo v osem in pol letih, v primerjavi s tistimi, ki niso tako živeli.

Raziskovalci še ne vedo, zakaj mediteranski slog življenja zmanjšuje tveganje za depresijo. Mislijo, da gre za več mehanizmov delovanja. Nekatera živila, ki jih vsebuje mediteranska prehrana – olivno olje, oreški, stročnice, sadje, zelenjava in ribe imajo hranila s protivnetnimi lastnostmi, je povedala Sánchez-Villegasova. Te snovi v telesu preprečujejo vnetja, ta pa so že povezali z večjim tveganjem za depresijo.

Gibanje prav tako ščiti pred vnetji. Poleg tega se med gibanjem poveča izločanje endorfinov v telesu, to pa so snovi, zaradi katerih se dobro počutimo. Tudi to preprečuje depresijo. Že prej so raziskave tudi pokazale, da druženje izboljšuje psihično počutje ljudi. Pomaga že to, da imamo občutek, da imamo ljudi, na katere se lahko obrnemo v težkih časih.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 5
24pišancov 27.07.2017 10:11:43
Z mrzlim pivom na mizi ob obali pod slamnikom bi lohk živu 100 let
kajenje je zdravo 27.07.2017 10:06:06
Za depresijo hrana nima kaksnega hudega pomena, povzroca jo pomanjkanje svetlobe (sonca), hrano so pa tle dodal, ko umetno cesnjo na torti.
mulc-slo 27.07.2017 11:46:30
ne tresi neumnosti, depresije ne povzroča pomanjkanje sonca! prej pomanjkanje seratonina.
gripson 27.07.2017 15:58:03
Sera Tonina? A to je brat od poslanca?
kajenje je zdravo 27.07.2017 16:14:57
Mulc, v clanku pise o zunanjih vplivih na depresijo, ne o kemicnem nravnovesju.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako krepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave