15.11.2018
LJ
12° / 8°
Kap 10 znakov kapi, ki jih morate poznati Avokado 7 preprostih in zdravih zajtrkov z malo kalorijami Par To bo pomagalo po prepiru s partnerjem Belinda Danes je neprepoznavna ...

Nikar ne zavrzite listov jagode! Tu je razlog, zakaj

Nikar ne zavrzite listov jagode, saj so lahko tako kot drugi deli sadeža dobri za vas. Ne le jagode, tudi čebulin olupek ali pa sredica ananasa so lahko odličen vir hranil, ki jih običajno zavržemo in ne uporabimo.

Jagode
Zelene liste na vrhu jagode, ki so v obliki zvezdice, običajno zavržemo takoj, ko pojemo jagodo. A dietetičarka svetuje, da jih ne zavržemo, saj so bogati z antioksidanti. (Foto: iStock)

Pri nekaterih živilih so hranila, kot so vitamin C ali vlaknine, najbolj skoncentrirane prav tik pod olupkom ali pa v listih okoli sadeža, je za britanski Mail Online povedala dietetičarka Helen Bond, ki svetuje, naj ne zavržemo delov sadja, ampak jih iporabimo na druge načine.

''Tisti deli, ki jih običajno zavržemo – trdi deli, zunanji deli čebule, temnejši deli na zunenjem predelu listnate zelenjave – so običajno najbolj bogati s flavonoidi in karotenoidi, ki delujejo protivnetno in imajo antioksidativne učinke,'' pojasni.

Jagode

Ne zavrzite: Zelenih listov na vrhu sadeža

Namesto tega: skuhajte v vroči vodi in si pripravite zeliščni čaj

Zelene liste na vrhu jagode, ki so v obliki zvezdice, običajno zavržemo takoj, ko pojemo jagodo. A dietetičarka svetuje, naj jih ne zavržemo, saj so bogati z antioksidanti. Iz njih si lahko pripravimo zeliščni čaj. Študija, ki je bila objavljena v strokovni reviji Czech Journal of Food Sciences, je pokazala, da listi jagode vsebujejo tak nivo antioksidantov, kot so v soku iz grozdja, in nekoliko manj antioksidantov, kot jih je v rdečem vinu in zelenem čaju.

Jagode
Zelene liste na vrhu jagode, ki so v obliki zvezdice, običajno zavržemo takoj, ko pojemo jagodo. A dietetičarka svetuje, da jih ne zavržemo, saj so bogati z antioksidanti. (Foto: iStock)

Antioksidanti varujejo celice pred prostimi radikali. Proste radikale telo proizvaja naravno, antioksidanti pa se nanje vežejo ter tako varujejo pred poškodbami celic, ki bi jih sicer lahko povzročili. Znano je, da prosti radikali povzročajo škodo, ki lahko vodi do raka in bolezni srca in ožilja.

Listi jagode vsebujejo visoko raven antioksidantov imenovanih elegitanini, ki so povezani z vaskularnim zdravjem in pomagajo, da krve žile ostajajo fleksibilne ter ohranjajo zdrav krvni pritisk. V tradicionalni zeliščni medicini so liste jagod uporabljali za blaženje bolečin ob atrtritisu, saj vsebujejo kafeinsko kislino, ki deluje protivnetno.

Vzemite šest do sedem listov jagod in jih namočite v vročo vodo. Na ta način boste lahko pripravili eno ali dve skodelici čaja na dan.

Čebula
Papirnata koža čebule ni preveč okusna in je zato ni dobro jesti, a zunanjo plast čebule lahko dodate v juho ali obaro, da doda nekaj dodatnega okusa in zdravih hranil. (Foto: iStock)

Čebula

Ne zavrzite: kože

Namesto tega: dodajte v juho ali obaro

Papirnata koža čebule ni preveč okusna in je zato ni dobro jesti, a zunanjo plast lahko dodate v juho ali obaro, da doda nekaj dodatnega okusa in zdravih hranil. Koža čebule je namreč najbolj bogata s pigmentom, imenovanim kvercetin, ki ga ne uniči niti vrenje vode.

''Raziskave so pokazale, da je čebula bogata s kvercetinom, a največ ga je prav v koži čebule, ki jo zavržemo. Ta vsebuje kar 48-krat več kvercetina kot notranjost čebule,'' pove Herlen Bond. Kvercetin ima protivnentno in antihistaminsko delovanje, ki je povezano z blaženjem simptomov gripe in prehlada. Ublaži lahko tudi hipertenzijo in zniža krvni pritisk pri debelihb odraslih.

Ananas
Sredica ananasa je običajno bolj trda in manj sladka, a zelo bogata z bromelainom – proteinsko-prebavni encimom, ki bo pomagal pri boljši prebavi. (Foto: iStock)

Ananas

Ne zavrzite: sredice

Namesto tega: narežite in uporabite v sadni solati

Sredica ananasa je običajno bolj trda in manj sladka, a zelo bogata z bromelainom - proteinsko-prebavni encimom, ki bo pomagal pri boljši prebavi. Gre za naravni prebavni encim, zato svež ananas – predvsem sredico, ki ni tako sladka – dodajajo tudi mesnim jedem. Lahko tudi v obliki solate ali pa poleg omake za meso.

Študije na živalih in v laboratoriju so pokazale, da ima bromelain protivnetno delovanje in lahko popravi tenzije v tkivu. Prav zato ga včasih priporočajo, ko pride do bolečin v kolenu, do zvinov zaradi športa, nategov mišic ali artritisa.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave