09.12.2018
LJ
/ -0°
Srce Kaj o vas pove hoja po stopnicah? Tofu Živilo, ki pomaga preprečiti kap Sreča 7 stvari, ki jih najsrečnejši pari delajo drug za drugega kašelj Poglejte redek krvni strdek, ki ga je izkašljal moški

Samo pest oreščkov bo dovolj ...

Vsak dan pojejte pest oreščkov, če želite ohraniti stabilen krvni sladkor, je pokazala zadnja študija kanadske univerze. Samo 75 g mešanih oreščkov na dan lahko močno izboljša stabilnost krvnega sladkorja tudi pri bolnikih s sladkorno boleznijo tipa 2.

Oreščki
Le pest oreščkov na dan je potrebna za bolj stabilen krvni sladkor. (Foto: iStock)

Če boste vsak dan zaužili pest oreščkov, na primer mandljev, orehov in arašidov, boste lažje ohranili stabilno raven krvnega sladkorja. Še posebej je to pomembno za ljudi, ki se spopadajo s sladkorno boleznijo tipa 2, seveda pa tudi za druge ljudi, ki želijo ohraniti zdravo telesno težo in živeti zdravo življenje. Pogosto namreč pravijo, da je prehrana, ki jo predpišejo sladkornim bolnikom v resnici prehrana, ki bi jo morali vsi uživati, saj gre preprosto za zdravo prehrano.

Sladkorna bolezen
V zadnji kanadski študiji pa se je pokazalo, da lahko pacienti s sladkorno boleznijo tipa 2 močno izboljšajo svoj nadzor nad krvnim sladkorjem tako, da zaužijejo samo 75 g mešanih oreščkov na dan. (Foto: iStock)

V zadnji kanadski študiji pa se je pokazalo, da lahko pacienti s sladkorno boleznijo tipa 2 močno izboljšajo svoj nadzor nad krvnim sladkorjem tako, da zaužijejo samo 75 g mešanih oreščkov na dan.  Ta zdrav prigrizek lahko pomaga tudi znižati nivo slabega holesterola in nivo beljakovin imenovanih Apo-B, ki so povezane z razvojem bolezni srca.

Strokovnjaki menijo tudi, da njihova odkritja kažejo na to, kako pomembno je za sladkorne bolnike, da uživajo nenasičene maščobe in zmanjšajo vnos ogljikovih hidratov.

Na svetu živi okoli 415 milijonov odraslih s sladkorno boleznijo, od česar se 70% bolnikov spopada s sladkorno boleznijo tipa2, ki jo lahko preprečimo ali odložimo njen nastanek. Predvsem s spreminjanjem življensjkega sloga. V Sloveniji se s sladkorno boleznijo spopada 125 000 ljudi, pojav sladkorne bolezni pa tako v Sloveniji kot v svetu narašča. Prav zato je ključnega pomena, da vemo, kako jo preprečiti in kako si pomagati, če se z njo spopademo.

Kako je bila izvedena raziskava?

Strokovnjaki z Univerze Toronto v Kanadi so analizirali 117 odraslih s sladkorno boleznijo tipa 2, ki so jemali zdravila za zniževanje nivoja glukoze v krvi. Nekateri od udeležencev so vsaj dan uživali 75 g mešanih oreškov za prigrizek med obroki, drugi so uživali polnozrnate mafine, preostali so pojedli pol enega in pol drugega prigrizka vsak dan tri mesece zapored.

Njihova prehrana je vsebovala enako količino kalorij, a oreščki so pomenili, da so posamezniki zaužili več nenasičenih maščob in manj ogljikovih hidratov. Udeleženci raziskave so jedli oreščke, kot so mandlji, pistacije, orehi, lešniki, arašidi, makadmije, indijski oreščki in še bi lahko naštevali.

Vsake dva tedna so udeležencem raziskave izmerili nivo glukoze v krvi. Pokazalo se je, da je imela skupina udeležencev, ki so uživali oreščke, najbolj stabilen krvni sladkor. Rezultati študije so bili objavljeni v strokovni reviji Diabetologija.

Sladkorna bolezen - 2

Kaj to pomeni za vse, ki se ne spopadajo s sladkorno boleznijo?

To pomeni, da lahko tudi drugi ljudje preventivno vsak dan zaužijejo pest oreščkov in tako svojemu telesu pomagajo pri ohranjanju stabilnega krvnega sladkorja. Namesto nezdravega prigrizka tako imejte pri roki oreščke in se z njimi potolažite pred naslednjim obrokom.

Preprečujejo prezgodnjo smrt

Kanadska študija je bila objavljena kmal po tem, ko so strokovnjaki lansko leto julija objavili raziskavo, ki je pokazala, da lahko samo z enim obrokom na dan, ki vsebuje oreščke, zmanjšate tveganje za prezgodnjo smrt za 17 odstotkov. Vodja raziskave dr. Mercedes Sotos-Prieto iz Ohio Univerze je za britanski Mail Online povedala: ''Ni nujno, da se ljudje držijo enega načrta prehrane, da bi se prehranjevali zdravo. Ključni elementi zdrave prehrane pa so vnos večje količine sadja in zelenjave, polnozrnatih žitaric, oreškov in stročnic. Nižji vnos rdečega in predelanega mesa, sladkih živil in visoko predelanih žitaric, kot so bel kruh ali bel riž.''

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Ingver

Ali v kuhinji uporabljate ingver?

Uporabne povezave