16.08.2017
LJ
30° / 16°
Vnetja To je hrana, ki proizvaja vnetja in bolezni Joga - 2 Zakaj si lahko z jogo izboljšamo spomin? Par To je 11 navad, ki jih imajo najsrečnejši pari Napitki Kako se s pitjem napitkov znebiti odvečne maščobe?

Poglejte, kje se vam nalaga maščoba in kako to preprečiti

Debelost ni črno-bela tema. Obstaja veliko različnih razlogov, zakaj se redimo, zato obstaja tudi veliko načinov, kako se znebiti odvečnih kilogramov. Preverite, kje se vam nalaga maščoba in kako to preprečiti.

Maščoba
(Foto: Thinkstock)

V zadnji študiji strokovnjakov iz Yorkshira so preučevali 4000 ljudi, ki se spopadajo z debelostjo. Razporedili so jih v šest skupin:

- Mlade zdrave ženske, ki imajo manj zapletov zaradi debelosti, kot je sladkorna bolezen tipa 2;
- Moški, ki pijejo veliko alkohola – moški, ki še nimajo težav zaradi debelosti, a pijejo veliko alkohola;
- Nezadovoljni in tesnobni ljudje srednjih let – večinoma ženske s slabim duševnim stanjem in počutjem;
- Zdravi starejši – večinoma zdravi, a imajo karakteristiko ljudi, ki pijejo več alkohola in imajo visok krvni pritisk;
- Fizično bolni, a veseli starejši – starejši ljudje z več kroničnimi boleznimi, kot je osteoartritis, a dobrega duševnega zdravja;
- Ljudje slabega zdravja – ljudje s slabšim finančnim stanjem, ki imajo največ kroničnih bolezni.


Ta raziskava je prva, ki pomaga razumeti ključne vzroke debelosti in lahko ljudem pomaga odpraviti vzrok debelosti. Raziskava predstavlja velik korak naprej v zdravljenju debelosti, a potrebne bodo še nadaljnje raziskave. Čeprav slike zgoraj niso povezane s študijo, je pomembno, da vemo, kaj pomeni maščoba, ki se nalaga na različnih delih telesa.

Debelost
(Foto: davidwolfe.com)

Obstajata dva tipa nabiranja maščobe: androidno in ginoidno. Kot piše PositiveMed, androidna porazdelitev maščobe pomeni, da imate telo bolj v obliki jabolka. Se pravi, da se maščoba nabira predvsem na trebuhu in na bokih. Pogosteje se pojavlja pri moških kot pri ženskah. Ginoidno nabiranje maščobe pa je pogostejše pri ženskah. Telo pridobi obliko hruške, saj se maščoba nabira bolj na bokih, nogah, zadnjici. Nabiranje maščobe lahko razdelimo še na:

1. Debelost v zgornjem delu telesa (androidna)

To običajno pomeni, da posameznik je preveč in ne telovadi dovolj. Skušajte zaužiti manj slaščic in poskušajte biti telesno aktivni vsaj 30 minut na dan. Če to ne pomaga, se posvetujte z zdravnikom ali nutricistom.

2. Trebušna debelost (androidna)

Nalaganje maščob na trebuhu lje lahko posledica stresa, tesnobe in depresije. Kombiniranje telovadbe in tehnik sprostitve bo najboljša kombinacija za reševanje tega problema. Poleg tega tudi uravnotežena zdrava prehrana, ki vključuje pet manjših obrokov na dan. Zaužijte več sveže pripravljene hrane, zdravih žitaric, stročnic, sadja in zelenjave in manj predelane hrane (salame, klobase) ter sladkarij.

3. Debelost spodnjega dela telesa (ginoidna)

Običajno se pojavlja pri ženskah. Poleg zdrave prehrane vključite še telovadbo, ki se bo osredotočila na krepitev spodnjega dela telesa. Pomembno je tudi, da izberete aktivno vadbo, pri kateri je srčni utrip dovolj visok, da boste kurili maščobe. Na tem delu jih je včasih namreč težko pokuriti. A s temi ukrepi vam bo zagotovo uspelo.

4. Pivski trebušček (androidna)

Maščoba, ki se nabira na področju trebuha in pri moških povzroča vse večji trebuh, je običajno posledica prekomerno zaužitega alkohola. Ta vrsta debelosti lahko povzroči tudi težave z dihanjem. Skušajte zmanjšati količino popitega alkohola in začnite delati dihalne vaje, kot je na primer pranajama.

5. Debelost spodnjega dela telesa, vključno z spodnjim delom nog (ginoidna)

Običajno se pojavi pri nosečnicah. Zadebeljenost nog je navadno posledica otekanja nog. Poskusite z vodno aerobiko, ki bo zmanjšala pritisk na noge, stopala in sklepe ali sedite z vzdignjenimi nogami.

6. Maščoba na vrhu trebuha in na zgornjem delu hrbta (androidna)

To je podobno kot pri tipu 1, povzroča pa jo telesna neaktivnost. Ključno je, da v svoj vsakdan vnesete telovadbo in da imate nadzor tudi nad krvnim sladkorjem. Imejte več obrokov na dan in poskrbite, da niste predolgo brez hrane. Raje zaužijte več majhnih obrokov na dan, ki naj bodo zdravi in polnovredni. Na ta način boste imeli bolj stabilen krvni sladkor.

 

Razumevanje, kaj povzroča debelost, je najboljši način, da se te znebite. Vzrok so lahko tudi hormonsko neravnovesje, bolezni ščitnice ali določene druge bolezni. Prav zato obiščite zdravnika in ga prosite za nekaj krvnih testov, ki bodo pokazali, ali je vzrok za pridobivanje kilogramov kaj bolj resnega. Poleg tega vam bo lahko svetoval, kako se prehranjevati bolj zdravo in kakšna telovadba bi bila najbolj primerna za vas.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 2
godzila 21.04.2017 14:56:36
dej nehajte srat poznam človeka ,ki lahko poje vola na dan pije pir non stop poje ogromn sladkarij ni fizično aktivn nič pa je suh medtem ko sosed non stop nekej dela pa še fitnes .plavanje in ne vem kaj pa je debel vsi vi pametnjakoviči vse je v genih tako kot nekateri umrejo za cirozo jeter pa niso nikoli pili ali pa rak na pljučih pa v živlenju ni kadil in še in še zato nehajte že enkrat pumpat folk s temi dijetami a to je pa zdravo da zato babe da bi bile suhe tiščijo prst v usta po vsakem obroku in kozlajo potem pa pride bolemija in podobne zadeve ali pa pred kratkim celo živlenje tekel na koncu pa ga najdejo v jarku ker ga je trofla kap.......................
jung 22.04.2017 16:20:33
Bi se kar strinjal s tabo. Izjemo bi naredil le pri cigaretih.Imam jih Že čez 50.Lahko,da gre za naklučje,toda prav vsi družinski prijatelji mojih staršev,ki so kadili so umrli za pljučnim rakom med 65 in 76 letom...... ????
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Plesen

Imate doma plesen ali vlago?

Uporabne povezave