17.10.2018
LJ
18° / 11°
Sir Uživate mleko, sir, jogurt ali maslo? Piškoti Okusni piškoti, ki so dobri za vaše srce Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Ščitnica 8 znakov, da vam ščitnica deluje premalo

Poleti je treba spiti vsaj 2 in pol litra vode na dan

V poletnem času je bolj vroče in se bolj potimo, zato bi morali spiti več vode kot običajno. Na 25 kilogramov telesne teže naj bi posameznik spil okoli 1 liter vode, ob dodatnem potenju še več. Prav zato so iz Lekarniške zbornice Slovenije sporočili, naj ljudje v tem času spijejo vsaj 2, 5 litra vode na dan.

Voda
Pri zdravem odraslem ima lahko dehidracija za posledico nevšečnosti, kot so glavobol, utrujenost in zaprtost, pri posameznikih z zdravstvenimi težavami, otrocih in starostnikih pa so posledice lahko še hujše. (Foto: iStock)

Voda je eno najpomembnejših hranil za naše telo. Možgani so iz 76% sestavljeni iz vode, kri, ki prenaša hranila po telesu, je iz 82% vode. Pljuča, ki sprejemajo kisik, so iz skoraj 90% vode. Celo kosti vsebujejo 25% vode. Skupno je naše telo sestavljeno iz 60-70% vode. Temu primerno je ključnega pomena, da vsak dan v telo vnesemo dovolj tekočine.

Voda
Nujno moramo poskrbeti za preventivo in popiti dovolj vode in drugih nesladkanih pijač. Če ne marate okusa vode, lahko spijete limonado ali napitku dodate zelišča, kot je meta. Pijete lahko tudi ohlajeni nesladkani čaj. (Foto: iStock)

Preberite še: Spila sem skoraj 4 litre vode na dan in zgodilo se je tole ...

Pitje zadostne količine vode ima pozitivne učinke na zdravje tako na kratki kot na dolgi rok. Raziskave kažejo, da pravilna hidracija telesa skozi daljše obdobje pozitivno vpliva na zmanjšanje določenih bolezni, kot so nastanek ledvičnih kamnov, rak dojke, rak debelega črevesa in sečil, določenih bolezni srca in na stopnjo debelosti. A že kratkotrajna dehidracija lahko prinese različne težave. Prav zato je ključnega pomena, da v teh vročih dneh, ko smo dehidraciji bolj izpostavljeni, pijemo dovolj vode.

Preberite še: To se zgodi, če ste dehidrirani

''Poleti je treba zaužiti vsaj 2 litra in pol vode na dan,'' pojasnjuje predsednica Sekcije javnih lekarniških zavodov pri Lekarniški zbornici Slovenije mag. Darja Potočnik Benčič.

Znano je, da občutek žeje začutimo šele, ko smo že dehidrirani za 2%, saj je občutek žeje v resnici že znak dehidriranosti. Prav zato je dobro piti redno, ves čas skozi dan, še preden pride do občutka dehidriranosti. Še posebej moramo biti na to previdni tudi pri dojenčkih in majhnih otrokih.

''Za zadostno hidracijo dojenčkov in majhnih otrok morajo poskrbeti odrasli, saj nam sami še ne znajo povedati, kaj jim manjka. Ogrožena skupina so tudi starostniki, saj je s starostjo slabše zaznavanje žeje, poslabšajo se tudi sistemi, ki nas opozarjajo na nezadostno količino vode v organizmu, zato je tveganje za dehidracijo večje,'' pove mag. Darja Potočnik Benčič.

Voda
Za zadostno hidracijo dojenčkov in majhnih otrok morajo poskrbeti odrasli, saj nam sami še ne znajo povedati, kaj jim manjka. (Foto: iStock)

Poleti velja paziti na to, da se izogibamo visokim temperaturam, ki so eden glavnih dejavnikov tveganja za dehidracijo. Tudi smrtnost dehidriranih starostnikov je višja. Z dehidracijo se poveča tveganje za razvoj infekcij, poslabšanje ledvičnih kamnov in zaprtje.

''Dehidracija je zmanjšana količina tekočin v organizmu, praviloma s pridruženim pomanjkanjem elektrolitov, kar zelo slabo vpliva na naš organizem. Pri zdravem odraslem ima lahko dehidracija za posledico nevšečnosti, kot so glavobol, utrujenost in zaprtost, pri posameznikih z zdravstvenimi težavami, otrocih in starostnikih pa so posledice lahko še hujše. Nujno moramo poskrbeti za preventivo in popiti dovolj vode in drugih nesladkanih pijač,'' je nasvet mag. Darje Potočnik Benčič.

V vročih poletnih dneh se bolj potimo, ob čemer izgubljamo tudi pomembne soli in minerale, kar dodatno poslabša naše počutje. Zelo pogost vzrok za dehidracijo je driska, ki je v poletnen času pogosta zdravstvena težava, zlasti pri otrocih.

Poleti je zaradi visokih temperatur ključno ustrezno shranjevanje hrane, ki se hitreje kvari. Če se zastrupimo, se to lahko kaže z vročino, mrzlico in potenjem, bruhanjem in drisko. Prvi ukrep je nadomestiti izgubljeno tekočino in elektrolite.

''Pomagamo si lahko z rehidracijskimi praški, ki jih pred zaužitjem zmešamo z vodo. Vsebujejo mešanico glukoze, soli in mineralov, ki nadomestijo tiste, ki smo jih izgubili s potenjem, bruhanjem in prekomernim blata,'' še dodaja mag. Potočnik Benčič.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave