15.11.2018
LJ
12° / 8°
Kap 10 znakov kapi, ki jih morate poznati Avokado 7 preprostih in zdravih zajtrkov z malo kalorijami Par To bo pomagalo po prepiru s partnerjem Belinda Danes je neprepoznavna ...

Pomanjkanje spanja nadomestite preko vikenda

Pomanjkanje spanca lahko vodi v številne zdravstvene težave, zato je ključnega pomena, da si odrasli ljudje vsak dan privoščijo od šest do osem ur spanca. Če je bil vaš teden naporen in ste čez vikend utrujeni, pa si brez slabe vesti privoščite več spanca med vikendom. Na ta način si lahko celo podaljšate življenje.

Utrujenost
Pomanjkanje spanja nadomestite preko vikenda. Telo vam bo hvaležno! (Foto: iStock)

Mnogi ljudje menijo, da si s skrajševanjem spanca lahko povečajo produktivnost in podaljšajo svoj dan. A za naše zdravje je ključnega pomena, da se dobro spočijemo in da si vsak dan privoščimo kvaliteten spanec. Pomanjkanje spanca ni problematično, če se nam zgodi vsake toliko časa, a če to traja dlje časa in je postalo del našega življenjskega sloga, je dokazano, da se na ta način poveča tveganje za razvoj resnih stanj, kot so bolezni srca in ožilja, sladkorna bolezen in celo rak.

Tako ni nenavadno, da preučevanje vzorcev spanja postaja vse bolj in bolj zanimivo za raziskovalce. V zadnji študiji je strokovnjake zanimalo, ali lahko pomanjkanje spanja, ki ga izkusimo čez teden, nadomestimo s spanjem preko vikenda in tako izničimo njegove negativne posledice. Zanimalo jih je, kako pomanjkanje spanca preko tedna in čez vikend vpliva na posameznikovo življenjsko dobo.

Torbjörn Åkerstedt, profesor iz Inštituta za raziskave stresa na Univerzi Stockholm, je vodil raziskavo, kjer je skupina znanstvenikov zbirala podatke 43 880 udeležencev raziskave v roku 13 let. Zbirali so podatke prostovoljcev iz Švedske, ki so vključevali njihove vzorce spanja, življenjskega sloga in zdravja.

Rezultati raziskave so pokazali, da so tisti, ki so bili mlajši od 65 let in so čez vikend spali pet ur ali manj, imeli višjo stopnjo umrljivosti kot tisti, ki so spali šest ali sedem ur.

Utrujenost
(Foto: iStock)

Kljub temu so ljudje v istih starostnih skupinah, ki so spali manj preko tedna in več preko vikenda imeli zanimivo enako stopnjo umrljivosti kot tisti, ki so ves čas spali šest ali sedem ur na noč. Raziskovalci so bili presenečeni nad temi rezultati, saj se je pokazalo, da lahko s počitkom, ki ga doprinesemo preko vikenda ublažimo posledice pomanjkanja spanja preko tedna.

Zanimivo je tudi to, da so odkrili, da je redno spanje več kot osem ur na dan prav tako povezano z večjo umrljivostjo. Strokovnjaki so pri tem opozorili, da so to podatki, ki se nanašajo na ljudi mlajše od 65 let in da niso preučevali navad spanja in stopnje urmljivosti pri ljudeh starejših od 65 let.

V študiji so upoštevali tudi druge dejavnike tveganja, kot so kajenje, pitje alkohola, uživanje kave in fizična aktivnost. Zaključek raziskave pa je bil: ''Pokazalo se je, da lahko verjetno podaljšanje spanja preko vikenda nadomesti pomanjkanje spanja preko tedna.''

Še ena zanimiva raziskava pa je pokazala, da je dan v tednu, ko imajo ljudje najmanj energije ponedeljek, drugi dan, ko se počutijo najbolj utrujene pa je sreda.

Dobro je torej, da si za počitek vzamete dovolj časa že preko tedna, kjer je priporočljivo, da spite od šest do osem ur na dan. Če ste preko vikenda še vedno utrujeni in čutite pomanjkanje energije, pa si lahko brez slabe vesti privoščite še kakšno urico spanja več.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave