16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Trebuh To pomaga izgubiti maščobo na trebuhu Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

Narobe smo se lotili hujšanja. Tu je ključna napaka, ki jo delamo

Čeprav mnogi ljudje posvetijo veliko časa in truda za hujšanje, pa ne dosežejo pravih rezultatov. Nutricistka slavnih Dana James je razkrila, da je razlog za to v tem, da se običajno povsem narobe lotimo hujšanja. Hujšanje je lahko bolj zapleteno, kot bi si mislili, pravi in razkriva, kaj najpogosteje počnemo narobe.

Hujšanje
Pri hujšanju so pomembni tudi drugi dejavniki, kot so hormoni, spanje, vnetja, črevesna mikrobiota, zdravila, neizražena čustva in geni. (Foto: iStock)

Hujšanje je bolj zapleteno kot 'kurjenje več kalorij kot jih zaužijemo', pravi nutricistka Dana James iz Kolumbije. ''Hujšanje je bolj zapleten proces, ker se ne vrti samo okoli hrane in telovadbe. Če s težavo izgubljate odvečne kilograme in imate občutek, da vas je telo izdalo, je možno, da imate uničeno prensovo ali druge težave. Nikar s ene bojte, da boste morali do konca življenja jesti piščanca in brokoli, pomagate si lahko tudi drugače,'' je zapisala za spletno stran MindBodyGreen. ''Številni boste presrečni, ko boste odkrili, da je v resnici to napačen pristop k hujšanju,'' je še dodala.

Preberite še: To morate vedeti, če želite shujšati

Dana James ljudem do bolj zdravega telesa in vitke postave pomaga že 12 let in je ustvarila svoj pristop, za katerega pravi, da prinaša najbolj učinkovite rezultate pri izgubi odvečnih kilogramov. ''Pomembni so tudi drugi dejavniki, kot so hormoni, spanje, vnetja, črevesna mikrobiota, zdravila, neizražena čustva, prav tako geni, ki lahko vplivajo na to, da ne morete izgubiti odvečnih kilogramov. To spoznanje daje ljudem moč, da bolje razumejo, zakaj se jim nabirajo odvečni kilogrami in da lažje nadzorujejo svojo telesno težo.''

Ženska spi
Nutricistka svetuje, da si ljudje zagotovijo najmanj sedem do osem ur spanca, da bi preprečili pridobivanje odvečnih kilogramov zaradi pomanjkanja spanja. (Foto: iStock)

Tu so dejavniki, na katere običajno ne pomislimo med hujšanjem, a so ključnega pomena za zdravo telesno težo:

Spanje

Številni ljudje se ne zavedajo, da pomanjkanje spanja povečuje občutek lakote in s tem količino zaužite hrane. Poleg tega se naši možgani odzivajo drugače na ogljikove hidrate in maščobe, če je naš spanec skrajšan. Nutricistka svetuje, da si ljudje zagotovijo najmanj sedem do osem ur spanca, da bi preprečili pridobivanje odvečnih kilogramov zaradi pomanjkanja spanja. Priporoča tudi, da ljudje zaužijejo 300 miligramov magnezijevega glicinata, da bi premagali težave z nespečnostjo. Magnezij namreč sprošča mišice in pomaga, da lažje zaspimo. Vzamemo ga pred spanjem.

Neizražena čustva

Težave na področju čustvovanja so ključnega pomena pri hujšanju, pravi nutricistka, a jih je zelo težko izmeriti, zato jih je težko dokazati in prepogosto zanemarimo. A kadar njene stranke nepojasnjeno hitro pridobijo odvečne kilograme, jih vedno vpraša, ali niso izrazile določenih čustev. ''Lahko gre za karkoli, od prepira z nekom, ki ga imamo radi ali kaj drugega, kar je na človeka vplivalo negativno, ko so bili še mladi. Ko so raziskovalci bolj podrobno pregledali debele paciente, ki so bili naročeni na bariatrično operacijo, so odkrili, da jih je 75 odstotkov izkusilo vsaj eno otroško travmo,'' pripoveduje nutricistka. Običajno je šlo za emocionalno zlorabo, spolno zlorabo, ločitev, fizično nasilje ali zanemarjanje.

Ščitnica
Za hitro izgubo ali pridobivanje kilogramov ni vedno kriva ščitnica, vzrok je lahko tudi v drugih hormonih. (Foto: iStock)

Hormoni

Ljudje, ki nenadno pridobijo odvečne kilograme, pogosto mislijo, da je vzrok zanje nepravilno delujoča ščitnica, a nutricistka pravi, da temu ni vedno tako. Čeprav so ščitnični hormoni ključnega pomena za presnovo, so tudi drugi hormoni, ki igrajo ključno vlogo pri ohranjanju telesne teže in pri izgubi telesne teže. Pomembni so tudi inzulin, glukagon, leptin, grelin, kortizol, adrenalin in spolni hormoni, kot so estrogen, progesteron in testosteron. Prav zato je treba pogledati tudi ravni drugih hormonov.

Prebava
Vnetja v telesu lahko zmanjšamo z uživanjem več zelenjave in zdrave hrane. (Foto: iStock)

Vnetja

Pomembno je tudi, da se izogibamo hrani, ki povzroča vnetja v telesu. Priporoča, da ljudje povečajo vnos zelenjave in zmanjšajo količino zaužite nezdrave hrane. Svetuje tudi, da zaužujemo manj glutena, ki je denimo v belem kruhu in mlečnih izdelkov. Če se spopadamo s težavami, pravi, naj gluten in mlečne izdelke izločimo iz jedilnika za štiri tedne, da pomagamo pri obnovi črevesne mikrobiote. Svetuje tudi, da preverimo količino živega srebra v telesu.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave