16.11.2018
LJ
11° / 6°
Sok Če hujšate, ne bi smeli piti sokov Paradižnik Katero zelenjavo je bolj zdravo jesti skuhano? Trebuh To pomaga izgubiti maščobo na trebuhu Barack in Michelle Obama Michelle Obama razkrila podrobnost iz njunega zakona

Poznate to neverjetno antioksidantno bombo?

Narava nas jeseni obda v tople jesenske barve in te se lahko znajdejo tudi na krožniku. Buče so odličen vir vitaminov in mineralov, ki bodo pred zimo naše telo dodobra nahranile s številnimi vitamini in minerali. So izjemno zdrave, saj so bogate z antioksidanti, hkrati pa vsebujejo malo kalorij, zato so odlična izbira za tiste, ki pazijo tudi na svojo linijo.

Buče
Buče bodo jeseni okrepile naš imunski sistem, izboljšale zdravje kože in nas napolnile z antioksidanti, ki nas bodo varovali pred boleznimi. (Foto: iStock)

Buče so bogat vir vitaminov, mineralov in antioksidantov, zaradi česar lahko okrepijo naš imunski sistem, obvarujejo naš vid, zmanjšajo tveganje za razvoj določenih oblik raka, izboljšajo delovanje srca in videz kože. Vsebujejo veliko vitamina A, C, E in B2, kalija, bakra, mangana in železa. Vsebujejo še manjšo količino magnezija, fosforja, cinka in folatov. Bogate so z betakarotenom, krotenidom, ki se v telesu spremeni v vitamin A. Čeprav vsebujejo veliko vitaminov in mineralov, imajo relativno malo kalorij.

Preberite še: Preverite, zakaj jih morate jesti prav zdaj

1. Bogat vir antioksidantov, ki varujejo pred rakom

Prosti radikali so molekule, ki jih telo proizvaja v presnovnem procesu. Čeprav so izjemno nestabilne, so tudi uporabne, saj uničujejo škodljive bakterije. Kljub temu pa prekomerna količina prostih radikalov v telesu ustvarja stanje, imenovano oksidativni stres, ki je povezan s kroničnimi boleznimi, vključno z boleznimi srca in rakom. A buče vsebujejo veliko antioksidantov, kot so alfa-karoten, beta-karoten in beta-kriptoksantin. Ti lahko nevtralizirajo proste radikale in jim preprečijo, da bi povzročali poškodbo celic.

Študije na živalih so pokazale, da antioksidanti v hokaido bučah varujejo našo kožo pred poškodbami, ki jih na koži ustvarja sonce in zmanjšujejo tveganje za raka, bolezni oči in druga stanja. Predvsem buče zmanjšujejo tveganje za razvoj raka želodca, grla, trebušne slinavke in raka dojke.

Bučna juha
Buče lahko zaužijemo veliko, saj vsebuje malo kalorij, a veliko hranil. (Foto: iStock)

2. Krepijo imunski sistem

Bogata je s hranili, ki krepijo imunski sistem. Eden od pomembnih vitaminov za krepitev odpornosti je beta-karoten, ki se v telesu spremeni v vitamin A in hokaido buča je bogata z njim. Študije so pokazale, da vitamin A krepi imunski sistem in pomaga pri boju zoper infekcije. Ljudje s pomanjkanjem vitamina A pa imajo nasprotno lahko oslabljen imunski sistem.

Buče so bogate tudi z vitaminom C, ki spodbuja proizvodnjo belih krvničk in na ta način imunskemu sistemu pomaga delovati bolj učinkovito ter skrbi za hitrejše celjenje ran. Poleg tega so buče še dober vir vitamina E, železa in folatov, ki so tudi pomembni za močan imunski sistem.

3. Varujejo zdravje naših oči

Z leti pogosto pričnejo pešati naše oči, a nekatera hranila lahko zmanjšajo tveganje za izgubo vida. Med njimi so buče, ki vsebujejo beta-karoten, ki se v telesu spremeni v vitamin A. Študije so pokazale, da je pomanjkanje vitamina A pogost vzrok za pojav slepote. Ljudje, ki zaužijejo več beta-karotena, imajo dokazano manjše tveganje za izgubo vida. Buče vsebujejo tudi lutein in zeaksantin, snovi, ki zmanjšata tveganje za razvoj s starostjo povezane degeneracije makule in sive mrene. Tudi vitamina C in E sta pomembna antioksidanta, ki varujeta zdravje očesnih celic.

4. Pomagajo pri hujšanju

Čeprav vsebuje veliko hranil, ima buča relativno malo kalorij. Le okoli 50 kcal ali 209 kJ energije na skodelico (245 gramov) in je sestavljena iz kar 94 odstotkov vode. Prav zato je izjemno primerna za ljudi, ki želijo izgubiti odvečne kilograme ali ohraniti vitko linijo. Predvsem, ker je lahko zaužijemo več in prejmemo manj kalorij. Buče so še dober vir vlaknin, ki pomagajo blažiti naš apetit.

Buče
Buče - jesenski dar narave. (Foto: iStock)

5. Izboljšujejo zdravje srca

Bogata vsebnost zdravih hranil v buči varuje tudi zdravje srca. Kalij, vitamin C in vlaknine so tiste, ki blagodejno delujejo na zdravje našega srca. Študije so pokazale, da imajo ljudje, ki zaužijejo več kalija, nižji krvni pritisk in zmanjšano tveganje za kap - dva dejavnika tveganja za bolezni srca. Buče vsebujejo še veliko antioksidantov, ki zmanjšujejo tveganje za slab LDL holesterol, ki je prav tako povezan z boleznimi srca in ožilja.

6. Odlične za lepo kožo

Buče so bogat vir hranil, ki so odlična tudi za našo kožo. Bogate so s karotenoidi, kot je beta-karoten, ki predstavlja naravno zaščito pred UV žarki. Buče so tudi bogate z vitaminom C, ki je ključnega pomena za zdravo kožo. Telo ga potrebuje za proizvodnjo kolagena - beljakovine, ki kožo ohranja močno in zdravo. Poleg tega buče vsebujejo lutein, zeaksantin, vitamin E in druge antioksidante, ki prav tako izboljšajo obrambo kože pred UV žarki.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Paradižnik

Ste vedeli, da je določena zelenjava celo bolj zdrava skuhana?

Uporabne povezave