18.12.2017
LJ
/ -2°
Možgani Preprosta navada, ki zmanjša tveganje za Alzheimerjevo bolezen Voda Že poznate 1-mesečni sladkorni detoks in vse njegove prednosti? Maščoba 4 bolezni, ki jih lahko zavremo tudi naravno Čokolada Kaj se zgodi s telesom, če samo za 9 dni prenehamo uživati sladkor?

Katera telesna aktivnost je najboljša za blaženje tesnobe in depresije?

Če se spopadate z depresijo ali tesnobo, je telovadba lahko tista, ki vam močno pomaga izboljšati simptome. Predvsem ker obstaja močna povezava med fizičnim in mentalnim zdravjem.

Jok
Če se spopadate z depresijo ali tesnobo, je telovadba lahko tista, ki vam močno pomaga izboljšati simptome. (Foto: iStockphoto)

''Danes že dobro vemo, da je stara delitev telesa in uma napačna,'' je za The Huffington Post povedal dr. Ben Michaelis, evolucionarni klinični psiholog in dodal, ''telo je um in um je telo. Ko skrbiš zase, pomagaš celemu sistemu.'' Če se spopadate s tesnobo ali depresijo, se seveda vedno o tem pogovorite s svojim zdravnikom. A pomagalo bo tudi, če boste v svoj vsakdan vključili kakršnokoli telesno aktivnost. Kljub vsemu pa obstaja nekaj aktivnosti, ki še posebej pomagajo blažiti simptome depresije in anksioznosti. Med njimi so tek, joga in sprehod v naravi.

Tek

Z razlogom ste že večkrat slišali, da je tek eden najboljših vadb za vaše zdravje –razen če se spopadate z debelostjo, saj tek v tem primeru lahko predstavlja preveliko obremenitev za vaše sklepe. Kljub temu tek pomaga kuriti kalorije, zmanjševati občutek lakote in znižuje tveganje za bolezni srca in ožilja. Samo 5 minut teka na dan vam lahko pomaga živeti dlje, kaže raziskava, objavljena leta 2014.

A tek pomaga tudi izboljšati razpoloženje, in to na številne načine, pove dr. Ben Michaelis: ''Tek povzroči trajne spremembe pri proizvodnji nevrotransmitorjev, ki prinašajo občutke sreče, kot sta serotonin in norepinefedrin, saj se oba sproščata med vadbo in po njej.'' Poleg tega ima ponavljajoče gibanje med tekom meditativne učinke na možgane.

Tek
Med tekom in po njem se sproščajo hormoni sreče. Prav tako ritmično gibanje, ko tečemo, deluje meditativno na možgane. (Foto: iStock)

Pozitivni učinki se lahko še posebej pokažejo pri ljudeh, ki se spopadajo z depresijo. Leta 2006 so strokovnjaki odkrili dokaze, da vadba deluje podobno kot antidepresivi in da blaži večje simptome depresije tako, da spodbuja rast novih nevronov v možganih.

Pozitivno je tudi to, da nam tek pomaga, da lažje zaspimo ponoči, kar je na splošno dobro za naše mentalno zdravje, saj se tako izboljšuje spomin, niža se raven stresa, na ta način pa se obvarujemo pred depresijo.

Joga

Manjša študija, ki je bila leta 2007 objavljena v strokovni reviji Evidence based Complementary and Alternative Medicine, je pokazala, da se je pri ljudeh, ki so se spopadali z depresijo, jezo, anksioznostjo in nevrotičnimi simptomi, stanje močno izboljšalo, ko so začeli redno vaditi jogo.

V drugi študiji so leta 2012 raziskovalci preiskovali vplive joge na stopnjo tesnobe in stresa. V 25 od 35 študij se je pokazalo, da so ljudje, ki so redno vadili jogo, močno izboljšali svoje simptome tesnobe in stresa. ''Dobra stran joge je, da je poleg raztezanja in krepitve telesa velik poudarek tudi na dihanju, kar pomaga upočasniti in umiriti um,'' je povedal psiholog.

Joga
Strokovnjaki verjamejo, da je osredotočenost na dih pri jogi še posebej dobrodejno za mentalno zdravje, saj je težko biti anksiozen, ko globoko dihaš. (Foto: iStock)

Strokovnjaki verjamejo, da je osredotočenost na dih pri jogi še posebej dobrodejno za mentalno zdravje, saj je težko biti anksiozen, ko globoko dihaš.

Sprehod v naravi

Da bi izboljšali svoje mentalno zdravje, je priporočljivo, da se potite tudi v naravi. Telovadba v naravi je odlična za naše zdravje, saj ima narava pomirjevalni učinek na naše telo. ''Obstajajo dokazi, da se samo, ko so v prisotnosti rastlin, dreves, lahko tesnoba močno zmanjša,'' še pojasni dr. Michaelis.

V študiji, ki je bila objavljena leta 2009 v reviji Environmental Health and Preventive Medicine na Japonskem, se je pokazalo, da so imeli ljudje, ki so vsak dan šli za 20 minut v naravo (sprehod po gozdu), nižjo raven hormona stresa kot tisti, ki so bili ves čas v mestu.

Narava, gore
Preživljanje časa v naravi je ključnega pomena za naše mentalno zdravje. (Foto: iStock)

Nove študije so podale dodatne dokaze, da je preživljanje časa v naravi ključnega pomena za naše mentalno zdravje. Študija, ki je bila objavljena lansko poletje, je pokazala, da so mladi odrasli, ki so odšli vsak dan na 50-minutni sprehod po naravi, občutili manj tesnobe in imeli boljši spomin.

 

 

 

 

 

 

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 8
Spalec 26.11.2017 23:08:26
sex na 100 metrov :)
 
fantasy111 26.11.2017 19:34:21
Treba delat na preventivi. Seksam pogosto in nisem nič depresivna, čeprav imam polno skrbi.
waco 26.11.2017 21:55:33
tudi jaz!
 
kundalinigirl 26.11.2017 14:13:42
Tek in joga sta res najboljša za blaženje depresije, pozabili ste napisati seks. Če si dolgo samska, kot jaz in brez seksa lahko hitro zapadeš v depresijo.
gringolin 26.11.2017 19:50:28
Če si dolgo brez seksa si pa kar sama kriva, saj ste ženske tiste ki "daste" :)
 
METKA102 26.11.2017 10:43:48
Zelo pomaga sekanje in zlaganje drv. Čeprav se sliši čudno, je res. Človek mora biti vsak dan aktiven, da se prepoti. In, če naredi nekaj koristnega, je še toliko bolje.
 
karamba34 26.11.2017 08:37:55
najboljša telesna aktivnost za blaženje depresije in tesnobe je seks tri krat na dan.
shaft6 26.11.2017 09:45:52
Mislim, da je depresivnemu ali tesnobnemu res zelo do sexa, ja.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Novoletne zaobljube

Kakšna bo vaša letošnja novoletna zaobljuba?

Uporabne povezave