20.08.2018
LJ
33° / 16°
Kokosovo olje Odpravlja glivične okužbe, pospešuje presnovo, deluje protivnetno Kruh So ogljikovi hidrati dobri za vas? Voda z limoninim sokom Voda z limono na tešče: Napaka, ki jo delamo prepogosto Zadnjica Ženske umirajo za večje zadnjice

S to prehrano bi se lahko izognili težki Alzheimerjevi bolezni

Alzheimerjeva bolezen je najpogostejši vzrok demence. Bolnik ima najprej čedalje več težav s spominom. Na koncu postane nebogljen in odvisen od drugih. To je bolezen, ki je še ne znamo zdraviti. Zato je toliko pomembneje, da so raziskovalci ugotovili, da jo lahko preprečimo s primerno prehrano.

Makaroni
Na dan bi morali pojesti tri porcije polnozrnatih žit (testenin, riža, pire ...). (Foto: iStock)

Ameriški raziskovalci so ugotovili, da lahko z določeno prehrano občutno zmanjšamo tveganje za Alzheimerjevo bolezen in s tem izboljšamo kakovost svojega življenja v poznejših letih. Alzheimerjeva bolezen je namreč izredno težka. Ker je še ne znamo zdraviti (zdravniki samo lajšajo njene posledice) - pa je toliko pomembnejša preventiva.

Da prehranske smernice, ki jih bomo našteli, lahko pomagajo, so ugotovili raziskovalci kliničnega centra Rush University Medical Centre, ki se nahaja v Chicagu. Izvedli so dve študiji, ki jih je naročila ameriška vladna organizacija National Institute on Aging, ki podpira raziskovanje staranja in predvsem tega, kako bi lahko čim dlje živeli bolj polno in kakovostno. Zaključki dveh študij so bili objavljeni v zborniku Alzheimer's & Dementia

Da bi zmanjšali tveganje za Alzheimerjevo bolezen, bi morali upoštevati naslednje prehranske smernice:

- polnozrnata žita (vsaj 3 porcije na dan),

- zelena listnata zelenjava (vsaj 6 porcij na teden),

- veliko druge zelenjave (vsak dan, naj bo čim bolj raznolika),

- oreški (vsaj 5 porcij na teden),

- stročnice (vsaj 3 porcije na teden),

- jagodičje (vsaj dvakrat na teden),

- perutnina (vsaj dvakrat na teden),

- ribe (vsaj enkrat na teden),

- olivno olje (kot glavno olje, ki ga uporabljate).

Dovoljeno je zaužiti 1 deciliter vina na dan. In nič več. Izogibali naj bi se rdečemu mesu, ocvrti in hitri hrani, sladkarijam, maslu, margarini, siru in procesiranemu kruhu in pecivu. Med sadjem je izpostavljeno le jagodičje, ker so raziskave pokazale, da pripomore h kognitivnemu zdravju. Je pa dovoljeno in priporočljivo tudi vso ostalo sadje.

Solata
Na teden bi morali pojesti vsaj šest porcij zelene listnate zelenjave. Pa tudi sicer bi morali jesti veliko različne zelenjave. (Foto: iStock)

Pri oblikovanju teh prehranskih smernic so raziskovalci vzeli v obzir tudi vsa dognanja o učinkih mediteranske in tako imenovane DASH diete. Slednje so prehranske smernice, ki so bile razvite za zniževanje krvnega tlaku. Lahko pa delujejo tudi preventivno. In raziskave so do sedaj pokazale, da obe vrsti prehranjevanja nista blagodejni samo za srce, temveč za celo telo, med drugim tudi za možgane. Gre za zdravo prehranjevanje, ki ima vrsto dobrodejnih učinkov.

V dveh študijah so spremljali več kot 900 ljudi, ki so bili v povprečju stari 81 let. Na začetku študije nihče ni imel demence. Spremljali so jih 5 let. Prehranske smernice, ki so jih na podlagi svojega raziskovanja razvili, so poimenovali MIND dieta.

Prva študija je pokazala, da so imeli tisti, ki so se s svojim prehranjevanjem MIND dieti najbolj približali, pri kognitivnem preizkusu najboljše rezultate. Njihovi možgani so bili za 7 in pol let mlajši od tistih, pri katerih so bile prehranske navade najdlje od tistih, ki jih priporoča MIND dieta.

V drugi študiji se je pokazalo, da so tisti, ki so se prehranjevali v skladu z MIND smernicami, imeli za polovico manj možnosti,da razvijejo Alzheimerjevo bolezen, v primerjavi s tistimi, ki se teh smernic niso držali.

Raziskovalci so upoštevali tudi druge dejavnike, ki bi lahko imeli vpliv – starost, spol, teža, izobrazba, fizična aktivnost in morebitne težave s kardiovaskularnim sistemom.

Ker je šlo za študije, pri katerih so do rezultatov prišli z opazovanjem, raziskovalci dodajajo, da bi morali sedaj opraviti še študijo, pri kateri bi delu udeležencev spremenili prehrano in spremljali rezultate.

Jagode
Med sadjem se najbolj priporoča jagodičje. Je pa dovoljeno tudi vso ostalo sadje. (Foto: iStock)

Za Alzheimerjevo boleznijo pri nas zboli od 5 do 10 odstotkov starejših od 65, piše Slovensko združenje za pomoč pri demenci – Spominčica. 

Na njihovi spletni strani je še zapisano:

Od začetnih težav do smrti mine od 3 do 20, v povprečju pa od 8 do 9 let. V začetnem stadiju so bolniki še razmeroma urejeni, prevladujejo težave s pozabljivostjo, z zbranostjo, s slabšo časovno orientacijo itn. Bolniki postajajo neuvidevni za bolezenske težave. Čeprav so huje spominsko moteni, zanikajo vsakršne težave, upirajo se vsaki spremembi, interesni krog se jim oži, sposobnost abstraktnega mišljenja in drugih višjih možganskih dejavnosti se manjša, osebnostne poteze se spremenijo. V tem stadiju se najpogosteje pojavljajo tudi zapleti osnovne bolezni, kot so vznemirjenost, halucinacije, delirantna stanja, značilni ponavljajoči zaposlitveni nemir in epileptični napadi. V zadnjem stadiju so bolniki povsem nebogljeni in v celoti odvisni od pomoči okolice, pri zagotavljanju osnovnih življenjskih funkcij in pri zagotavljanju varnosti.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 5
 
batom@pinkponk.com 13.02.2018 13:45:05
Poop TV, enkrat za vselej - ne reče se oreški ampak oreščki :D
Mr. 29.05.2017 22:19:05
Če bi tole jedu bi imel 400 + kil... sej ni čudno da so neki ameri tako debeli, da še skozi vrata ne morejo.... ma kr neki.... ko bereš te raziskave amerijev kaj vse posamezna prehrana zdravi - eno to druga drugo pa to preprečuje raka tretje spet nekaj drugega... a na koncu se mi od vseh teh nasvetov in da bom poln zdarvja kozla... na koncu pa bom moral še zdrav umret, brez da bi si privoščil prehrano, ki jo imam, rad... recimo kaka dobro pečena rebrca... he he he
kajenje je zdravo 29.05.2017 10:04:24
Taksna prehrana, po trenutnem znanju, zavira-upocasni vsesplosno staranje organizma. Ce bi zraven se vkljucili slabljenje vida, korenje in zajce, bi tile Amerji zazihr dobil Nobela za nakladanje.
kajenje je zdravo 29.05.2017 10:07:14
Pa tista bedarija o najvec deci vina na dan . Jes sm spiv ze do osme dva deci, pa ce ne bom pozabu, bom to se petkrat ponovu.
 
jamesblake 29.05.2017 08:29:57
bi se lahko? ali pa ne? če jo dobite (Alzheimerjevo) se pač niste. Hvala, razumeli.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Prebavne težave

Ste se že kdaj spopadali z vnetjem mehurja?

Uporabne povezave