16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

Najboljše sadje in zelenjava za zimske dni

Pozimi je manj svežega sadja in zelenjave. Je zato težje vsak dan zaužiti dovolj vitaminov, mineralov, antioksidantov, ki jih naše telo potrebuje? “Sploh ne,” je odgovor Mojce Cepuš, prehranske strokovnjakinje. Z njo smo obiskali tržnico in spoznali, da je še vedno na voljo kar nekaj različnih živil. Ni paradižnika, kumar ali jajčevcev – so pa zato rdeča pesa, ohrovt, celo modri krompir …

Katero zelenjavo in sadje zaužiti pozimi?

Nalagam..

V zgornjem videoprispevku si poglejte, kako je bilo, ko smo z nutricistko Mojco Cepuš obiskali tržnico v tem letnem času.

Tu so še trije njeni nasveti:

1. Prehranjevanje po barvah

Če želite biti prepričani, da zagotovo uživate vse različne vitamine, minerale in antioksidante, ki jih vaše telo potrebuje, se prehranjujte po barvah. Različne barve sadja in zelenjave namreč kažejo na različna hranila, ki jih ta vsebujejo. Vsak dan tako posvetite eni barvi in se potrudite, da v ponedeljek denimo pojeste čim več oranžnih živil, v torek čim več zelenih, v sredo belih … Ni treba, da ta dan jeste le sadje in zelenjavo v tej barvi. A potrudite se, da je takrat na krožniku čim bolj prisotna. Tako boste lahko vedeli, da res jeste raznoliko.

Kimči
Poskusite korejski kimči. Prav tako vsebuje kislo zelje, ki pa mu dodajo še drugo zelenjavo in začimbe. (Foto: iStock)

2. Ne pozabite na fermentirana živila

Ta bi sicer lahko uživali tudi poleti, a nekako smo bolj vajeni poseči po njih pozimi. Najbrž zato, ker so naši predniki s procesom fermentacije za čez hladnejši del leta začeli shranjevati živila, kot sta zelje in repa. Tako je to postala zimska hrana. Je pa res zelo zdrava, ker ima probiotične bakterije, ki so izjemno ugodne za črevesje in posledično za praktično celo telo. V črevesju namreč potekajo najrazličnejši telesni procesi. Tu je imunski sistem, črevesje naj bi lahko celo edino neposredno komuniciralo z možgani, zaradi česar ima vpliv tudi nanje. Stanje črevesja naj bi denimo vplivalo na naše razpoloženje.

Maline
Zamrznjeno sadje in zelenjava je velikokrat bolj zdravo od tistega, ki je prepotovalo dolgo pot do polic trgovine. (Foto: iStock)

3. Najboljše je lokalno, sezonsko sadje in zelenjava, ker ni prepotovalo dolge poti

Ni preveč dobro, če sveže sadje in zelenjava dolgo potuje. Da bi to pot zdržalo, pogosto ne dozori na rastlini, ampak šele na poti, zaradi česar je osiromašeno s hranili. Po drugi strani je povsem zdravo poseči po zamrznjenem sadju in zelenjavi. To pa dozori na rastlini ter je nato po hitrem postopku zamrznjeno. Če tako potuje, ne izgublja hranilne vrednosti.

Več o zamrznjenem sadju in zelenjavi si preberite tukaj.

Tržnica pozimi

V zgornjem videoprispevku si poglejte, kakšna je najboljša solata za ta letni čas, katera zelenjava je odlična, če se vas loteva prehlad … Nutricistka je poleg tega predlagala, da poskusite še kakšno drugo različico krompirja, denimo modri krompir.

Preberite si še njeno mnenje o tem, ali krompir res redi ali ne.

Njegova uporaba je enostavna, saj ga ni treba lupiti. Le dobro ga operite. Zdrav je kot modra oziroma vijolična zelenjava, saj vsebuje antocianine, antioksidante, ki jim dajejo to močno barvo. Ta tudi popestri zimski krožnik. Skuhajte ga hkrati z brstičnim ohrovtom, pripravite še solato in imeli boste okusno, zdravo, hitro pripravljeno kosilo.

Za malico pa ne pozabite na jabolka, ki bodo aktualna še nekje do februarja, marca. Kako zdrava so, si preberite tukaj.

Jabolka
Ne podcenjujte starih dobrih jabolk, so izredno zdrav sadež. (Foto: iStock)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave