19.09.2018
LJ
27° / 14°
Starejši Kako ohraniti mlade možgane? Krompir in meso Res krompirja in mesa ne smemo jesti skupaj? Joga Se spopadate z išiasom? Vaje, ki pomagajo Ana Klašnja Ana Klašnja razkrila, kako skrbi za vitko in zdravo telo

Se spopadate z zaprtjem? To bo pomagalo!

V naši družbi je danes še vedno velik tabu pogovor o odvajanju, takšnem in drugačnem. Vendar ali ni normalno, da se pogovarjamo o tem, kaj nas pričaka na zadnjem koncu prebavne cevi? Če gledamo, kaj damo v usta, moramo pogledati tudi, kaj je na drugem koncu prišlo ven, saj velikokrat lahko iz pregleda fecesa ugotovimo, kaj se dogaja v našem črevesju. V končni fazi gre za končni produkt naše presnove, in v tem ni nič smešnega, nerodnega ali čudnega.

Zaprtje
Za zaprtje je velikokrat kriv tudi prenizek vnos vode – nezadostna hidracija. Popiti je treba približno 1 liter vode/25 kg lastne telesne teže, v poletnih mesecih ob izdatnem potenju pa še več. (Foto: iStock)

Velikokrat vprašam stranke o odvajanju in odgovor: »Normalno.« Kaj pa je normalno? Oziroma bolj pomembno je, kaj ni normalno? Odvajanje blata je pri različnih ljudeh različno urejeno, glede na bioritme, prehranski vnos, količino popite vode, gibanje ipd. Normalno za nekoga je, če gre na veliko potrebo tudi do 2–3-x na dan, za nekoga pa če gre vsak drugi dan. A velikokrat se ljudje spoprijemajo z zaprtjem, ki je boleče, neprijetno in v skrajnih primerih celo nevarno stanje.

Marina Zakič
Piše: dietetičarka Marina Zakič (Foto: osebni arhiv)

O zaprtju govorimo, kadar odvajamo blato manj kot trikrat na teden, vendar pa so lahko znaki zaprtja tudi oteženo ali boleče odvajanje manjše količine suhega in trdega blata ter napenjanje. Po navadi se ljudje spopadajo s kroničnim zaprtjem, ki zahteva spremembo življenjskega sloga, ki se seveda začne pri prehrani.

Pomembno je, da se posameznik izogne hrani, ki vsebuje veliko sladkorja in ogljikovim hidratom iz bele moke (bel kruh, bele testenine, bel riž ipd.) Tovrstni izdelki naj se zamenjajo z izdelki iz polnovrednih žit, kot so polnozrnat kruh, polnozrnate testenine, ovseni kosmiči ipd., saj tovrstna živila vsebujejo več prehranskih vlaknin. Ne smemo pozabiti tudi na semena, cela lanena semena, ki bodo prav tako pripomogla k bolj rednemu odvajanju.

Se spopadate z napihnjenostjo? Preverite, kako si pomagati.

Prehranske vlaknine, netopni deli živil, so torej izredno pomembne za normalno odvajanje blata. Kot smo omenili, se nahajajo v polnovrednih žitih, a predvsem tudi v zelenjavi in sadju. Povečati je treba vnos zelenjave, tako kuhane kot surove, in tudi izbrati sadje, ki naravno pomaga pri odvajanju blata: jabolka, suhe slive, fige, kivi, kaki, a izognite se zrelim bananam. Prav tako bodo dobra izbira stročnice, a v manjših količinah tisti, ki imate velike težave z napenjanjem. V pomoč bodo tudi probiotične bakterije, ki so v kefirju, probiotičnih jogurtih in kislem zelju. Zelnica bo prav tako pomagala.

Priporočljivo je tudi uživanje mehčal, eden najbolj znanih je mineralna voda z magnezijem. Pijte jo mlačno in »zluftano« (da ne bo dodatnega napenjanja), 2–3 dcl na tešče ter nato večkrat na dan ob hujšem kroničnem zaprtju. V skrajnem primeru lahko uživamo še dodaten magnezij v obliki grenke soli.

Vendar pa: po toči zvoniti je včasih prepozno oziroma prej boleče. Zato uvedite te prehranske spremembe že danes, da ne boste jutri občutili radosti hemoroidov. Seveda moram poudariti sledeče: za zaprtje je velikokrat kriv tudi prenizek vnos vode – nezadostna hidracija. Popiti je treba približno 1 liter vode/25 kg lastne telesne teže, v poletnih mesecih ob izdatnem potenju še več. Voda je tista, ki se v debelem črevesju reabsorbira, in če smo dehidrirani, bo naš organizem potegnil vso vodo iz fecesa, nato bo to trdo in suho.

Zaprtje
Tudi pomanjkanje telesne aktivnosti in dolgotrajno sedenje so vzroki zaprtja. (Foto: iStock)

Tudi pomanjkanje telesne aktivnosti in dolgotrajno sedenje so vzroki zaprtja. Migajte večkrat na dan, tudi preprost sprehod ali vožnja s kolesom v službo šteje! In seveda ne odlašajte: ko vas stisne – akcija. Zaradi ignoriranja potrebe po defekaciji lahko celo oslabimo mišice zadnjika, kar prav tako povzroči nastanek zaprtja. Izdatno obložite tuja stranišča in si vzemite vaših 5 minut, v končni fazi smo vsi samo ljudje in ni ga junaka, ki ne kaka.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 2
 
košnjera 16.02.2018 12:43:21
jst predlagam obisk AFRIKE . IN eno noc z Janezom Belino ... meni je pomagalo ....
ata_jez 16.02.2018 11:23:37
Jaz berem 24ur. Nimam problemov z zaprtjem.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave