17.10.2018
LJ
16° / 12°
Ščitnica 8 znakov, da vam ščitnica deluje premalo Smuti Kaj pa, če tako priljubljen smuti v resnici ni zdrav? Holesterol Kako uspešno znižati holesterol? Vnetje To je najboljši način, da preprečite vnetje mehurja

Shujšate pa se spet zredite? To je lahko posledica

Nezdrave diete imajo tako imenovani jo-jo učinek. Shujšamo pa kilograme spet pridobimo nazaj. Zakaj? Ker nismo shujšali tako, da bi spremenili svoj življenjski slog. Ko začnemo živeti na star način, se odvečna teža zato vrne. Toda takšno hujšanje ima še eno posledico, ki bi se je morali zavedati.

Maščoba
Jo-jo učinek je za telo zelo nezdrav. (Foto: iStock)

Nenehno nezdravo hujšanje, pri katerem prihaja do jo-jo učinka, povečuje tveganje za prezgodnjo smrt ter pa za srčno ali možgansko kap.  

To je pokazala prva takšna študija, ki so jo izvedli v Južni Koreji. Analizirali so podatke kar 6.748.773 ljudi, ki so bili vključeni v državni sistem zdravstvenega zavarovanja. Ti ljudje so bili ob začetku študije zdravi, kar pomeni, da niso imeli sladkorne bolezni, previsokega krvnega tlaka ali prevelikih ravni holesterola. Prav tako še nikoli niso doživeli kapi.

Možgani
Nenehno nihanje teže in pa vrednosti holesterola, tlaka in sladkorja je nevarno, je pokazala južnokorejska študija. (Foto: iStock)

Nato so spremljali njihovo težo, krvni tlak, holesterol in krvni sladkor. Tisti, pri katerih so te vrednosti v petih letih, ko so jih spremljali, nenehno nihale, so imeli kar dvakrat večje tveganje za prezgodnjo smrt. In imeli so za 43 odstotke večje tveganje za srčno kap ter za 41 odstotke večje tveganje za možgansko kap.

Avtor študije dr. Seung-Hwan Lee je tako opozoril, da bi zdravniki morali biti pozorni tudi na takšna nihanja. Bolnikom bi morali svetovati, kako jih lahko preprečijo oziroma ustavijo.

Kako pa lahko preprečimo takšna nihanja?

S počasnim privzemanjem bolj zdravega življenjskega sloga. Če tega poskušamo spremeniti prehitro, običajno obupamo. Mislimo, da enostavno ne zmoremo živeti drugače oziroma bolj zdravo ter se vrnemo k starim navadam.  

Čeprav je razumljivo, da bi radi takoj živeli bolj zdravo, je dolgoročno življenjski slog bolje spreminjati počasi oziroma korak za korakom. Postopoma zamenjujte nezdrava živila z zdravimi. Navajajte se na okus zdrave hrane. Hujšanje bo dolgoročno uspešno le, če boste to vzljubili. Ljudje smo namreč navajeni v hrani uživati in zelo težko celo življenje jemo, kar nam ni všeč. A tisti, ki jim je uspelo za zmeraj izgubiti odvečno težo, povedo, da je počasi mogoče spremeniti tudi svoj okus.

Preberite si še, zakaj je napačno prepričanje, da krompir redi.

Prav tako je bolje počasi začeti telovaditi. Namesto da bi se vpisali v telovadnico ter hitro obupali, ko vidite v koliko boljši pripravljenosti so vsi ostali, počasi začnite hoditi na sprehode, ki naj bodo vse pogostejši in daljši.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 1
 
bekson74 13.10.2018 21:20:13
lejbprvo sliko...hlačke polne pić...e.. pri drugi pa sam neki plapola... punce ni panike, bolje da ljulja nego da žulja...
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave