20.09.2018
LJ
27° / 15°
Starejši Kako ohraniti mlade možgane? Krompir in meso Res krompirja in mesa ne smemo jesti skupaj? Joga Se spopadate z išiasom? Vaje, ki pomagajo Ana Klašnja Ana Klašnja razkrila, kako skrbi za vitko in zdravo telo

Tako jejte, ko spet postane mrzlo

Ni pomembno, kateri datum je zapisan na koledarju. Vedno se moramo tako pri oblačenju kot pri tem, po kakšni hrani posežemo, prilagoditi vremenu, pravi naturopatinja Erika Brajnik. Preberite si, kaj priporoča, kadar postane mrzlo.

Fižol
Ko postane mrzlo, je čas za fižol. (Foto: iStock)

Mraz vpliva na naš imunski sistem, ravno tako nanj vplivajo temperaturna nihanja, razlaga naturopatinja Erika Brajnik. "Mraz nam šibi ledvica, pravzaprav cel urogenitalni del, in nam jemlje energijo. Še slabše pa je, če se še potimo. To je ta mrzel pot. Takrat pa naše telo izgublja še več energije." Ko postane mrzlo, se je torej pomembno ogreti. In sicer tako z oblačili kot prehrano.

Erika Brajnik - 1
Naturopatinja Erika Brajnik (Foto: osebni arhiv)

Zelišče, ki pomaga

Poskusimo lahko tudi s kopeljo. "Zelo pomaga eno zelišče, ki ga imamo v Sloveniji. To je njivska preslica. Zelo učinkovito pomaga, če si iz nje pripravimo kopel, saj krepi ledvice in res pomaga, da se ogrejemo. Deluje drugače kot savna. Savna te ogreje, ampak deluje bolj površinsko. Njivska preslica pa ogreje organe, ogreje ledvice. To učinkovito pogreje," pojasnjuje.

Da so ledvice sedež naše vitalne energije, verjamejo tudi v kitajski tradicionalni medicini. "To pomeni, da pomaga gretje ledvic tudi tistim, ki se spopadajo z depresijo in strahom. Pomaga pa tudi, če smo že zboleli. S kopeljo iz njivske preslice se ogrejemo in prepotimo in nam je potem boljše."

Uživajte kuhano hrano

Pri prehrani pa, ko je bolj mrzlo, zvečer uživamo enolončnico. "Glavno pravilo je, da uživamo, ko je hladno, kuhano hrano. Ne surove. Surovo hrano uživamo poleti, pozimi pa kuhamo," pravi Brajnikova. "Še posebej dobro pa je uživati enolončnico s fižolom. To živilo zelo greje telo in dobro vpliva na ledvice in urogenitalni del. Fižol tudi pomaga, da nimamo težav z impotenco, pomanjkanjem libida."

Meso
Greje tudi rdeče meso. (Foto: iStock)

Poleg fižola je priporočljivo poseči tudi po rdečem, denimo svinjskem mesu. Tudi to greje telo in krepi ledveni del.

Za zajtrk pa Erika priporoča palačinke iz čičerikine ali kostanjeve moke. "Ker sta to spet dve živili, ki zelo grejeta."

Njen recept za palačinke je naslednji:

- 3 žlice čičerikine ali kostanjeve moke

- 3 žlice riževe moke

- 4 jajca

- rastlinsko mleko

V posodi stepemo jajca in postopoma dodajamo obe moki in rastlinsko mleko. Zmes pustimo stati približno deset minut, nato v ponvi spečemo palačinke.

In brez slabe vesti, pravi, si lahko pripravite sladke palačinke, torej jih premažete z (najbolje da domačo) marmelado, medom ali javorjevim sirupom.

Kaj pa mleko?

Mleko
Mleko hladi, zato ga uživamo poleti. (Foto: iStock)

Rastlinsko mleko pa je treba izbrati, ker je še en nasvet, da se je treba, ko je mrzlo, izogibati mleku in mlečnim izdelkom. "Ker ti hladijo, jih uživamo v poletni sezoni, s svežim sadjem."

"Hrana ima močno zdravilno moč, hrana je zdravilo, če jo pravilno uporabljamo," še poudarja naturopatinja. "Lahko pa nas tudi zastruplja, če jo uporabljamo napačno."

Pomembno je res, da ne gledamo na koledar, ampak se vedno prilagodimo temperaturi. Odločamo pa se tudi na podlagi tega, kakšno je naše telo. "So ljudje, ki jim je tudi, ko je mrzlo, bolj vroče. Njim ni treba toliko greti svojega telesa." So pa tudi ljudje, ki jim je bolj mrzlo kot preostalim. In oni morajo, ko temperature padejo, bolj paziti, kaj delajo, da bi se ogreli.

Kaj je naturopatija?

Naturopatija osebi pomaga, da na naraven način krepi svoje telo, razloži Brajnikova. Pomembno se ji zdi, da oseba ne pride z diagnozo. "Ampak pride oseba. Gledati je treba človeka in ne bolezni." In pogledati je treba tako njegov fizični kot emocionalni del. "Naturopat pogleda v človeka in vidi, kaj so njegove predispozicije, kakšen je in kakšen bi moral biti. Nato mu svetuje, kako to doseči na naraven način." Najbolj pomembna je prehrana, pomagati pa si je mogoče tudi z naravnimi tehnikami, kot so masaže ali kopeli.

Ne zamudite tudi nasvetov za hujšanje, ki jih je z nami delila Erika Brajnik.

Kaj pa spomladanska utrujenost?

"Ko spomladi postane toplo, bi bili radi vsi fit, brez celulita, podočnjakov, zabuhlosti. Radi bi imeli lepo kožo, bujne lase ..." pripoveduje Erika Brajnik. "Kakšna pa je realnost? Vse je obratno, kot bi moralo biti." Pa še utrujeni smo.

Brajnikova priporoča kuro, pri kateri za kratek čas iz prehrane odstranimo vsa žita. Odrečemo se kruhu, testeninam, rižotam, piškotom ... "Zjutraj lahko jemo proseno kašo s sadjem in semeni. Naredimo jo z rastlinskim mlekom ali kompotom. Potem imamo lahko za malico dve jajci in malo pršuta.  Privoščimo si tudi polovico svežega ananasa, ki nam zelo lepo odstrani celulit. Za kosilo priporočam enolončnico z mesom, zelenjavo, fižolom. Za večerjo imamo ribo in solato ali spet enolončnico. Uživamo torej veliko beljakovin. Tako se odvečni kilogrami stopijo, telo se lepo osveži, dobimo energijo."

Dovolj sta že dva tedna takšne spomladanske kure, ki bi jo morali opraviti najpozneje po velikonočnih praznikih. "Pri tistih, ki s kruhom, testeninami, moko ... močno pretiravajo, pa se rezultati pokažejo še prej, po enem tednu," doda Brajnikova. "Hrana je res zelo pomembna. Pomembno je, kako se prehranjujemo." Poudarja, da je dobro uživati tudi čim več sadja in zelenjave. "S tem zaužijemo obilico vitaminov in mineralov, kar pomeni, da je normalno, da bo naša koža zaradi tega postala sijoča in bolj zdrava, naši lasje pa se bodo lesketali." 

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave