16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

Preprost način, da se med prazniki ne zredite

Leta 2016 in 2017 so med prazniki raziskovalci v Združenem kraljestvu naredili eksperiment. Želeli so ugotoviti, ali bi ljudem pomagalo, če bi se v tem času vsak dan stehtali prav tako pa bi, preden nekaj zaužijejo, pomislili, kako kalorično je. Zaključek je bil, da udeležencem to ni pokvarilo prazničnega meseca. Na koncu so se počutili celo bolje.

Odvečni kilogrami
Med prazniki potrebujemo več discipline. (Foto: Thinkstock)

Udeleženci so si privoščili praznično pecivo, uživali so v božični pojedini, s prijatelji nazdravili ob novem letu. Niso pa pretiravali ter posledično trpeli zaradi zgage, bolečega trebuha, napenjanja, prebavnih težav, utrujenosti … Prav tako v januar niso vstopili z odvečnimi kilogrami.

Med prazniki potrebujemo več discipline. Naša telesa namreč potrebujejo ravno prav hrane. Če so obroki preveliki, nam škodujejo.

Dodatno se lahko slabše počutimo, ker se v hladnejšem delu leta običajno manj gibljemo. Decembra bi se bilo zato priporočljivo vpisati v kakšno športno aktivnost, ki poteka v zaprtem prostoru.

Tako pa lahko v hladnejšem delu leta tečemo.

Praznični piškoti
Lahko si privoščimo piškot. Toda uživajmo v enem, ne v desetih. In ko si ga privoščimo, se res posvetimo le temu, da začutimo njegov okus. Mnogi ljudje - nasprotno - jedo in jedo, a nikoli zares ne doživijo tega, kar delajo. (Foto: Thinkstock)

Britanski eksperiment so opravili na univerzi Birmingham. Udeležence so začeli spremljati 1. decembra in jih spremljali 45 dni. V zborniku BMJ, kjer so objavili rezultate, raziskovalci opozarjajo, da mnogi samo za božično večerjo zaužijejo trikrat več kalorij, kot jih potrebujejo v celem dnevu. Veliko jih v decembru pridobi nekaj teže. V enem mesecu to sicer ne bo številka, ki bi zvenela katastrofalno. Toda grami se sčasoma lahko skozi leta naberejo in pripeljejo do teže, ki začne ogrožati zdravje. Nabiranje odvečnih kilogramov je vedno bolje preprečiti.

V eksperimentu je sodelovalo 272 odraslih, ki so mislili, da so del študije o nabiranju odvečnih kilogramov pozimi. Polovica jih je dobila le brošuro z nasveti za bolj zdrav življenjski slog. Druga polovica je imela več dela.

Dobili so navodilo, da se vsak dan stehtajo. Poleg tega pa še seznam kalorij, ki jih vsebuje priljubljena praznična hrana, kot tudi, koliko gibanja bi bilo treba, da bi jih porabili. Za eno kuhano vino je treba hoditi vsaj pol ure.

Preberite si še, ali krompir res redi.

Nato so jim dali še deset navodil za vzdrževanje primerne teže:

- držati so se morali rednih obrokov,

- niso smeli pretiravati z nezdravimi maščobami,

- vsak dan so morali narediti deset tisoč korakov,

- malicati so morali nekaj zdravega,

- preveriti so morali seznam sestavin v vsakem živilu, ki so ga kupili,

- paziti so morali na velikost obrokov,

- omejiti so morali količino zaužitega alkohola in sladkih pijač,

- jesti so morali počasi,

- vsak dan so morali zaužiti vsaj pet porcij sadja in zelenjave,

- niso smeli sedeti predolgo, ampak so morali vmes vstajati, se pretegniti in malo sprehoditi.

Ta skupina je celo izgubila malo teže. Kontrolna skupina pa jo je pridobila. Nič ni narobe, če se med prazniki pregrešite, če ne pretiravate. In ko si privoščite ta praznični piškot, res začutite njegov okus. Mnogi ljudje jedo in jedo, a nikoli res ne doživijo tega, kar počnejo. Če bi res uživali v tem enem piškotu, jih tudi ne bi potrebovali deset.

Sprehod
V hladnejšem vremenu se pogosto začnemo še manj gibati, kar še poslabša posledice veselega decembra. Poskrbite tudi pozimi za dovolj gibanja. (Foto: Thinkstock)

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave