20.10.2018
LJ
20° / 8°
Zdrava in nezdrava hrana To morate vedeti, če vam diagnozirajo diabetes Beljakovine in zdrave maščobe 3 načini, kako spodbudimo delovanje presnove Buče Poznate to neverjetno antioksidantno bombo? Motnje erekcije Moški, veste, kaj vse povzroča impotenco?

Težave s prebavo? Ta sadež bo pomagal

Eden od petih odraslih se spopada z dolgotrajnimi prebavnimi težavami. Sadež, ki lahko pomaga, pa je kot kaže mango. Mango je boljši za blaženje prebavnih težav kot kateri koli drugi sadež, ki je bogat z vlakninami, je pokazala zadnja študije Univerze v Teksasu.

Mango
Mango se je ob zaprtju pokazal celo bolj učinkovit kot prehranski dodatki z vlakninami. Preverite še, zakaj so pomembne vlaknine. (Foto: iStock)

Mango je sadež, ki vsebuje tako vlaknine kot polifenole in je zato eden najboljših sadežev za odpravljanje zaprtja in vnetja črevesja, ki je posledica dolgotrajnih prebavnih težav. Mango se je izkazal celo bolj učinkovit kot praški z vlakninami.

Štiritedenska študija je bila opravljena med 36 moškimi in ženskami, ki so se spopadali s kroničnim zaprtjem in so jih razdelili v dve skupini. Ena skupina je vsakodnevno zaužila 300 gramov manga, kar pomeni en sadež manga, druga skupina pa je prejela enako količino prehranskih dodatkov z vlakninami. Preostala prehrana je bila enaka, z enako količino kalorij, ogljikovih hidratov, vlaknin, beljakovin in maščob.

Ob koncu meseca se je pri obeh skupinah pokazala zmanjšana zaprtost, a mango je bil bolj učinkovit pri blaženju simptomov kot vlaknine same po sebi. Sadež je celo izboljšal količino zdravih bakterij v črevesju in zmanjšal vnetja črevesja. Soavtorica raziskave profesorica Sussanne Mertens-Talcott iz Teksas A&M univerze je za britanski Mail Online povedala: ''Prehranski dodatki z vlakninami in odvajala lahko učinkovito odpravljajo zaprtje, a ne zmanjšujejo drugih simptomov, kot je vnetje črevesja. Naši rezultati so pokazali, da je bil mango pri tem bolj učinkovit kot prehranski dodatki z vlakninami.''

Študija je bila objavljena v žurnalu Molecular Nutrition & Food Research.

Kaj je zaprtje?

Zaprtje je motnja, pri kateri je izločanje omejeno na manj kot trikrat na teden. Posebej problematično je blato, ki je trdo, suho in majhno, prav tako pa tako izločanje povzroča fizično bolečino ob odvajanju, saj težko prehaja čez črevesje. Zaprtje je običajno kratkotrajen pojav in ni nevarno, je pa lahko zelo moteče in boleče. Če zaprtja ne odpravimo s spremembo prehrane, lahko vodi v določene zdravstvene težave, kot so hemoroidi, analne fisure in fekalne zagozditve. Zaprtje lahko spremljajo tudi napihnjenost, bolečine v trebuhu in občutek polnega črevesja.

K zaprtju so bolj nagnjene ženske, še posebej med nosečnostjo, ljudje, ki veliko časa presedijo, starejši odrasli in ljudje, ki so ravno prestali operacijo.

Možni vzroki zaprtja

Do zaprtja lahko pride zaradi pomanjkanja fizične aktivnosti, zaradi zdravstvenih težav, ki povzročijo, da posameznik veliko časa presedi ali preleži. Pomanjkanje fizične aktinvosti je lahko tudi posledica sedečega življenjskega sloga. Zaprtje lahko povzročajo nekatera zdravila ali zdravstvene težave, kot so poškodbe možganov, hrbtenjače, sladkorna bolezen, premalo delujoča ščitnica. Eden od možnih vzrokov je tudi ignoriranje potrebe po odvajanju blata. Prav tako tudi prehrana, ki vsebuje premalo vlaknin.

Kaj so vlaknine?

Vlaknine ali balastne snovi so deli rastlinskih živil, ki jih naše telo ne more prebaviti, zato nimajo energijske vrednosti. Čeprav se ne prebavijo, pa so pomembne za našo prebavo, saj povečujejo volumen blata in mu tako omogočajo lažji prehod prek črevesja. Več vlaknin zaužijemo, hitrejši je čas prehoda skozi prebavila. Vlaknine prav tako varujejo naše črevesje. Hrana z vlakninami nam daje tudi večji občutek sitosti, ker se volumen hrane poveča in se želodec počasneje prazni. Vlaknine tudi znižujejo raven holesterola, saj se holesterol, zaužit s hrano z vlakninami, nanje veže in se lažje izloči z blatom. Prav tako pomagajo pri vzdrževanju enakomernega krvnega sladkorja.

Živila z veliko vlakninami

Splošne smernice narekujejo, naj vsak dan zaužijemo 30 gramov vlaknin. Živila, ki vsebujejo največ vlaknin, so polnozrnati kruh, rjavi riž, polnovredne testenine, kaše, ostala žita, kot so rž, ječmen, kaša, proso ... Vlaknine vsebuje tudi zelenjava in gomoljasta zelenjava. Najdemo jih v sadju, predvsem v suhem sadju, stročnicah in oreščkih. Prav tako so v semenih, denimo v lanenem semenu.

Pri zaprtosti je dobro spiti tudi večje količine tekočine, predvsem vode in nesladkanega čaja. Vsaj tri litre na dan. Pomagalo pa bo tudi gibanje, saj telesna aktivnost pomaga pospešiti črevesno peristaltiko in prehod prek črevesja.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Tek

Ali tečete zunaj tudi v hladnih dneh?

Uporabne povezave