19.10.2017
LJ
21° / 5°
Utrujenost Stres, neprespane noči ... Vse to lahko načne naše zdravje. A tu je rešitev Mandarina Zdravstvene koristi mandarin, ki jih niste poznali! Srce To lahko uniči vaše srce in povzroči infarkt ter kap Sperma Poznate dejavnik, ki močno vpliva na kvaliteto moške sperme?

To bo upočasnilo staranje možganov

Ko se postaramo, se spopademo z upadom fizičnih in mentalnih sposobnosti. Ker se življenjska doba podaljšuje, se vse več ljudi spopada z demencami, kot je Alzheimerjeva bolezen. Dokazano je, da telesna aktivnost zmanjša tveganje za te bolezni, a še posebej je pri tem učinkovita ena oblika vadbe.

Ples
Ples dokazano zmanjšuje tveganje za Alzheimerjevo bolezen, in to celo bolj kot katera koli druga oblika vadbe. (Foto: iStock)

Ples je tista telesna aktivnost, ki še posebej pomaga preprečevati demence, kot je Alzheimerjeva bolezen, je pokazala nova študija, objavljena v strokovni reviji Frontiers in Human Neuroscience. ''Vadba pomaga upočasniti učinke fizičnega in mentalnega upada, ki je povezan s staranjem,'' je povedala vodja raziskave dr. Kathrin Rehfeld iz nemškega centra za nevrodegenerativne bolezni v mestu Magdeburg. ''V tej študiji smo pokazali, kako lahko različni tipi fizične aktivnosti (od plesa do treninga vzdržljivosti) zmanjšujejo vplive na področja možganov, katerih sposobnosti s starostjo najbolj upadajo. Ko smo primerjali različne telesne aktivnosti, se je pokazalo, da ples daleč najbolj vpliva na ohranjanja sposobnosti teh področij in izboljšuje ravnotežje.''

Možgani
(Foto: iStock)

V študiji so sodelovali starejši prostovoljci, ki so bili v povprečju stari 68 let in so se prijavili na 18-mesečni tečaj plesa ali na trening vzdržljivosti ter vadbe za fleksibilnost. V vseh skupinah se je povečalo področje hipotalamusa v možganih. To je pomembno, ker je to področje, ki je običajno prizadeto ob boleznih, kot je Alzheimerjeva bolezen. Igra tudi ključno vlogo pri pomnenju, spominu in učenju, hkrati tudi pri ohranjanju ravnotežja.

Medtem ko so prejšnje raziskave že pokazale, da lahko s fizično aktivnostjo zmanjšamo s starostjo povezan upad možganske funkcije, ni bilo znano, ali je določena oblika vadbe lahko pri tem bolj učinkovita kot druga. Prav zato so v tej študiji primerjali rezultate vadb. Tradicionalni program fitnesa, ki temelji na ponavljujoči se vadbi, kot so kolesarjenje, nordijska hoja in podobno, ali ples, kjer so se morali starostniki vsak teden naučiti novih korakov.

''Našim starejšim smo skušali ponuditi različne plesne zvrsti, da bi se vadba ves čas nekoliko spreminjala (jazz, latinsko ameriške-standardne plese). Koraki, položaji rok, formacija, hitrost in ritem so se spreminjali vsako sekundo, zato so se ves čas morali učiti. Največji izziv je bil zanje, ko so morali ples ponoviti sami, ne da bi gledali učitelja,'' je pojasnila.

Prav ti dodatni izzivi so naredili veliko razliko pri končnem rezultatu, saj so močno vplivali na delovanje možganov in na ravnotežje posameznika.  Sedaj dr. Rehfeldova s svojimi kolegi ustvarja nov raziskovalni program, s katerim bi povečali antiage učinke na možgane, ljudem pa svetuje: ''Vsakdo bi rad živel čim bolj neodvisno in zdravo življenje, čim dlje, kot je to mogoče. Fizična aktivnost je eden od pomembnih dejavnikov, ki lahko prispeva k temu, saj zmanjšuje številne dejavnike tveganja in upočasnjuje staranje telesa. Mislim, da je ples pomembno orodje, s katerim lahko okrepimo svoje telo in um, še posebej v starosti.''  

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Izgorelost

Ste veliko pod stresom?

Uporabne povezave