24.09.2018
LJ
18° / 12°
Rak dojke Novo odkritje na področju zdravljenja raka dojke Prehlad Pogosta navada poveča tveganje za prehlad Hrbet Odlične vaje, če se spopadate z bolečinami v hrbtu Madeline Stuart Poglejte prvo manekenko z Downovim sindromom

To je hrana za lepše, bolj sijoče lase

Si želite lepše, bolj sijoče lase? Do njih lahko pridete s primerno prehrano. Preberite si, zakaj morate uživati dovolj beljakovin, železa, cinka, selena, vitamina C, biotina in omega-3 maščobnih kislin. Morda boste prepoznali, da je prav pomanjkanje katerega od teh hranil lahko krivec za preglavice, ki vam jih povzročajo lasje.

Lasje
Kaj potrebujejo, da bi bili zdravi in lepi? (Foto: Profimedia)

1. Beljakovine

Lasje so iz beljakovin, zato je za njihovo zdravje ključno, da uživate prehrano, ki je z njimi bogata. Če jih ne boste zaužili dovolj, bodo skoraj zagotovo vaši lasje bolj krhki in lomljivi, počasneje bodo rasli, lasje vam lahko začnejo celo hitreje izpadati. Naj bo v vaših obrokih dovolj piščanca, purana, rib, mleka in mlečnih izdelkov ter seveda jajc, stročnic in oreškov. Izbire je veliko.

Ste že prebrali opozorila o ribah. Bi se jih res morali bati?

Čičerika
S stročnicami zaužijete beljakovine. Če teh zaužijete premalo, bodo vaši lasje bolj krhki in lomljivi, počasneje bodo rasli, bolj izpadali. (Foto: Thinkstock)

2. Minerali železo, cink in selen

Pomanjkanje železa je eden glavnih vzrokov pretiranega izpadanja las. Lasni mešiček in korenina sta namreč bolj zdrava, če je v krvi, ki ju prehranjuje, dovolj železa. Še posebej pa bodo opazne posledice, če boste postali slabokrvni. Da se to ne bi zgodilo, uživajte dovolj rdečega mesa, piščanca, rib, stročnic pa tudi špinače, brokolija in druge zelene zelenjave. Na slednje ne pozabite, ker vsebujejo veliko vitamina C, ki ga telo potrebuje, da izkoristi železo, ki ga dobi iz hrane.

Preberite si, kdaj je rdeče meso zdravo.

In še dva minerala – cink in selen – sta pomembna za zdravo lasišče. Če ne uživamo dovolj cinka in selena nam ravno tako lahko pretirano izpadajo lasje, lasišče se lahko začne luščiti in postane suho. Da se to ne bi zgodilo, uživajte polnovredna žita pa tudi govedino, jajca in ostrige.

3. Vitamin C in biotin

Vitamin C potrebujete, da telo lahko izkoristi železo, ki ga dobi iz hrane. Odličen pa je za lase tudi, ker je močan antioksidant in ga telo potrebuje za proizvodnjo kolagena. To je beljakovina, zaradi katere imamo lepše lase in kožo. Posezite po borovnicah, robidah, kiviju, pomarančah, papaji, brokoliju in sladkem krompirju.

Biotin je eden izmed vitaminov B. Če ga uživamo premalo, imamo krhke lase, spet lahko tudi to prispeva k pretiranemu izpadanju las. Uživajte dovolj polnovrednih žit, jetrc in jajc.

Jajca
Jajca vsebujejo biotin. Če uživamo premalo tega vitamina B, imamo bolj krhke lase, ki hitreje izpadajo. (Foto: iStock)

Orehi
Orehi so vir omega-3 maščobnih kislin. Te preprečujejo pojav suhega lasišča, pravzaprav so nujne za zdravo lasišče. (Foto: iStock)

Avokado
Tudi avokado je njihov vir. Odlično popestri solate, s katerimi lahko zaužijete vitamin C. (Foto: iStock)

4. Omega-3 maščobne kisline

Pomembno je, da jih užijemo dovolj, ker jih naše telo nujno potrebuje, ne more pa jih proizvesti samo. Omega-3 maščobne kisline so v celicah lasišča, pomembne so tudi za proizvodnjo olja, ki preprečuje, da bi imeli suho lasišče. Poskrbite, da uživate dovolj mastnih rib pa tudi avokada, sončničnih semen in orehov.

Preberite si še, zakaj je normalno, da nam jeseni lasje najbolj izpadajo.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Gobe

Radi nabirate gobe?

Uporabne povezave