18.11.2017
LJ
/ 4°
Nespečnost Vas muči nespečnost? Preverite, kako si lahko pomagate! Zgaga Izogibajte se tem živilom, če se spopadate z zgago! Preverite, kako si hitro pomagati! Kava Kava vas lahko obvaruje pred to pogosto boleznijo Prostata Revolucionarno zdravljenje raka prostate, in to popolnoma brez operacije

To je naravni multivitamin, ki bi ga morali redno uživati

Jajca vsebujejo hranila, ki jih ne najdemo v drugi hrani, med njimi tudi vitamin D. Samo eno srednje veliko jajce vsebuje okoli 6,4 beljakovin in veliko aminokislin imenovanih leucini, ki pripomorejo k normalnemu delovanju mišic. Škotska nutricistka dr. Carrie Ruxton je zato jajca poimenovana 'naravni multivitamin'.

Jajca
Škotska nutricistka dr. Carrie Ruxton je jajca označila kar za 'naravni multivitamin', saj vsebujejo visoko kvalitetne beljakovine, minerale, vitamine in aminokisline. Vsebujejo tudi veliko vitamina D, B, selena, joda in holina, ki jih sicer težko najdemo v drugih živilih. (Foto: iStockphoto)

Jajca lahko pomagajo bolnikom s sladkorno boleznijo, tistim, ki se spopadajo z izgubo spomina ali manjšo mišično maso, pravijo strokovnjaki. Škotska nutricistka dr. Carrie Ruxton je jajca označila kar za 'naravni multivitamin', saj vsebujejo visoko kvalitetne beljakovine, minerale, vitamine in aminokisline. Vsebujejo tudi veliko vitamina D, B, selena, joda in holina, ki jih sicer težko najdemo v drugih živilih. A jajca so prišla na slabi glas zaradi opozoril, ki so desetletja podpirala napačno prepričanje, da jajca zaradi holesterola povečujejo tveganje za bolezni srca in ožilja. ''V zadnjih letih so strokovnjaki v Britaniji in ZDA odsvetovali uživanje jajc zaradi strahov pred holesterolom, kar se je kasneje pokazalo za napačno prepričanje,'' pripoveduje nutricistka dr. Carrie Ruxton. ''Znanstvene študije so dokazale, da dietetični holesterol, ki je v rumenjaku nima pomembnega vpliva na holesterol v krvi in niti ne na tveganje za bolezni srca in ožilja. Ti dokazi potrjujejo, da ima uživanje jajc pomembno vlogo pri ohranjanju zdravja, saj so multivitamin, ki nam ga je podarila narava. To pomeni, da lahko zdravstveni strokovnjaki upravičeno znova aktivno priporočajo uživanje jajc. Zadnji podatki nacionalnih raziskav kažejo, da jajca vsebujejo pomembne vitamine, minerale, maščobne kisline, in beljakovine, zaradi česar jih lahko postavimo ob bok današnjim superživilom.''

Jajca
(Foto: iStockphoto)



V študiji, ki bo objavljena v junijski izdaji nutricistične strokovne revije Complete Nutrition, so strokovnjaki ugotovili : ''Uživanje jajc – visoko beljakovinskega živila s celo paleto različnih aminokislin – podaljšuje občutek sitosti in uravnava hormone, ki so odgovorni za naš apetit. Čeprav jajca niso edini vir visoko kvalitetnih beljakovin, je ravnovesje teh beljakovin v kombinaciji z aminokislinami, ki so v jajcih, tisto, ki lahko pomaga ohranjati zdravo telesno težo.'' To pojasnjuje tudi, zakaj lahko prehrana z veliko jajc pomaga pacientom, ki imajo sladkorno bolezen tipa 2 - boleznijo, ki je povezana z debelostjo. Klinične študije na tej skupini ljudi so pokazale izboljšan krvni pritisk in znižan nivo slabih maščob v krvi tistih, ki so uživali prehrano bogato z jajci.

Druga študija je pokazala, da uživanje jajc lahko pri moških srednjih let zmanjša možnost za kap za 12 odsotkov. ''Podatki kažejo, da lahko prehrana bogata z beljakovinami – še posebej tista, ki vsebuje visko kvalitetne beljakovine – upočasni zmanjševanje mišične mase, ki je povezano s staranjem. Najboljši učinki so, ko uživanje beljakovin kombiniramo z visoko intenzivnim treningom,'' še pojasnjuje nutricistka. Rast mišic spodbuja amino kislina levcin, ki je pristona v veliki meri v jajcih. ''Jajca igrajo pomembno vlogo tudi pri ohranjanju zdravih možganov, saj ohranjajo kognitivne funkcije, ko se staramo. V študiji, v kateri so opazovali 2497 moških srednjih let, ki se niso spopadali z demenco, je bilo uživanje jajc v prehrani statistično povezano z boljšimi rezultati na nevropsiholoških testih sprednjega režnja možganov,'' pove nutricistka.

Jajca so pomemben vir holina, ki ga pri starostnikih uporabljajo za zdravljenje kognitivnih motenj. Vitamin B v jajcih pa pomaga podpirati postopno sproščanje energije, kar zmanjšuje utrujenost in izčrpanost. Prav zato se uživanju jajc ne izogibajte, razen če vam tako priporočajo zdravniki.

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 6
godzila 19.05.2017 13:44:49
enkrat jajca zdrava drugič jajca niso zdrava,bla,bla,bla....................
 
violeta12 18.05.2017 12:26:58
kokoši so pravzaprav kraljice kmetij,sem jim spesnila celo zelo pesem,,kokodak ob tebi vsaki jak...jajca imajo moč izreno veliko
pepcaXkunaverjeva 18.05.2017 12:18:27
a jajca so uporabna tudi kot hrana?
 
Janez_53 18.05.2017 10:18:18
"Eno jajce vsebuje okoli 6,4 beljakovin"??? Zopet eden od "strokovnih člankov" nekega pisca, ki se mu ne da niti prebrati tega, kar je napisal!!!
maneno48 18.05.2017 08:55:41
pol imamo pri nas same tepce, ki so nam leta dopovedovali kako so jajca škodljiva
Szagar5 18.05.2017 11:32:19
Tudi pri nas zdravniki že kar nekaj let priporočajo uživanje jajc. Seveda pa ne priporočajo pretiravanja tako kot ne pre ostalih živilih. Drugače pa sladkorni bolniki pri svoji dijeti dobijo tudi predlagani jedilnik na katerem so tudi jajaca. Običajno pa gre za kuhana in ne tista ocvrta na ocvirkih.
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Čaj

Kako najbolj učinkovito okrepite svojo imunsko odpornost?

Uporabne povezave