16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

To je posledica telovadbe trikrat tedensko

Telovadba trikrat tedensko ter zdrava prehrana lahko pri starostnikih kognitivno nazadovanje zaradi staranja ne le upočasnita, temveč celo popravita. Povrneta ga lahko celo na stanje izpred desetih let, je ugotovila študija ameriškega univerzitetnega kliničnega centra Duke.

Možgani
Telovadba in zdrava prehrana lahko stanje celo popravita. (Foto: Thinkstock)

V študiji je sodelovalo 160 starejših ljudi, ki so bili v povprečju stari 65 let. Niso imeli demence. So pa imeli težave pri načrtovanju in sprejemanju odločitev.

Na začetku je bila v povprečju starost njihovih možganov dejansko 93 let. To so raziskovalci določili s testi kognitivnih sposobnosti. A po šestih mesecih se je povprečna starost njihovih možganov izboljšala, in sicer je bila 84 let. Lahko bi rekli, da so njihovi možgani praktično postali deset let mlajši.

Kaj so naredili, da so se pomladili?

Telovadba
Že 35 minut telovadbe trikrat tedensko je imelo učinek. (Foto: iStock)

Recept je bil preprost. Tisti, pri katerih so se možgani tako občutno pomladili, so trikrat tedensko po 35 minut ali hodili ali kolesarili ali tekli. Obenem so se zdravo prehranjevali. To pomeni, da so uživali nerafinirane ogljikove hidrate, veliko sadja in zelenjave … Po šestih mesecih so se na testih kognitivnih sposobnosti odrezali mnogo bolje.

Gibanje in zdrava hrana naj bi tako učinkovala, ker izboljšata delo srca, to pa pomeni boljši pretok krvi v možgane.

Udeleženci študije so bili sicer razdeljeni v štiri skupine. Četrtina je opravila zgoraj opisan program, ostali so se le prehranjevali zdravo ali pa so jim nasvete za gibanje in zdravo hrano posredovali prek telefona, brez da bi jih pri njihovem upoštevanju nadzorovali. Pri slednji skupini se je edino nadaljevalo nazadovanje. Vse ostale skupine so vsaj malo napredovale.

Ta študija je lahko spodbuda za vse nas. Kaže, kako lahko z neko spremembo naredimo nekaj zase v relativno kratkem obdobju. Prav tako kaže, da starost pri spremembi življenjskega stila ne sme biti izgovor. 

Telovadba
Gibanje možganom pomaga, ker vpliva na pretok krvi. (Foto: iStock)

Tukaj nam je slovenski nevrolog prof. dr. Zvezdan Pirtošek, dr. med., razložil, kako poskrbeti za zdrave možgane.

Tu je šest njegovih nasvetov, kaj lahko storimo, da bi upočasnili staranje:

1. Ostanite mirni

Stres prav fizično uničuje celice v možganih, zato se mu je res bolje izogibati.

2. Zdrava sredozemska prehrana

Vse več študij kaže, da je zdrava za celo telo in tudi za možgane.

3. Pol ure sprehoda vsak dan

Za zdrave možgane je dovolj, da se le sprehajate tako aktivno, da se malo prepotite.

4. Učenje tujega jezika

To je enostavno nekaj, kar je odlično za zdrave možgane.

5. Kar ne želite izgubiti, uporabljajte

Če boste določeno aktivnost redno delali, ne boste izgubili povezav v možganih, ki so za to potrebne. Drugače je v mladosti, kjer te povezave ostajajo, čeprav te aktivnosti ne počnemo redno. Kar ne želiš, da v starosti izgine, pa moraš redno uporabljati, pravi nevrolog.

6. Ne bodite osamljeni

Povsem v redu je odločitev, da boste dan preživeli sami. Ni pa dobro, če se počutite osamljeni.

FB članek - join us

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave