16.01.2019
LJ
/ -1°
Zožanje Pogosta navada, ki za 35 odstotkov poveča tveganje za bolezen srca Granatno jabolko Poglejte, kako elegantno olupiti granatno jabolko Limonada Pijte limonin sok, če se spopadate s temi težavami Camilla Razkrila 7 preprostih korakov, s katerimi lahko preoblikujete svoje telo

To je živilo z največ antioksidanti! In ne gre za borovnice

Antioksidanti so snovi, ki varujejo naše telo pred škodljivimi prostimi radikali, ki povzročajo oksidativni stres in povečajo tveganje za bolezni srca in ožilja, raka, sladkorno bolezen tipa 2 in kronične bolezni. A k sreči prehrana, bogata z antioksidanti, nevtralizira proste radikale in zmanjša tveganje za te bolezni. Tu so živila, ki imajo največ antioksidantov.

Antioksidanti
Katero živilo vsebuje največ antioksidantov? (Foto: iStock)

1. Temna čokolada

Dobra novica za vse ljubitelje čokolade. Temna čokolada je izjemno zdrava, saj vsebuje celo več antioksidantov kot borovnice. Velja tudi za živilo z največ antioksidanti. Na podlagi analize FRAP, ki meri količino antioksidantov v živilih, vsebuje temna čokolada 15 mmol antioksidantov na 100 gramov. To je celo več kot borovnice, ki veljajo za bogat vir antioksidantov. Te vsebujejo okoli 9,2 mmol antioksidantov na 100 gramov. Da bi prejeli toliko antioksidantov, morate poseči po temni čokoladi z najmanj 70 odstotki kakavovih delcev.

Preberite še: V kateri hrani je največ vitamina C?

Antioksidanti v kakavu in temni čokoladi so bili povezani s številnimi pozitivnimi učinki na zdravje, vključno z zmanjševanjem vnetij v telesu in zmanjšanjem dejavnikov tveganja za bolezni srca.

Temna čokolada
Največ antioksidantov vsebuje temna čokolada. Na podlagi analize FRAP, ki meri količino antioksidantov v živilih, vsebuje temna čokolada 15 mmol antioksidantov na 100 gramov. To je celo več kot borovnice, ki veljajo za bogat vir antioksidantov. (Foto: iStock)

2. Borovnice

Čeprav imajo borovnice malo kalorij, so izjemno bogate z antioksidanti. Kot omenjeno, vsebujejo 9,2 mmol antioksidantov na 100 gramov. Več študij je pokazalo, da borovnice vsebujejo največ antioksidantov med najbolj priljubljenim sadjem in zelenjavo. Poleg tega so študije na živalih pokazale, da lahko antioksidanti v borovnicah pomagajo upočasniti upad možganov in možganskih funkcij v starosti. Antioksidanti nevtralizirajo škodljive proste radikale, zmanjšujejo vnetja v telesu in spreminjajo določene gene. Antioksidanti v borovnicah, imenovani antocianini, zmanjšujejo tudi tveganje za bolezni srca, znižujejo slab LDL-holesterol in krvni pritisk.

3. Jagode

Jagode so eno najbolj priljubljenih sadežev na svetu. So sladke, okusne in bogate z vitaminom C in antioksidanti. Po podatkih FRAP-analize jagode vsebujejo 5,4 mmol antioksidantov na 100 gramov. Vsebujejo tudi tip antioksidantov, imenovan antocianini, ki dajejo sadežu rdečo barvo. Ti pomagajo zniževati tveganje za bolezni srca, in sicer tako, da zmanjšujejo količino slabega LDL-holesterola v telesu in da zvišujejo nivo dobrega HDL-holesterola.

Borovnice
Tudi borovnice so bogat vir antioksidantov. Te vsebujejo okoli 9,2 mmol antioksidantov na 100 gramov. (Foto: iStock)

4. Artičoke

Artičoke so okusna in hranilna zelenjava. So odličen vir prehranskih vlaknin, mineralov in antioksidantov. Po podatkih FRAP-analize artičoke vsebujejo 4,7 mmol antioksidantov na 100 gramov. Še posebej so bogate z antioksidantom, imenovanim klorogenična kislina, ki zmanjšuje tveganje za določene vrste raka, sladkorno bolezen tipa 2 in bolezni srca. Kuhanje artičoke v vreli vodi lahko poveča vsebnost antioksidantov v njej za osemkrat, kuhanje na pari pa celo za petnajstkrat. Po drugi strani pa cvrtje artičok zmanjša količino antioksidantov v njej.

5. Goji jagode

Goji jagode so suho sadje, ki ga pridobimo iz dveh rastlin Lycium barbarum in Lycium chinense. Že več kot 2000 let so del tradicionalne kitajske medicine. Goji jagode se pogosto predstavlja kot superživilo, ker so bogate z vitamini, minerali in antioksidanti. Po FRAP-analizi goji jagode vsebujejo 3,4 mmol antioksidantov na 100 gramov. Vsebujejo antioksidante, imenovane Lycium barbarumpolysaccharides. Ti zmanjšujejo tveganje za bolezni srca, raka in lahko upočasnijo staranje kože. Prav tako so goji jagode izjemno učinkovite pri dvigovanju nivoja antioksidantov v krvi.

Goji jagode so zdrave in hranljive, a so lahko zelo drage. Prav zato lahko izbirate tudi med drugimi živili, ki vsebujejo veliko antioksidantov in so nekoliko cenejša.

Z antioksidanti so bogata še naslednja živila: maline, ohrovt, rdeče zelje, fižol, rdeča pesa, špinača.

FB članek - join us

Prenesi v

Glasuj

Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Cimet

Imate radi cimet?

Uporabne povezave