16.08.2017
LJ
30° / 16°
Vnetja To je hrana, ki proizvaja vnetja in bolezni Joga - 2 Zakaj si lahko z jogo izboljšamo spomin? Par To je 11 navad, ki jih imajo najsrečnejši pari Napitki Kako se s pitjem napitkov znebiti odvečne maščobe?

To lahko jeste, če se spopadate z razdražljivim črevesjem

Napihnjen trebuh, vetrovi, zaprtje, driska, bolečine v trebuhu ... To so najpogostejši simptomi sindroma razdražljivega črevesa, s katerim se spopada vsak peti Slovenec. Ker so simptomi tako neprijetni, sindrom močno vpliva na posameznikovo življenje. Preverite, kako si pomagati.

Trebuh
Krči, vetrovi, napenjanje, obdobje izčrpavajočega izmenjevanja driske in zaprtja. Vse to so neprijetni simptomi sindroma razdražljivega črevesa. (Foto: Thinkstock)

 

Sindrom razdražljivega črevesa se pri vsaki osebi kaže nekoliko drugače, tudi sprožilci, ki sprožijo simptome, so lahko različni. A ponavadi se ljudje s tem sindromom spopadejo z napihnjenim trebuhom in bolečinami v predelu trebuha. Krči, vetrovi, napenjanje, obdobje izčrpavajočega izmenjevanja driske in zaprtja. Večkratno pogosto odvajanje blata, kjer posameznik nima občutka, da se je črevo popolnoma izpraznilo. Hujše prebavne težave po obroku, zaradi česar prihaja do zmanjšane želje po hrani. Utrujenost in depresija. To so glavni simptomi sindroma razdražljivega črevesa, ki močno vplivajo na življenje posameznika, saj prinašajo težave pri normalnem funkcioniranju v službi, doma, prinašajo splošno slabo počutje. A stvari niso pogubne, obstaja veliko načinov, kako si učinkovito pomagati. Prvo pravilo, poslušajte svoje telo. Opazujte, kdaj se pojavljajo težave in kdaj ne. Opazujte, kaj lahko jeste in česa ne. Vsekakor pa vam lahko pridejo prav spodnji nasveti.

hladilnik
Najpomembnejše je, da se izogibate hrani, ki vam povzroča neprijetne simptome. (Foto: Thinkstock)

Kaj jesti, če se spopadate s sindromom razdražljivega črevesa?

Najpomembnejše je, da se izogibate hrani, ki vam povzroča neprijetne simptome. A težava je včasih, da se lahko zgodi, da imate občutek, da se morate izogniti že prav vsem živilom. Najpogosteje med te spadajo mlečni izdelki, saj številnim ljudem, ki imajo težave s prebavo, primanjkuje encim, ki pomaga prebaviti sladkor v mleku in sadju. Če opazite, da imate težave po pitju mleka ali uživanju sladkega sadja, potem je dobro, da ta živila za nekaj časa popolnoma izločite iz jedilnika. Pri sadju lahko poskusite z manj sladkim sadjem, kot so borovnice, jagode. Približno eden na 100 ljudi je občutljiv tudi na gluten, beljakovino v določenih živilih, zato je tudi v tem primeru dobro zmanjšati količino zaužitih živil, ki vsebujejo gluten.

Topne vlaknine in probiotiki!

Vsekakor pa je pomembno, da v svojo prehrano dodate več vlaknin in probiotike. Vendar bodimo pri izbiri pozorni – obstajata namreč dve vrsti vlaknin, topne in netopne, ki ne učinkujeta enako.

Topne vlaknine:

Topne vlaknine vežejo in zadržijo vodo. Na tak način povečajo viskoznost črevesne vsebine, ki enakomerno potuje skozi črevo. Topne vlaknine zato do črevesja niso agresivne, kar je za ljudi z občutljivim črevesjem, pogostimi driskami ali zaprtji zelo pomembno. Topne vlaknine, kot jih najdemo v luščinah semen indijskega trpotca, zelo učinkovito lajšajo simptomov razdražljivega črevesja. Z vnosom luščin semen indijskega trpotca namreč stimuliramo črevo, s čimer spodbudimo peristaltiko. Luščine semen indijskega trpotca nase vežejo kar do 20-krat več tekočine, kot je njihova masa. Ob zaužitju tekočine tvorijo želatinasto zmes, ki nežno odstranjuje črevesne obloge in tako pomaga ohranjati črevo čisto. To je ključnega pomena, kajti nastajanje suhega in trdega blata lahko povzroči številne črevesne težave in bolečine. Poleg tega luščine semen indijskega trpotca pomagajo ustaviti drisko. S tem ko nase vežejo vodo, ustvarijo viskozno, kompaktno zmes v črevesju, ki enakomerne potuje vzdolž črevesja. Tako se ustavi prehiter prehod črevesne vsebine. Z dodajanjem luščin semen indijskega trpotca je blato bolj vlažno in se lažje izloča. Lažje izločanje blata pomeni manj napenjanja, s čimer se zmanjša tudi možnost pojava hemoroidov in divertikuloze, tj. bolezni, pri kateri nastanejo v stenah debelega črevesa majhne žepom podobne vdolbine. Vlažnost je blagodejna tudi za obstoj in delovanje koristnih bakterij v debelem črevesu; tako pomaga preprečevati disbiozo, tj. stanje, v katerem prevladujejo škodljive bakterije.

Veliko topnih vlaknin je tudi v kuhani artičoki, paradižniku, brokoliju, cvetači, borovnicah, pomaranči, svežemu ananasu, bananah in kiviju. Zato jih v primeru, da se spopadate s sindromom razdražljivega črevesa vsekakor vključite v svoj jedilnik.

 

Kombinacijo topnih vlaknin iz luščin semen indijskega trpotca, probiotikov in prebiotika, ki je namenjena prav lajšanju težav razdražljivega črevesja, najdete v prehranskem dopolnilu Lepicol 3v1. Za vse bralce spletnega portal Vizita.si, ki se spopadajo z opisanimi težavami, je na boljo 15% popust za Lepicol. Za več informacij kliknite TUKAJ.
 

 

Vlaknine
Topne vlaknine, kot jih najdemo v luščinah semen indijskega trpotca, zelo učinkovito lajšajo simptomov razdražljivega črevesja. Z vnosom luščin semen indijskega trpotca namreč stimuliramo črevo, s čimer spodbudimo peristaltiko. Luščine semen indijskega trpotca nase vežejo kar do 20-krat več tekočine, kot je njihova masa. Ob zaužitju tekočine tvorijo želatinasto zmes, ki nežno odstranjuje črevesne obloge in tako pomaga ohranjati črevo čisto. To je ključnega pomena, kajti nastajanje suhega in trdega blata lahko povzroči številne črevesne težave in bolečine. (Foto: iStockphoto)

Netopne vlaknine:

Za netopne vlaknine pa je značilno, da nase ne vežejo vode, ampak z naravnim procesom drgnjenja ob črevesno steno spodbujajo delovanje črevesja. Čeprav je ta proces popolnoma naraven, lahko njegov učinek že tako občutljivo črevo še bolj razdraži. Ljudje z razdražljivim črevesjem naj se netopnim vlakninam v prehrani izogibajo. Izogibajo naj se torej pšeničnim otrobom, lanenemu semenu, ovsenim otrobom, rjavemu, belemu fižolu, koruzi, ječmenu, korenju, grahu.

Prehrani dodajmo probiotike in prebiotike

Probiotiki so živi mikroorganizmi-drobni organizmi, ki jih je mogoče videti le z mikroskopom. Ti mikroorganizmi, najpogosteje bakterije, so enaki mikroorganizmom, ki so običajno prisotni v vaših prebavilih. Študije so pokazale, da lahko jemanje dovolj velike količine in ustrezne kombinacije probiotikov, natančneje bifidobakterij in laktobacilov, izboljšanja simptome razdražljivega črevesja. Smiselno je dodati tudi prebiotike, saj so le-ti hrana za probiotike, ki jih omogoča daljše in bolj aktivno življenje v našem debelem črevesju.

Ustrezno kombinacijo topnih vlaknin iz luščin semen indijskega trpotca, probiotikov in prebiotika, ki je namenjena prav lajšanju težav razdražljivega črevesja, najdete v prehranskem dopolnilu Lepicol 3v1. Lepicol 3v1 je celovito pomoč pri razdražljivem črevesju, zato je zelo dobro dopolnilo vaši prehrani za uravnavanje težav, ki se pojavljajo pri razdražljivem črevesju. 

Črevo
Študije so pokazale, da lahko jemanje dovolj velike količine in ustrezne kombinacije probiotikov, natančneje bifidobakterij in laktobacilov, izboljšanja simptome razdražljivega črevesja. Smiselno je dodati tudi prebiotike, saj so le-ti hrana za probiotike, ki jih omogoča daljše in bolj aktivno življenje v našem debelem črevesju. (Foto: iStockphoto)

Kako nadomestiti živila, ki niso priporočljiva?

Mleko: V mleku je, kot omenjeno, najbolj problematična laktoza, saj nekateri ljudje nimajo encima za presnovo tega sladkorja. Laktozo najdemo v mleku, sirih, skuti, sladoledu, sladki smetani, maslu. Morda boste opazili, da majhno količino teh živil prenesete, a če jih pojeste preveč, se pojavijo krči v trebuhu, vetrovi, bolečina. V tem primeru mleko raje nadomestite z mlečnimi izdelki brez laktoze ali še bolje s kokosovim, riževim ali ovsenim mlekom. Če se ne želite odpovedati siru, lahko poskusite z bolj trdimi siri, kot je brie in camambert. Namesto masla pa uporabite olivno olje.

Mleko
V mleku je, kot omenjeno, najbolj problematična laktoza, saj nekateri ljudje nimajo encima za presnovo tega sladkorja. Mleko lahko nadomestite z mlečnimi izdelki brez laktoze ali še bolje s kokosovim, riževim ali ovsenim mlekom. (Foto: Thinkstock)

Sadje: sadje vsebuje sladkor fruktozo, ki lahko povzroči hude težave ljudem, ki se spopadajo s sindromom razdražljivega črevesa. Veliko fruktoze vsebujejo predvsem jabolka, hruške, lubenica ali sadni sokovi. Sadje, ki ima manj fruktoze so banane, citrusi, kivi in jagodičevje. Poskusite raje s temi.

Določena zelenjava: težave lahko povzročajo tudi nekatere vrste zelenjave. Med njimi so brokoli, cvetača, zelje, artičoke, brstični ohrovt, čebula, šalotka, por in beluši. Namesto tega raje poskusite uživati več jajčevcev, stročjega fižola, zelene, korenja, špinače, sladkega krompirja, bučk. Tem pa dodajte zelišča in začimbe, ki pomagajo blažiti simptome. Med njimi so bazilika, čili, koriander, ingver, limonska trava, majaron, meta, origano, peteršilj, rožmarin, timijan.

Stročnice: Stročnice, kot je fižol, čičerika, leča, so poznani po tem, da lahko prinesejo težave z vetrovi, saj vsebujejo neprebavljive saharide. Veliko jih vsebujejo pečen fižol, čičerika in leča, zato se jim raje izognite. Namesto tega lahko uživate riž, polento, proso, kvinojo.

Umetna sladila: umetna sladila, kot so sorbitol, manitol, isomalt, maltitol in xylitol, lahko najdemo v žvečilnem gumiju, sladkarijah, lahko si jih dodajamo sami v kavo in čaj. Tem se raje izognite, saj povzročajo težave ljudem, ki se spopadajo s sindromom razdražljivega črevesa. Namesto tega raje uporabite med, a če boste opazili, da vam sladka živila na splošno povzročajo veliko težav, jih raje za nekaj časa izločite iz jedilnika. Sčasoma se bo tudi želja po sladkem zmanjšala in opazili boste, da ste se povsem navadili na nesladkani čaj in kavo.

Izogibajte se tudi predelani in preveč mastni hrani, redno telovadite, da boste spodbudili prebavo in se izogibajte alkoholu in kajenju. Prvi ukrep pri težavah s prebavo je torej sprememba prehrane, kjer vsekakor vključite v jedilnik netopne vlaknine in probiotike. Če tudi to ne pomaga, vam zdravnik lahko predpiše antiholinergična zdravila, ki pomagajo pomirjati krče in antidepresive, ki zmanjšajo stres. Da bi se temu izognili, se vsekakor potrudite, da s svojo prehrano uravnate težave s prebavo.

Sponzorirana vsebina

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:

Iskanje po vsebini

Ne prezrite

Anketa

Plesen

Imate doma plesen ali vlago?

Uporabne povezave