20.08.2018
LJ
32° / 17°
Trebuh Zaščitite se pred drugim najbolj nevarnim rakom Jajce To morate jesti po športni aktivnosti Voda z limoninim sokom Voda z limono na tešče: Napaka, ki jo delamo prepogosto Aretha Franklin Zakaj je raka trebušne slinavke tako težko zdraviti?

To zmanjša tveganje, da se pojavi rak dojk

Uživanje lososa ali drugih rib, ki vsebujejo omega-3 maščobne kisline, dva- do trikrat na teden, nas varuje pred rakom dojk in je lahko v pomoč tudi, ko se tumorji že pojavijo, so ugotovili kanadski raziskovalci. Predvidevajo, da podobno pomaga tudi pri drugih vrstah raka.

Rak dojk
Da bi se obvarovali pred rakom dojk, ne pozabite uživati omega-3 maščobnih kislin. (Foto: iStock)

Raziskovalci univerze Guelph v kanadskem Ontariu so ugotovili, da omega-3 maščobne kisline pomagajo v boju proti raku dojk ter da je losos v tem bolj učinkovit kot laneno seme. To pa zato, ker ga je potrebno zaužiti manj.

Omega-3 maščobne kisline pomagajo, ker aktivirajo gene, ki so povezani z delovanjem imunskega sistema ter blokirajo poti, ki omogočajo tumorjem, da rastejo.

Tukaj si preberite, katere znake raka dojk morate poznati, da bi bolezen pravočasno prepoznali.

Losos
Omega-3 maščobne kisline v lososu so bile bolj učinkovite kot v lanenih semenih, ki jih je bilo treba za isti učinek zaužiti več. (Foto: iStock)

Kanadski raziskovalci zato ljudem priporočajo dve do tri porcije mastnih rib na teden. Sami so raziskovali raka dojk, a predvidevajo, da omega-3 maščobne kisline pomagajo tudi pri drugih vrstah raka.

Omega-3 maščobne kisline so esencialne maščobne kisline. Ljudje jih nujno potrebujemo, vendar jih naše telo ne proizvaja samo. Moramo jih užiti s hrano.

Več o tem, kako zdrave so ribe, si preberite tukaj.

Omega-3 maščobne kisline še posebej pomembno vlogo igrajo pri zdravju možganov. Potrebne so tako za normalno rast in razvoj kot tudi za normalno kognitivno delovanje. Študije so pokazale, da uživanje omega-3 maščob tudi zmanjša tveganje za bolezni srca.

Pomembno je, da užijemo več omega-3 kot omega-6 maščobnih kislin. Slednje pospešujejo vnetja v telesu, omega-3 pa jih zmanjšujejo. Tudi omega-6 potrebujemo, saj naše telo potrebuje tudi vnetne procese. S tem se brani pred okužbami. A težava nastane, če je vnetij preveč. To vodi v vrsto kroničnih bolezni, kot so poleg bolezni srca tudi rak, artritis, diabetes, metabolni sindrom, Alzheimerjeva bolezen. Na omega-3 maščobne kisline torej v prehrani nikakor ne smemo pozabiti.

Olje
Treba je razumeti, da se omega-3 in omega-6 maščobne kisline dopolnjujejo. Slednje pospešujejo vnetja in prve jih zmanjšujejo. Če ne užijemo dovolj omega-3 maščobnih kislin, je vnetij preveč, to pa lahko povzroči bolezen. (Foto: iStock)

FB članek - join us

Glasuj

Prenesi v

Pošlji sporočilo

Tvoja E-pošta:

E-pošta prejemnika:

Kratko sporočilo:
Komentarjev: 0
Več komentarjev

Iskanje po vsebini

E-novice

Prijavi se na e-novice in bodi na tekočem z aktualnimi novicami.

Ne prezrite

Anketa

Prebavne težave

Ste se že kdaj spopadali z vnetjem mehurja?

Uporabne povezave